גוגל ופייסבוק מציגות – הפרסומות שעוקבות אחריכם

זוכרים שמארק צוקברג, מייסד פייסבוק, שפרטיות היא “כל כך המאה ה-20”? נראה כי פייסבוק בוחנת שוב את תנאי הסכם הפרטיות וזכויות המשתמשים של האתר ואנחנו רק יכולים לנחש מה זה אומר.

זוכרים שמארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, שפרטיות היא “כל כך המאה ה-20”? נראה כי פייסבוק בוחנת שוב את תנאי הסכם הפרטיות וזכויות המשתמשים של האתר ואנחנו רק יכולים לנחש מה זה אומר.בשנה שעברה הודיעה פייסבוק על שינוי בהסכם הזכויות והפרטיות של האתר אשר ציין כי לחברה תהיה הבעלות על כל המידע של המשתמשים, אפילו שהאחרונים ימחקו את החשבון שלהם. לאחר התערבות ממשלתית של המרכז לפרטיות המידע האלקטרוני, נסוגה פייסבוק מההחלטה והוסיפה להסכם השימוש שלה, כי היא מתחייבת להודיע מראש למשתמשים שלה על כל שינוי בהסכמי המשתמשים השונים.

כנראה שזה הסיבה לכך שמייקל ריכטר, בכיר במחלקה המשפטית של פייסבוק, פרסם אתמול פוסט בבלוג הרשמי של החברה בו הוא עדכן על כמה שינויים במדיניות הפרטיות וזכויות המשתמשים של האתר, אשר יעשו במטרה לאפשר לחברה להשיק כמה “מוצרים חדשים”.

השינוי המרכזי במדיניות יכלול את האישור לכך שפייסבוק תוכל להעביר את שמכם, התמונה שלכם, רשימת החברים שלכם וכל מידע ציבורים אחר שאתם וחבריכם עדכנתם בפרופילים שלכם, אל שותפי צד-שלישי של החברה ברשימה מוגדרת מראש. לדברי ריכטר, היוזמה החדשה נועדה על-מנת לאפשר חוויית שימוש “אישית יותר” בעת הביקור באתרים שונים שאינם קשורים באופן ישיר לפייסבוק. ריכטר ציין בפוסט כי משתמשים יוכלו “להתנתק (Opt-Out) מהשירות עבור אתרים מסוימים או בכלל, מה שמצביע על-כך שכברירת מחדל, פייסבוק אכן תעביר את כל הפרטים שלכם לחברות צד שלישי.

החדשות “הטובות” בכל הסיפור הזה הם שלפי המדיניות החדשה, במידה ואתם לא תהיו מחוברים לפייסבוק (Logged-in) בזמן שאתם גולשים ל”אתרי השותפים”, אלו לא יוכלו לעשות שימוש במידע השמור בפרופיל הפייסבוק שלכם, לא משנה מה יהיו הגדרות הפרטיות שלכם.

בדומה לפייסבוק, גם גוגל מאימת שלעזור למשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים, עולה בקנה אחד עם לעזור למפרסמים למקד בצורה טובה יותר את הפרסומות שלהם. גם ענקית החיפוש גוגל הודיעה השבוע כי השיקה שירות חדש אשר יאפשר למפרסמים “לעקוב אחרי הלקוחות” להציע את אותו פרסום מספר פעמים לאותו גולש, אפילו כשמדובר באתרים שונים. המנגנון החדש של גוגל יודע לעקוב אחרי האתרים האחרונים בהם ביקרתם ולהציע לכם פרסום בהתאם לכך. לדוגמה: במידה וביקרתם באתר מידע על תאילנד ולאחר מכן תכנסו לאתר של חברת תעופה, חברת התעופה תדע להציג לכם באופן אוטומטי במסגרת הבאנר, הצעות משתלמות על טיסות לתאילנד.

האם הפרטיות באמת נשארה במאה ה-20? האם כל אחד שמקבל את הפרטים שלנו יכול להחליט שהוא חושף אותם לכל אחד שמראה לו מספיק מרשרשים? אין ספק שפרסונליזציה של האתרים שבהם אנחנו גולשים יכולים להועיל לנו (וכמובן גם למפרסמים שיחשפו אותנו לפרסומות ממוקדות יותר), אך מתי בדיוק הבחירה של חשיפת הפרטים הפכה להיות משלנו לשלהם? מעל ל70% מהגולשים בפייסבוק לא שינו את הגדרות הפרטיות מאז שפייסבוק שינתה אותם לברירת מחדל אשר חושפת את פרטי הפרופיל החוצה למנועי חיפוש. כמה משתמשים באמת ישנו את ברירת המחדל שחושפת את הפרטים האישיים הללו החוצה לשותפים נוספים?

מה אתם חושבים על שינוי המדיניות הקרוב של פייסבוק? נשמח לשמוע בתגובות.

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

2 תגובות על "גוגל ופייסבוק מציגות – הפרסומות שעוקבות אחריכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
פיראנה
Guest

הגהה היא לא מילה גסה

מורן בר
Admin

תוקן, תודה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל