תוספת חשובה לגוגל אנליטיקס: פילטר בוטים

בסוף יולי הודיעה גוגל כי פיצ’ר חדש שנכנס לפעולה יאפשר “התעלמות” מה”עכבישים” המבקרים בדפים השונים באתר

קרדיט תמונה: Shutterstock

קרדיט תמונה: Shutterstock

גוגל אנליטיקס הוא אחד מהכלים אותם מציעה גוגל לבעלי אתרים ולאנשי מקצוע בתחום קידום האתרים. כלי חיוני זה מאפשר איסוף נתונים רבים אודות תנועת הגולשים באתר כולל בכל עמוד באתר, כולל המקור ממנו הגיעו אל העמוד הרלוונטי ומידע יקר ערך נוסף דוגמת פרקי הזמן בו שהו הגולשים באתר, הדפדפן דרכו הם חוו את האתר, אילו דפים הובילו גולשים רבים יחסית ליציאה ועוד.

לכל מי שעוסק בשיווק באינטרנט מדובר בכלי הכרחי שבזכותו ניתן לדעת, למשל, האם פרסומת מסוימת אכן מצדיקה את ההשקעה בה (כלומר כמה גולשים הגיעו לאתר בזכותה), האם שיווק באמצעות אימיילים משיג את מטרתו, כמה תנועה מושכת בכל פרק זמן נתון נוכחות ברשת חברתית ספציפית, ועוד ועוד. ישנן 2 גרסאות של גוגל אנליטיקס (Google Analytics), הבסיסית היא חינמית ובאופן טבעי עבור הגרסה המשודרגת כבר יש צורך לשלם.

התוספת החדשה לכלי החיוני

באופן טבעי, מספר המבקרים המדויק בכל פרק זמן נתון בכל אחד מהדפים באתר הוא מידע יקר ערך, אולם עד כה היה קשה עד בלתי אפשרי להגיע אליו: מונה הביקורים כלל גם את ה”עכבישים” (שמכונים לעיתים גם רובוטים), כלומר את התוכנה המופעלת על ידי החברה לשם סריקת רשת האינטרנט.

חברות שונות ומנועי חיפוש אחרים מפעילים רובוטים, וההשפעה המצטברת של ביקורים אלה עלולה לשבש במידה משמעותית את הנתונים המתקבלים ע”י גוגל אנליטיקס, כך שבסופו של דבר אין לנו שום דרך לדעת כמה מהמבקרים באתר הם אכן גולשים ולא רובוטים. על פי הערכות של אנשי מקצוע שונים, במקרים מסוימים (ובפרט כשמדובר בחברות גדולות) אחוז הביקורים ה”לא אמיתיים” עשוי להגיע לכ- 30-35, כלומר אחד מכל 3 מבקרים באתר הוא רובוט מסוג זה או אחר.

ההכרזה האחרונה של גוגל על פיצ’ר חדש שנכנס לפעולה יאפשר “התעלמות” מה”עכבישים” המבקרים בדפים השונים באתר. הפעלת הפיצ’ר החדש, כלומר הפילטר שמונע את ספירת העכבישים, קלה ופשוטה.

כיצד מפעילים את הפילטר החדש?

כל שצריך לעשות הוא להיכנס לממשק הניהול בגוגל אנליטיקס, לקטגוריה של Reporting View Settings. תחת כותרת זו ישנה תיבה הנקראת “Bot Filtering” – סימן V במשבצת ליד ה- “Exclude all hits from known bots and and spiders” יבטיח כי רק גולשים בשר ודם ייכללו בספירת המבקרים בכל דף ודף, ויספק למקדמי האתרים את המידע החיוני לו הם זקוקים לשם עבודתם.

יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי הפיצ’ר החדש מונע את ספירתם של הרובוטים המוכרים בלבד, כלומר אלה המופיעים ברשימה הנקראת IAB/ABC International Spiders & Bots List, כך שרובוטים “לא מוכרים” עדיין עלולים להיספר ולשבש במידת מה את מהימנות הנתונים שמספקת לנו גוגל אנליטיקס.

באופן טבעי מי שבוחר להפעיל את הפילטר יראה צניחה מסוימת בנתוני הכניסות לדפים השונים באתר שלו, אולם כמובן שאין צורך להתרגש מכך, שכן בסופו של דבר אלה הם נתונים מדויקים יותר ואלה הקרובים ביותר למציאות, ועל כן ניתן להפיק מהם תובנות טובות יותר ובסופו של דבר לשפר את ביצועי האתר ואת רווחיות העסק שעומד מאחוריו.

הפוסט נכתב על ידי און יבין, מנכ”ל משותף וראש תחום אינטרנט במשרד הפרסום Exactive, מומחה בקידום אתרים ובעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט.

קרדיט תמונה: Wooden whimsical robots on tracks/Wood Bots/ Wood Bots rolling down the track. Rattle rattle rickety rack / Shutterstock.com

און יבין

און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו

הגב

2 תגובות על "תוספת חשובה לגוגל אנליטיקס: פילטר בוטים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נטע
Guest

יש המון כלים חינמיים שמשמשים כתחליפי אנליטיקס כמו clicky.com, statcounter.com או clickcease.com (פחות משמש לאנליטיקס אבל מונע הונאת קליקים בadwords) שבעזרתם אפשר לקבל נתונים מפורטים יותר ממה שגוגל מספקים (IP למשל.??).
אני חושבת שעדיף להשתמש בהם כיוון שהם בלתי תלויים בגוגל וככלל, לא היית רוצה שנותן השירות והמבקר של השירות יהיו תלויים זה בזה.

מבחינה טכנית מדובר בפיצ’ר מאוד פשוט ולא ברור לי מדוע גוגל חיכו כלכך הרבה שנים בשביל להעלות אותו.

נטע.

קי
Guest

קישקוש. רוב הבוטים לא יודעים להריץ JS וללא JS אנאליטקס לא סופר מבקרים. מתערב שבארץ לא תראו כמעט הבדל עם האופציה מסומנת ואם לא.

נטע צודקת. גוגל מסתמכים/יכולים להסתמך על נתוני אנליטיקס כדי להחליט האם כדאי להציג את האתר שלכם במקומות גבוהים. לדוגמא אם המבקרים לא נמצאים הרבה זמן באתר לא שווה כנראה להפנות לאתר הזה מבקרים.
גוגל אנליטיקס הוא טנק שמציף במידע שרוב האנשים לא יודעים מה לעשות איתו. הדוגמאות של נטע מתאימות יותר לרוב בעלי האתרים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: