לגוגל ומיקרוסופט יש מתחמי סטארטאפים בתל אביב. מה הם מציעים?

שתי ענקיות הטכנולוגיה השיקו בחודשים האחרונים מיזמים עבור יזמים ישראלים. מה הם כוללים ומי יכול ליהנות מהם?

מקור: Google

החלטתם לעזוב את ה-Day Job שלכם ולהתמסר למיזם שאתם מאמינים בו ובטוחים שהוא הולך להיות הדבר הגדול הבא? קודם כל – בהצלחה. אבל אם אתם מתגוררים עם שותפים, בני משפחה, או פחות מצליחים להתרכז ולעבוד על הבייבי שלכם במסגרת ביתית – כנראה שאתם מוצאים את עצמכם בבתי קפה או לחילופין במתחמי עבודה משותפים למיניהם. הבעיה היא, ששתי האופציות האלו הן אולי נחמדות, אבל מצד שני – עבור סטארטאפ בתחילת דרכו בלי הכנסות, מדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת שלא דווקא ריאלית. בדיוק עבור מקרים כאלו נוצרו שני מתחמי עבודה אלטרנטיביים שפועלים בחסות הענקיות גוגל ומיקרוסופט – שגם יעניקו לכם מקום פיזי לעבוד בו, וגם ילוו אתכם תוך כדי התהליך – ולגמרי בחינם.

Google Cafe – בית קפה באווירה גוגלית

אחרי שנים של פעילות במטה החברה במגדל אלקטרה בתל אביב, העבירה גוגל את מתחם Google for startup campus שלה אל בניין חדש ברחוב האומנים בתל אביב. הבניין, ששימש לפני כן את חברת פייבר, עבר הסבה ועיצוב מחדש ברוח של גוגל, כשגולת הכותרת ומה שאמור לעניין אתכם הוא מתחם ״הקפה״ שבבניין, בו יזמים מוזמנים להעביר את יום העבודה שלהם, וליהנות מהכלים והקשרים שלחברה כמו גוגל יש.

אמנם הקפה והמאפה לצידו יעלו לכם כסף, אבל מטרת ״בית הקפה״ של גוגל היא לספק אלטרנטיבה לסטארטאפיסטים שאין להם מספיק כסף כדי לשלם למתחם עבודה כזה או אחר. הרעיון קסם ללא מעט יזמים, שכן קרוב ל-1000 איש נרשמו, ו-500 התקבלו עד כה. המתחם פתוח בין השעות 9 בבוקר עד 9 בערב, והעבודה בעמדות השונות מתבצעת על בסיס מקום פנוי. נכון לעכשיו בגוגל לא מגבילים את השימוש במתחם בזמן (כלומר – אף אחד לא יגרש אתכם), אבל לדברי אורית שילה, שמנהלת את התוכנית בתל אביב, יש תחלופה טבעית.

מקור: Google Campus

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

בגוגל מייעדים את בית הקפה של גוגל ליזמים שמחוייבים לסטארטאפ שלהם, ולכן הם מעמידים מספר קריטריונים לקבלה. ראשית, על הסטארטאפ שלכם להיות בשלבים המוקדמים שלו; הוא צריך לפתח מוצר טכנולוגי, ועליכם להיות חלק מצוות – כלומר, לפחות שני אנשים שעובדים כרגע על הסטארטאפ. בנוסף, גוגל מחפשת רק אנשים שמוקדשים ב-100% למיזם שלהם ולא עובדים במשרה נוספת. יזמים שמתקבלים לתוכניות ייהנו לצד מתחם העבודה גם מהרצאות, סדנאות, סטודיו ליצירת תוכני וידאו ופודקאסטים ומפגשים עם מנטורים מגוגל ומשקיעים – הכל כלול. בשורה התחתונה, הרעיון הוא לקבץ תחת קורת גג אחת אנשים שנמצאים בסטטוס מקצועי דומה ועם שאיפות דומות, ולאפשר להם להעשיר ולסייע אחד לשני.

בין הסטארטאפים שיושבים בקפה של גוגל ניתן למצוא את Teporto; המציעים מודל מורחב יותר ל-Via עם שירותי נסיעות שיתופיים ובין עירוניים; Leadgence העוזרת לחברות B2B לשפר את תהליך המכירות שלהן על ידי מציאת לידים חמים עבורם; ו-AskLily, שעוזרת לנשים למצוא את הבגדים האהובים עליהן באמצעות למידת מכונה. כאשר שאלנו את היזמים למה הם בחרו לשבת דווקא בגוגל קמפוס, רבים ציינו בראש ובראשונה את האלמנט החינמי; עם זאת, היזמים ציינו את האפשרות לפגוש קולגות שנמצאים באותו שלב כמוהם בחיי הסטארטאפ שלהם, כשהקהילתיות שנוצרה והעזרה הדו-צדדית הם ״הפיצ׳רים״ המרכזיים והמוצלחים ביותר של המקום.

הריאקטור של מיקרוסופט למפתחים

בחודש ינואר השנה השיקה מיקרוסופט את הריאקטור, Hub טכנולוגי חדש המיועד למפתחים, שמהווה חלק מתוכנית Microsoft for Startups של החברה. המרכז הצטרף לעוד שישה אתרים דומים הפועלים בין היתר בסן פרנסיסקו, סידני, ניו יורק ולונדון, והוא נועד להוות מקום למידה ומפגש בו ניתן לעבוד באופן שיתופי על פרויקטים, תוך כדי קבלת גישה לטכנולוגיות רלוונטיות ועדכניות. הריאקטור בעצם משמש כמעין קמפוס מקומי הפתוח לקהילות מפתחים בתחומים שונים, ונערכים בו באופן תדיר סדנאות ומיטאפים הפתוחים לקהל הרחב.

מקור: Microsoft

כך למשל, מציינים במיקרוסופט, כי החברה תוכל לספק ערכות הולולנס עבור יזם שעובד על מיזם בתחום המציאות המעורבת, או לחילופין דאטה עבור סטארטאפ בתחום ה-AI. עוד תחומים נוספים בהם תוכל החברה לסייע הם נושאי הפרטיות, האבטחה ותקנות ה-GDPR, וכן, עזרה ב-HR – תפקיד שלרוב אין לסטארטאפ בתחילת דרכו, ואולי הכי חשוב – עזרה בכל הקשור לשיווק ומכירות המוצר. כל סטארטאפ שרוצה לקבוע פגישה אחד על אחד עם ״גורו״ של מיקרוסופט יכול לעשות זאת באמצעות מילוי טופס פשוט באתר.

בניגוד לגוגל קמפוס, לא מדובר כאן בתוכנית התחומה בזמן או במקום. בשיחה עם גיקטיים הסבירה פנינה וייס, ה-CTO של Microsoft for Startups, כי החברה אמנם הציעה מקומות פיזיים עבור סטארטאפים שרצו להתארח ולשבת לעבוד שם, אבל זה פחות מה שהם דרשו. לכן, מיקרוסופט ביצעה מעין פיבוט לרעיון ושמה פחות דגש על הישיבה הקבועה.

למרות זאת, מפתחים יכולים להגיע למתחם של ״hot desk״ ולעבוד שם מדי פעם, למרות שכאמור זו לא המהות של המקום. מירב דוידסון, GM Engineering and Eco System במיקרוסופט, מסבירה כי מדובר במקום לנטוורקינג, למידה, שיתוף בידע, קשיים ולבטים, ומקום לצאת לשוק במצב יותר טוב: ״זה יכול להיות שעה-שעתיים ביום, מפגש חד פעמי או ביקור מתמשך. אין תוכנית קשיחה, היא פשוט תפורה למידותיו של כל אחד״.

פיצ׳ר נוסף של הריאקטור הוא להוות מקום בו תוכלו לקיים האקתונים, הרצאות טכנולוגיות או אירועי פיתוח למיניהם. גם כאן, תוכלו להגיש בקשה מקוונת דרך האתר, לציין איזה אירוע אתם מעוניינים לקיים ומתי, כשהדגשים היחידים שתהיה נגיעה טכנולוגית כלשהי – כמו למשל מחשוב ענן, ביג דאטה, גיימינג, IoT, ו-Devops.

מקור: Microsoft

החברות: אין קאצ’ים

גם מיקרוסופט וגם גוגל לא גובות תשלום עבור השירותים שהן מציעות, ונשאלת השאלה – למה בעצם? מה האינטרס שלהן? לדברי אורית שילה מגוגל המטרה של גוגל היא לא להשקיע בסטארטאפים וגם לא לקחת מהם אקוויטי, שכן מדובר בסטארטאפים בשלבים מאוד מוקדמים, מרביתם הרבה לפני סבב גיוס סיד. ״זה פשוט נובע מהרצון לתמוך בסטארטאפים בארץ, ולהוות עבורם בית ופלטפורמה שתחבר בין שני הצדדים״, מסבירה שילה. לדברי שילה, גוגל, שהתחילה בתור סטארטאפ בעצמה והגיעה לאן שהיא הגיעה פשוט רוצה לסייע לכמה שיותר סטארטאפים להצליח. ״לשמחתנו ולשמחת קהילת היזמים בישראל, לגוגל יש את כל היכולות מבחינת טכנולוגיות, מוצרים ואנשים שיכולים לעזור ליזמים בתחילת הדרך להפוך רעיון לחברה. בין אם זה פגישות עם מנטורים רלוונטיים מהחברה שיכולים לייעץ בבעיות טכנולוגיות, עזרה בפריצה לשווקים חדשים בחו”ל או פשוט במתן מקום מפגש לקהילה להעצים את עצמה״. בגוגל מדגישים שמטרת הקמפוס היא להוות מקום מפגש לקהילה, נטול אותיות קטנות או מחשבות על שורת הרווח.

גם במיקרוסופט מחזיקים בגישה דומה. בחברה מדגישים בפנינו את דבריו של מנכ״ל החברה, סאטיה נדלה, שממחיש את החזון של החברה בכל הקשור לסטארטאפים: – ״Empower every person and every organization on the planet to achieve more״. ״אנחנו לא ארגון פילנתרופי” אומרת מירב דוידזון, “אנחנו פשוט מאמינים שההצלחה העסקית שלנו תהיה בין היתר תוצאה של המשפט הזה. החברה מאמינה שככה היא תבנה את ההצלחה שלה – עם עזרה לזולת״.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

9 תגובות על "לגוגל ומיקרוסופט יש מתחמי סטארטאפים בתל אביב. מה הם מציעים?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
צחי
Guest

חבל שרק במרכז

רונן
Guest

הישיבה בגוגל קפה מאד לא נוחה למי ששוהה שם יותר משעה שעתיים, הכיסאות והשולחנות שיש שם כרגע לא נועדו לישיבה של כמה שעות, לזכותם הם אמרו שהם מתכוונים לשפר את זה ולהחליף את הציוד.
בקיצור זה לא תחליף לאופן ספייס.

עידו
Guest

אולי זה כדי שלא תתנחל להם שם יותר מדי זמם?

עידו
Guest

זמן*

dayanbeni
Member

שמח לראות שחברות גדולות בארץ משקיעים בקהילת היזמים הישראלים תחת ההבנה שגם אם אין רווח ישיר יהיה רווח עקיף בהמשך . כל הכבוד.

רועי
Guest

חבל שגוגל קמפוס מאמינים ש”בנאדם אחד לא יכול להקים סטארטאפ” . כלומר עד כאן התמיכה שלהם בקהילת המפתחים. תודה גוגל… מהיום רק בינג!

sEo
Guest

כל כך נכון. מכיר כמה וכמה שהצליחו יפה מאוד והם עובדים לבד.

OMA
Guest

קהילת הOMA מופלית לרעה- בתכלס אפילו משקיעים לא מוכנים להשקיע בבן אדם אחד מוצלח שכל שיהיה( מה אם ימות או יחלה? )
– שתיים זה כבר סיפור אחר…גם אם השני רק מכין קפה

ירון
Guest

למה לא לדבר על זה שעם השנים גוגל קמפוס הפך מקומה, לחצי קומה ואז לקחו פשוט בניין שהוא הכנה להתרחבות של גוגל באזור?
גוגל לא מאמינה בסטרטאפים ישראליים, אם הייתה מאמינה הייתה משקיעה יותר. בהצלחה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: