גוגל רוכשת את Songza בכדי לדעת איזה שיר להשמיע לכם, ומתי

אמנם לא מדובר בעסקה בסדר הגודל של אפל-ביטס, אך הרכישה מעניינת במיוחד לאור שירות הקונסיירז׳ של Songza, המסוגל לדעת איזה שיר אתם מעוניינים לשמוע והכי חשוב – מתי.

קרדיט תמונה: Songza

קרדיט תמונה: Songza

זמן מה לאחר שאפל רכשה את Beats תמורת סכום בלתי נתפס של 3 מיליארד דולרים, גוגל לא נשארת בצד ומאשרת רכישת שירות הזרמת מוזיקה משלה. אחרי שבועות בהן נזרקו לרשת האינטרנט ספקולציות סביב רכישה פוטנציאלית, גוגל סוף סוף אישרה כי היא רכשה את שירות הזרמת המוזיקה Songza. עוד סכום הרכישה אינו פורסם, אך על פי הערכות שונות ברשת הוא נע סביב ה-15 מיליון דולר, בסך הכל. על פי ההצהרה של ענקית החיפוש, Songza לא תסגור את השירות שלה ותמשיך להפעיל אותו במתכונת מלאה, כך שאין השפעה מהותית על המשתמשים הקיימים הפעילים בשירות. החברה תישאר מספר שבועות בלונג איילנד סיטי, שם היא ממוקמת ולאחר מכן תעבור למשרדים הראשיים של גוגל הממוקמים בניו יורק.

המוזיקה המתאימה לכם בכל יום, כל שעה

Songza הושקה ב2007 כשירות הזרמת מוזיקה אשר יוצר פלייליסטים עבור המשתמשים בשירות על פי סוגי המוזיקה שהם אוהבים לשמוע. אך על פי ההערכות, ה״קילר פיצ׳ר״ שגרם לגוגל לקנות אותה הוא תכונת הקונסיירז׳, אשר יודעת איזה סוגים של מוזיקה המשתמשים מעדיפים בתאריך מסויים ובשעה מסויימת, ומציגה למשתמשים את רשימת ההשמעה המתאימה בזמן הנכון. לSongza כמות אדירה של נתונים אודות סוגי מוזיקה אותם המשתמשים אוהבים לשמוע בהתבסס על אלמנטים ייחודיים כגון השעה ביום, מזג האוויר, מיקום וכו׳ ואין ספק שהנתונים הללו יכולים להיות יקרי ערך מאוד עבור חברה כמו גוגל, אשר דוגלת בקונטקסטואליות.

קרדיט תמונה: Songza

קרדיט תמונה: Songza

״אנחנו לא יכולים לחשוב על חברה יותר מעוררת השראה, אליה נוכל להצטרף במסע שלנו בכדי לספק את ה-Track המושלם לכל מה שאתם עושים. אין שינויים מיידיים המתוכננים ל-Songza, מלבד להפוך אותו למהיר יותר, חכם יותר וכיפי יותר להשתמש בו.״ נמסר בהודעה רשמית מטעם Songza. על פי הערכות, ל-Songza סביב 5.5 מיליון משתמשים פעילים, חלקם בתשלום שבועי של 99 סנט אשר מסיר את המודעות הפרסומיות המוצגות במהלך השירות וגייסה בסך הכל מאז הקמתה 6.7 מיליון דולר. לדברי ענקית החיפוש, התכונות הייחודיות של Songza צפויות להיטמע במהלך הזמן על מוצרי המדיה של גוגל, כגון Google Play Music ו-YouTube, כך שיכול מאוד להיות שבעתיד הקרוב השירותים הללו יוכלו לזהות את סוג המוזיקה האהוב עליכם בהתחשב במיקום שלכם, במזג האוויר ובשעה של היום – ולהזרים לכם אותה בהתאם.

ההצהרה של גוגל מרמזת, יותר מהכל על ההשקה המתקרבת של שירות הזרמת מוזיקה של YouTube, המתוכנן ככל הנראה לעלות לאוויר כבר בקיץ הקרוב. ״Songza בנתה שירות נהדר אשר עושה שימוש ברשימות השמעה שנאספו בקונטקסטואליות בכדי לתת לכם את המוזיקה הנכונה בזמן הנכון.״ סיפרה גוגל בהודעה הרשמית. ״אנחנו לא מתכננים שינויים מיידיים ל-Songza, כך שהיא תמשיך לעבוד כרגיל עבור משתמשים קיימים. במהלך החודשים הקרובים, נבחן דרכים להביא את מה שהמשתמשים אוהבים ב-Songza לנגן המוזיקה של גוגל, ונחפש הזדמנויות בכדי להביא את העבודה שלהם גם ל-YouTube ולמוצרים אחרים. בינתיים, נבדוק את השירות שלהם בכדי למצוא רשימת השעה המתאימה לכל מצב רוח בה אנחנו נמצאים, רך או פאנקי.״

סרטון וידאו: הכירו את Songza

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

1 תגובה על "גוגל רוכשת את Songza בכדי לדעת איזה שיר להשמיע לכם, ומתי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
egab
Guest

חבל מאוד.. .שירות שאהבתי, וסביר שהידים הרעות של גוגל יהרסו גם אותו…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: