גוגל אנליטיקס זוכה לשדרוג משמעותי, הופך לכלי ניתוח עסקי

גוגל מציגה גרסא חדשה לכלי ניתוח הגלישה באתרים, המאפשר לבעלי האתרים לנתח התנהגות משתמשים לאורך זמן ולשפר את הכנסותיהם.

לדעת מאיפה מגיעים הגולשים, כמה הם קונים ומאילו מכשירים אילוסטרציה: יח"צ

לדעת מאיפה מגיעים הגולשים, כמה הם קונים ומאילו מכשירים
אילוסטרציה: יח”צ

אם יש לכם אתר אינטרנט, סביר להניח שניסיתם לפחות במשך תקופה מסוימת את גוגל אנליטיקס, כלי ניתוח הסטטיסטיקה הפופולארי של גוגל לאתרים. מה שהתחיל ככלי למדידת כמות הגולשים, התפתח עם הזמן לערכה של כלים המאפשרים לבעלי אתרים לדעת כמעט כל מה שאפשר על מה שקורה באתריהם.

אתמול הכריזה החברה בבלוג הרשמי של השירות על שדרוג משמעותי, שמיועד לאפשר למשתמשים להבין טוב יותר את התנהגות המשתמשים באתרים וכך לדעת כיצד ניתן לשפר את ההכנסות מהאתר.

מכלי לכימות גולשים לכלי ניתוח ביצועים עסקיים באינטרנט

הגרסא החדשה לכלי הסגמנטציה של גוגל, המבוססת על יכולות עקיבה משופרות אחרי הגולשים, מוסיפה על יכולות הגרסא הקודמת, שהתבססה על ניתוח ביקורים (visits), יכולת ניתוח לפי משתמשים. בבסיס הגרסא החדשה עומדת היכולת לנטר את פעילותו של כל משתמש באתר באופן אינדיבידואלי, כך שניתן לדעת מה עשה במספר ביקורים באתר במקום להסתפק במידע על פעולותיו מהכניסה עד היציאה בביקור בודד.

כך, אם עד כה הסתפקו בעלי אתרים בנתונים כגון כמה זמן שוהים מבקרים באתר, כמה דפים הם עוברים ואילו דפים הם הפופולאריים ביותר, מעתה ניתן יהיה לפלח את הפעילות באתר לקבוצות משתמשים. לדוגמא: ניתן יהיה להרכיב דו”ח שיראה כמה מהגולשים שהגיעו לראשונה לאתר מקמפיין פרסום ברשת חברתית או אתר אחר ביצעו רכישות בפועל ובאילו סכומים. דוגמא אחרת לניתוח קבוצתי היא היכולת לדעת כמה מהמשתמשים שביצעו רכישות עשו זאת ממכשיר מסוים, כגון סמארטפון אנדרואיד או מחשב שולחני, או כמה רוכשים מגיעים ממקומות שונים כגון מדינות או ערים מסוימות. כל המידע אודות כל משתמש נשמר למשך 90 יום ומעניק לבעלי האתרים אפשרות להתבונן בדפוסי השימוש של קונים פוטנציאליים ולדעת באילו מוצרים, משתמשים ופלטפורמות להשקיע יותר.

כדי להפוך את הרכבת הדו”חות המתוחכמים לנוחה עבור כל המשתמשים, חידשה גוגל את עיצוב כלי הסגמנטציה. העיצוב החדש, הבנוי לפי קווי ה”כרטיסים” המוכרים מ-Google Now ומספר שירותים נוספים, כולל רשימה מוכנה מראש של הגדרות סינון אותן ניתן לגרור ולמקם בשורה המגדירה את הדו”ח המבוקש. בין המסננים נכללים נתונים אודות כמות ההוצאה של משתמשים, מקומם הפיזי, האתר ממנו הגיעו, נתוני המכשיר ממנו גלשו, זמן הביקור המתועד הראשון שלהם, אילו עמודים באתר עברו ועוד. משתמשים יכולים אף להרכיב הגדרות משלהם ע”י שימוש בכלי יצירת הגדרות ייעודי המתבסס על מטא-דאטה הנאגר בעת הביקורים של משתמשים באתר.

הגרסא החדשה של כלי הסגמנטציה תגיע לכל המשתמשים בחודשים הקרובים, וגוגל דאגה מראש לפרסום סרטוניםס ומדריכי שימוש שיסייעו ללקוחות להבין את הפוטנציאל הגלום בשירות המשודרג.

יאיר מור

גרפומן עם קבלות (שאני כתבתי); חובב מושבע של טכנולוגיות ועתידנות ולא מחמיץ אף הזדמנות להתנסות בהדמיות העתיד או הדגמות ההווה; סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: