גוגל רוצה להיות ”חומת התשלום” של האינטרנט
גוגל מציעה למשתמשים לשלם סכום סמלי על מנת להסתיר את מודעות ה-AdSense מהאתרים המועדפים עליהם – אך למעשה בוחנת אפשרות להיות הרגולטור הרשמי של האינטרנט. כיצד היא עושה זאת?
גוגל מנסה כיוון חדש ומפתיע לאחד המוצרים המוצלחים והמכניסים ביותר אותם פיתחה בשנים האחרונות – Google AdSense. הרעיון הבסיסי העומד מאחורי Google Contributor, הוא סכום “תרומה” סמלי אותו המשתמשים יוכלו לבחור ולשלם, כאשר התמורה היא לא לראות מודעות Google AdSense באתרי האינטרנט הללו, במידה והם עושים שימוש בשירות כמובן. במקום, המשתמשים המהווים את מקור ההכנסה העיקרי של האתר, ייחשפו למודעה אחרת, שונה במקצת המודה להם על תרומתם לאתר.
תשלום סמלי תמורת הסתרת מודעות ה-AdSense
האינטרנט כיום ממומן בעיקר על ידי פרסומות. בכל האתרים הגדולים ביותר בהם אתם גולשים ובראשם כמובן פייסבוק שהפכה למכונת פרסום משומנת, תמצאו פרסומות מפעם לפעם המפתות אתכם לרכוש מוצרם שונים ומשונים, להוריד אפליקציות חדשות ועוד אינספור דוגמאות – בתמורה כמובן לעצם העובדה שתוכלו לצרוך את תכני האתר, ברוב המקרים – בחינם. מוצר ה-AdSense של גוגל הפך להיות אחד המועדפים ביותר על ידי בעלי התכנים, כאשר הוא עושה שימוש באלגוריתם חכם על מנת לעשות שני דברים עיקריים: הראשון, להתאים את הפרסומת המוצגת עבור הגולש והשני – לשלם לבעלי אתרי האינטרנט סכום כספי בתמורה להקלקות על המודעות וצפייה בהן.
[interaction id=”546efba0d6e6230c42eac818″]
נכון לשלב ההתחלתי של השירות, גוגל בחרה מספר מצומצם של שותפי תוכן, ביניהם מגזין הטכנולוגיה והסרטונים הוויראליים Mashable, אתר אחסון התמונות imgur ואתר wikiHow. כאשר המשתמשים ייגשו לאתר האינטרנט הייעודי שהוקם עבור Google Contributors, הזמין נכון לעכשיו עבור קבוצה מצומצמת של משתמשים בארצות הברית, הם יוכלו לבחור את סכום התרומה המקובל עליהם (בין 1-3 דולר בחודש, נכון לעכשיו) ולשלם דרך חשבון ה-Google שלהם. בגוגל סיפרו כי החליטו “להתחיל בקטן” עם אתרים בעלי תנועה קטנה יחסית במושגים גלובאליים (ל- Mashable כ-40 מיליון מבקרים ייחודיים מדי חודש), אך נראה כי התכנית היא לא יותר מניסוי קטן של גוגל על גבם של המשתמשים, העושה שימוש בשם מפוצץ למדי.
באמצעות שירות ה-Google Contributor, ענקית החיפוש מנסה לבדוק את הקרקע לאפשרות בו היא תוכל להיות הרגולטור החדש של האינטרנט. גוגל מנסה להציב מעין “חומות תשלום” עבור תכנים באתרי תוכן, כאשר העלמת מודעות ה-AdSense מאתרי האינטרנט הוא רק השלב הראשון בדרך לשם. בגוגל מספרים כי “זוהי דוגמא נוספת לניסיונותיה של החברה לעזור לאתרי אינטרנט וחברות תוכן להרוויח כסף מקהל הקוראים שלהם בקלות רבה יותר”. מוקדם יותר השנה, גוגל השיקה מערכת המאפשרת לצופים לתרום לערוצי ה-YouTube המועדפים עליהם סכום הנע בין 1-500 דולר, ונראה כי תכנית ה-Google Contributors היא ההמשך בדרך לתכנית גדולה ורחבה הרבה יותר.
הגב
7 תגובות על "גוגל רוצה להיות ”חומת התשלום” של האינטרנט"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
ולמה לשלם אם יש את Adblock plus ותוספים אחרים דומים?
כי בינתיים גוגל מאפשרת להשתמש בתוסף ובוחנת אותו.
מתישהו היא תחסום או תגביל אותו
כי אתה רוצה לתמוך באתרים שנותנים לך שירות בחינם (למרות שזה קצת מצחיק כי אם אתה תורם, מה חינם פה בעצם).
לא כל מי שמציב פרסומות באתר הוא בהכרח תאגיד רעב שצריך לחסום לו את הפרסומות כדי שחלילה לא יעשוק אותנו. יש מלא בעלי אתרים קטנים שהפרסומות הקטנות של גוגל הם הם מקור ההכנסה שלהם והם מתבססים על ההקלקות של המשתמשים.
אם שמת חוסם פרסומות אז כנראה שממילא לא היית מקליק עליהן, אז איך האתר היה מרוויח מהגולש הזה?
גוגל זה גם טוב וגם אסון לאנושות
הנושא מסקרן אך לא נסקר בצורה מקיפה מספיק לטעמי.
“גוגל מנסה להפוך לרגולטור של האינטרנט” זוהי הצהרה מפוצצת (ובצדק). הייתי שמח לגלות בכתבה הסבר מקיף יותר, מעבר לפיסקה האחרונה, על הנושא.
תודה.
יש לכם באגים בטריוויה