אפקט אפל: עכשיו גם גוגל רוצה פיצ’ר נגד מעקב של מפרסמים באנדרואיד

לא. אין לנו את זה ביותר אירוני

צילום / תמונה: Pixabay

הו, האירוניה: אחרי שפיצ’ר האנטי-מעקב החדש של אפל הצליח להוציא את פייסבוק משלוותה ולהפחיד לא מעט מפרסמים, דיווח חדש גורס כי לא אחרת מאשר גוגל, חברת הפרסום הגדולה בעולם, רוצה להטמיע פיצ’ר שימנע מעקב של חברות שונות אחרי המשתמשים באנדרואיד.

מלכוד 22 של עולם הפרסום המודרני

על פי הדיווח של בלומברג, גוגל עובדת על פיצ’ר שימנע מעקב בין אפליקציות שונות במערכת ההפעלה שלה, אנדרואיד. על פי הגורמים המקורבים לנושא, נראה שגוגל מחפשת פתרון פחות אגרסיבי מזה שאפל בחרה בו, מתוך מטרה למצוא איזון בין הרצון להגן על פרטיות המשתמשים (ויש שיגידו רק לתת למשתמשים את התחושה שהם מוגנים), לבין הצורך שלה לרצות את השותפות שלה לפירסום שאחראיות על מכירות בשווי של יותר מ-100 מיליארד דולר בשנה.

נזכיר כי כחלק מעדכון iOS 14 הוצג גם פיצ’ר חדש (שהשקתו נדחתה מאז) במסגרתו מפרסמים, כמו פייסבוק, לא יוכלו להשתמש ב”מזהה הפרסום” הייחודי (או IDFA) של המשתמשים, מבלי שאלו נתנו אישור מפורש. בפועל, משתמשים שלא יאשרו את השימוש במזהה הזה, יפגעו ביכולת של חברות להתאים להם פרסומות באופן אישי, בהסתמך על הרגלי השימוש שלהם באפליקציות השונות. היום למשל יכולה פייסבוק לדעת שאתם עושים שימוש באפליקציית בוקינג, ולדעת שאתם מחפשים נופש, ולהתאים לכם את הפרסומות אישית, מה שמהווה מקור הכנסה מרכזי שלה.

כותרת כותרת הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

המהלך גרם לגוגל להזהיר את השותפות שלה באופן פומבי כי המהלך עשוי להשפיע לא מעט על ההכנסות שלהן מפרסומות, והוביל את פייסבוק למלחמת גוג-ומגוג אל מול אפל הכוללת מודעות בעיתון בהן פייסבוק טוענת שהיא מגינה על העסקים הקטנים.

סביר להניח שגוגל בוחנת פיתוח אלטרנטיבה לאופן שבו היא מאפשרת למפרסמים לעקוב אחרי משתמשים כדי למנוע ביקורת הן מצד המשתמשים (שרואים איך אפל למשל מגנה על המשתמשים שלה)  והן מצד המחוקקים והרגולטורים, ששמו את גוגל על הכוונת שלהם בשנים האחרונות. בגוגל הגיבו לדיווח של בלומברג וטענו כי “אנחנו תמיד מחפשים דרכים כדי להעלות את הרף בכל הנוגע לפרטיות, תוך כדי שאנחנו מאפשרים אקוסיסטם בריא הנתמך על ידי פרסומות, בשיתוף עם המפתחים”. תגובה שבהחלט לא שוללת או מכחישה את הדיווח.

גוגל כבר התחילה מהלך דומה מעניין בכרום

זוהי לא הפעם הראשונה שגוגל עוסקת בהגבלת המידע הנאסף על ידי גורמים אחרים בתוך האקוסיסטם שלה. בתחילת 2020 הודיעה גוגל על מהלך חדש בו היא תפסיק את התמיכה בקובצי Cookies מחברות צד-שלישי בתוך שנתיים.

במקום זאת, היא מציעה את יוזמת Privacy Sandbox שתאפשר למפרסמים לאסוף מידע מינימלי ככל הניתן, אך באופן שיאפשר למפרסמים להציג מודעות רלוונטיות ומותאמות יחסית לקבוצות משתמשים, במקום למשתמשים ספציפיים. סביר להניח שהפיתוח החדש של גוגל יהיה דומה למדי לזה שהיא תטמיע בכרום ב-2022, ויקח עוד זמן רב עד שנראה אותו מוטמע בכל האקוסיסטם של אנדרואיד, אם בכלל.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

9 תגובות על "אפקט אפל: עכשיו גם גוגל רוצה פיצ’ר נגד מעקב של מפרסמים באנדרואיד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
idk
Guest

כאילו שגוגל תפסיק תעקוב אחרינו….
הנה עוד אירוניה

יהב
Guest

הכוונה של הכתבה היא שמפרסמים אחרים כמו פייסבוק תפסיק לעקוב אחרינו .. גוגל תמשיך כרגיל

דוכיפת
Guest

כבר לא ברור אם לצחוק או לבכות..
האם הם רוצים בטובתנו או שסתם מחפשים דרך חדשה לדפוק אותנו…

שם כלשהו
Guest

כמו במהלך שהם הובילו בכרום לא מדובר על פרטיות, מדובר על מונופול על המידע שלנו.

נבו
Guest

קץ עידן הפרסומות מגיעות לסופן ..

הגיע הזמן שהכסף יילך לדברים שהמשתמשים מעוניינים בהם באמת כמו שירות לקוחות ושיפור איכות החיים והסביבה שאנחנו חיים בה. לא עוד פרסומות אופטימציות לפרסומות וספאם.

אורי
Guest

חבל שהרגולטורים לא מבינים שיש שני צדדים למטבע.
פרסומות ממוקדות ומותאמות זה לא דבר רע,
כמה מהגברים זה מעניין פרסומת בטלוויזיה על תחבושות הגיינה או קרמים לפנים?
כמה מהנשים מעניין פרסומת לרכב מסויים? סתם דקות פרסום שהלכו לפח
פה בדיוק אותו דבר, מדיה תלך לפח במקום שנראה משהו שמותאם לנו וגם רווחי למפרסמים.

אם לא יהיה רווחי למפרסמים הדבר יפגע בכל כלכלת האינטרנט, מפתחי האפליקציות והמשחקים ובכלל, בסופו של דבר נצטרך גם לשלם על הרבה שירותים חינמיים שאנחנו מקבלים.

לא בטוח שזה עדיף

אני
Guest

אורי לא הבנת, ימשיכו להופיע לך פרסומות מותאמות אישית בכל מקום והן עדיין יגרמו לך להוציא כסף על דברים שלא התכוונת לקנות מעולם. הסר דאגה מליבך מדובר רק על נתח קטן של אפליקציות צד שלישי כמו פייסבוק (מי כבר משתמש בזה), ספוטיפיי ומשחקים כאלה ואחרים. בשאר המקומות תמשיך לקבל את מה שאתה רוצה. אפילו ביוטיוב (כי היא של גוגל)

Ram
Guest

והצעד הבא? פייסוש יפתחו דפדפן משלהם שממש ממש ממש יגן על הפרטיות של המשתמשים. ובמילה אחת “פחחחח”

מתי
Guest

תתקינו ברייב, קבלו כסף על הפרסומות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: