גוגל נכשלה בניסיון להיפטר מנקודת התורפה המרכזית של אנדרואיד מול iOS [דעה]
נתונים שפירסמו בימים האחרונים גוגל ואפל חושפים כי אחת מנקודות התורפה המרכזיות באנדרואיד ממשיכה ללוות אותה, למרות כל נסיונותיה של גוגל
נפתח בנתונים היבשים: אפל השיקה את גרסתה האחרונה של מערכת ההפעלה שלה למובייל, iOS 8, בספטמבר שנה שעברה, לפני חמישה חודשים. נתח השוק של מערכת ההפעלה עומד נכון להיום על למעלה מ-72%. גוגל הכריזה על גרסתה האחרונה של מערכת ההפעלה שלה למובייל, אנדרואיד 5.0 או Lollipop, בנובמבר שנה שעברה, לפני שלושה חודשים. נתח השוק שלה עומד נכון להיום (תחזיקו חזק) על 1.6%.
למעשה, אפילו אם ניקח את נתח השוק של עדכון התוכנה הקודם של גוגל (אנדרואיד 4.4, קיטקט) העומד על 39.7% ונוסיף אותו לנתח הזעום של לוליפופ, עדיין נגיע לנתח שוק הנמוך משמעותית מ-50% בקרב משתמשי אנדרואיד. הפרגנמטציה באנדרואיד רבה כל כך עד ש-Gingerbread, גרסת מערכת ההפעלה שהושקה לפני 4 שנים על ידי גוגל, זוכה עדיין לנתח שוק משמעותי של לא פחות 7.4%.
גלגלי ההצלה: נקסוס וקיטקט
מערכת ההפעלה של גוגל כבר הצליחה לעקוף את זו של אפל בלא מעט פרמטרים. חנות האפליקציות של אפל שנהנתה ממספר האפליקציות הרב ביותר במשך שנים איבדה את התואר ל-Google Play ונראה שלא מעט חידושים שמטמיעה גוגל באנדרואיד מקדימים את התעשיה ומגיעים בשלב מאוחר הרבה יותר ל-iOS, כמו האפשרות לשלב מקלדות צד ג׳ למשל, מרכז ההתראות ואינספור פיצ׳רים נוספים שאפל ייבאה ממתחרתה.
עם זאת, בעיה אחת לא הצליחה גוגל לפתור ונראה כי גם לא תוכל לפתור אלא לצמצם אולי את היקפה. בזמן שיום עדכון למערכת ההפעלה הפך בקרב משתמשי אפל ליום חג (גם בקרב אלו שאינם טכנולוגים), משתמשי אנדרואיד במקרה הטוב ימתינו מספר שבועות או חודשים לעדכון המיוחל, ובמקרה הפחות טוב פשוט לא יזכו לראות אותו מגיע למכשיריהם לעולם. יש כאן מחיר שגוגל חייבת לשלם עבור היכולת לשמש כפלטפורמה עבור אינספור חברות, אלא שאת ההפסד רושמים כרגע בעיקר המשתמשים והמפתחים.
בניסיון לקדם את עדכוני מערכת ההפעלה משתמשת גוגל במספר תרגילים שנועדו מצד אחד לייצר באזז (השקת ליין מכשירי הנקסוס עם כל מערכת הפעלה חדשה) ומנגד להפחית את דרישות הסף להתקנת העדכון, כפי שעשתה באופן האגרסיבי ביותר עם קיטקט. ניסיונות אחרים, מאחורי הקלעים, נועדו לייצר שיתופי פעולה חזקים עם יצרניות הסמארטפון המובילות, להפעיל עליהן לחץ ולעודד אותן לשחרר עדכון מהר ככל הניתן למשתמשים – אלא שכאן גם טמונה המלכודת.
לגוגל אינטרס מובהק שכמה שיותר משתמשים יתקינו ויריצו את העדכון האחרון של אנדרואיד, אבל מנגד, יצרניות המכשירים כמו סמסונג, LG, HTC ואחרות יודעות שעדכונים לאורך זמן יפגעו במכירות.
כשהמכשיר שרכשת הופך לישן ואיטי מהר יותר – יש לך אינטרס לשדרג, אבל כשאתה מקבל עדכון שמוסיף לו פיצ׳רים ומעניק תחושה כללית של ״חדש״, אתה לחוץ קצת פחות.
באירוע הבא של אפל צפוי טים קוק לעלות על הבמה ולהתרברב שוב בקצב האימוץ המהיר והכמעט בלתי נתפס של עדכוני מערכות ההפעלה בגן הנעול של אפל, להותיר את מפתחי ומשתמשי אנדרואיד מתוסכלים מעט מפרדוקס שככל הנראה לא יפתר בקרוב. מנגד, לחץ צרכנים על יצרניות מכשירי האנדרואיד כנראה לא ממש יזיק במקרה הזה ועליהן מוטלת רוב האשמה.
[interaction id="54d1f6faa2eb4c42433eb104"]
הגב
11 תגובות על "גוגל נכשלה בניסיון להיפטר מנקודת התורפה המרכזית של אנדרואיד מול iOS [דעה]"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
זה חברות שונות עם מוצרים שונים שמאמצים קהלים שונים. זאת השוואה לא נכונה כמו שלא משווים ביצועים של מרצדס ורנו…
הפתרון: לא לקנות מכשירים מכל יצרן שהוא (סמסונג lg htc) בארץ אצל היבואן הרשמי. אלה גוזרים עמלה שמנה ולא אכפת להם משימור או טיפוח הלקוח. כאחד שרכש גלקסי 4 מהיבואן הרשמי (לפני כשנה וחצי) עד היום לא הופצה גרסא רשמית ע"י היבואן. אז עברתי לנקסוס 5. ככלל:אם כבר אנדרואיד אז רק נקסוס! פחות עומס של אפליקציות מיותרות פחות התערבות בליבת מערכת ההפעלה תוצאה: מכשיר שיודע לעשות פלאים ומהנה לפחות כמו סדרת הios
לא לכל משתמשי אפל זה יום חג, רק לאלו שמכשירם תומך בעדכון וגם מספיק חזק להריץ אותו. וגם משתמש אייפון שיקבל גרסה חדשה עם פיצ'רים חדשים לא ימהר להחליף את האייפון שלו, זאת לא התנהגות ששמורה לאנדרואיד בלבד.
חוץ מבעיית הפרגמנטציה שנגרמת בעיקר בגלל יצרנים ולא בגלל גוגל, גוגל מוכיחה שפלטפורמה פתוחה שמאפשרת ליצרניות לנסות להציע למשתמשים את המכשירים הטובים ביותר היא הדרך הנכונה.
הפרדוקס נכון אבל צריך לחדד: זה לא רק שרוצים שיקנו מכשירים חדשים זה גם העלות הכספית הגבוהה של התאמת המערכת הפעלה למכשירים הקיימים. העלות עוד יותר גבוהה כשמדובר בגרסאות אנדרואיד מותאמות כפי שמציעות כמעט כל היצרנים.
אף יצרן לא רוצה להשקיע בהתאמת הOS כשנאמנות המשתמשים ליצרן היא נמוכה כי אנשים עוברים מיצרן ליצרן (מה שכמובן לא אפשרי בiOS).
הפאי צ'ארט מלמעלה לא מתאר שום דבר, בעיקר כי אפל מחייבים את המשתמשים שלהם לשדרג לגירסאות האחרונות ואנדרואיד לא. אם זה היה לפי מדדים אחרים זה היה יותר אובייקטיבי.
השוואה לא נכונה , שהכותבים בגיק טיים יעשו שיעורי בית וילמדו קצת על מודל עסקי
אתה כזה פאן-בוי של אפל, אפילו כותב את זה בתיאור של עצמך.
צריך כישרון אמיתי כדי להשתמש בעובדה שהעדכונים של אפל הופכים כל מכשיר בן שנה למשקולת נייר כטיעון לטובת אפל ונגד גוגל.
מגוחך לגמרי.
אם יעשו את הבדיקה בעוד חודש מהיום – תתקבל תמונה שונה.
הרבה יצרניות התחייבו ל-3 חודשים מרגע יציאת גרסת לוליפופ 5.0 ועד שהם ידחפו אותה למכשירים שלהם, החודש הזה בעצם מסמן את קו 3 חודשים ככה שהמספרים ישתנו בעוד חודש.
אולי לא קפיצה של עשרות אחוזים אבל שינוי יהיה.
נושא מאוד שולי עבור המשתמשים, אנדרויד מתקדמת בכל כך הרבה פיצרים מול המערכת של אפל. אז נחכה כמה חודשים, עדיף מלחכות שנים שאפל תדביק את הקצב הטכנולוגי, או שאפל תתקן את הבאגים והממשק הלא נוח, או שתפתח את מערכת ההפעלה ליותר מדיה חינם, או ששתתן אפשרות להחליף סוללה.זה מה שמציק? מי שמציק לו יכול לקנות נקסוס ולקבל עדכונים מיד.
חחחח מה שהכי אהבתי שבהצבעה כאן, מתוך 2000 ומשהו אנשים האחוזים הכי גבוהים מריצים לוליפופ ,זה אומר שיש פה הרבה נקסוסים כמוני