הפרסומות בחיפוש של גוגל נראות פתאום כמו תוצאות רגילות, ואנשים לא אוהבים את זה

אחרי שהוסיפה אייקונים שסרבלו את ממשק החיפוש שלה, בגוגל שינו את הדרך שבה הם מציגים פרסומות ונראה שהמפרסמים כבר מרוויחים. אבל האם זה ישתנה בעתיד?

צילום מסך

אחרי שגוגל הספיקה לעצבן חלק מהגולשים שלה עם סרבול האופן שבו היא מציגה את תוצאות החיפוש שלה עם הוספת אייקונים לצד שמות אתרים (כך אגב תסירו אותם), ענקית הטכנולוגיה עשתה שינוי נוסף לממשק החיפוש שלה, שגרם לכעס רב יותר מצד המשתמשים.

השינוי – וההתנצלות, בערך

במסגרת השינוי לממשק החיפוש שלה שכלל, כאמור, את הוספת האייקונים (favicon) החליטו בגוגל לשנות גם את האופן שבו מוצגות הפרסומות של גוגל (Google Ads) בראש עמוד החיפוש ברגע שאתם מחפשים מונח לו קיימות פרסומות – ועוררו ביקורת רבה ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת.

במסגרת השינוי לממשק החיפוש, פרסומות נראות כעת כמו שאר התוצאות בעמוד תוצאות החיפוש שלכם, רק שלצידן מופיעה המילה Ad (או פרסומת) בכתב מודגש. כן, גוגל אמנם מדגישה את המילה אבל קל מאוד להתבלבל כשאין שום סממן מובהק לסימון. בעבר, הפרסומות בגוגל סומנו בצבעים שונים או היו בעלות רקע שונה – שהבדילו לחלוטין בינן לבין תוצאות חיפוש שלא שילמו כסף כדי שנלחץ עליהן קודם.

אז האם השינוי בחיפוש עובד לטובת המפרסמים על פני המפרסמים? נראה שכן. אתר DIGIDAY הציג נתונים מחברה העוסקת בפרסום בגוגל (במקרה הזה, חברת PPC) שמציגים עלייה של בין 4 ל-10.5 אחוזים בכמות הקליקים על פרסומות גוגל מאז השינוי ב-14 בינואר. הנתונים נאספו מקמפיינים של ארבע חברות שונות משלושה תחומים שונים (בריאות, B2B ומסחר אלקטרוני).

גוגל: “מתנסים בשינויים”

המהלך של גוגל הוביל לביקורת רבה ברשת, ואפילו הוציא ממנה תגובה מתנצלת בערך. “אנו מחויבים לשיפור חווית החיפוש בשולחן העבודה, וכחלק מהמאמצים הללו השקנו עיצוב חדש הדומה לזה שקיים בניידים בחודשים האחרונים. אנו מתנסים בשינויים לממשק ונמשיך לעשות זאת גם בעתיד”, אמרו בגוגל לרשת NBC.

בגוגל אמרו עוד כי עשו יותר מ-3,000 שינויים לממשק החיפוש של החברה בשנה האחרונה בניסיון לשפר אותו. עוד נמסר מגוגל כי יכול להיות שהאייקונים הקטנים שנוספו לממשק החיפוש ייעלמו בעתיד וכי הדרך שבו מוצגות הפרסומות כעת תשתנה גם היא. בגוגל אומרים כי הם רוצים שהמשתמשים ילחצו על פרסומות בממשק החיפוש כי היא נראית להם שימושית ורלוונטית, לא בגלל שהתבלבלו בינה לבין תוצאת חיפוש לגיטימית.

אגב, מבדיקה שערכנו בגיקטיים, גילינו כי חלק מחברי המערכת כבר לא רואים את האייקונים השנויים במחלוקת שהשיקה החברה לאחרונה.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

אושרי אלקסלסי

עדיין מבואס מהפסקת שידורי TechTV בישראל. נהנה מסרטי סטאר וורז החדשים - Don't @ Me.

הגב

7 תגובות על "הפרסומות בחיפוש של גוגל נראות פתאום כמו תוצאות רגילות, ואנשים לא אוהבים את זה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Jay
Guest

עכשיו יהיה יותר קל ליפול על פישינג

Truth
Guest

שיטה גאונית להגדיל את הלחיצות בטעות על מודעות..
כרגיל, מוצר חינם – אתה המוצר ואין זכות לתלונות

Asaf
Guest

גוגל מרוויחים מקליקים, לא משנה אם הגולשים סגרו את האתר מיד אחרי שנכנסו והבינו שזאת טעות

nope
Guest

duckduckgo.com
וחלאס עם הפרודקטיזציה של פרטיות

יאיר
Guest

ככה היה גם עד עכשיו, שהיתה את המילה ad בתוך מסגרת. אז עכשיו בדיוק אותו דבר רק בלי מסגרת ומודגש. מי זוכר בכלל את זה שהיה למודעות רקע שונה או צבע אחר?

גוגל
Guest

עם חוסם פרסומות נורמאלי מי רואה את הפרסומות של גוגל בכלל

רומן
Guest

תקשיבו.. כדי לראות על מה מדובר הייתי צריך לסגור 3 חוסמי פרסומות וגם אז לקח לכרום להזכר להציג לי את הפרסומות..
מפליא אבל גם באיכספלורר לא קבלתי בהתחלה פרסומות..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: