גוגל: חסמנו 3.2 מיליארד פרסומות 'רעות'; אדבלוק: חובבנים, אנחנו חסמנו יותר מטריליון
ענקית הפרסום שעושה את רוב כספה מפרסומות, חשפה כי חסמה בשנה החולפת יותר מ-3.2 מיליארד פרסומות 'רעות'. אבל המספר הזה לא הרשים את המפתחים של אדבלוק פלוס, תוסף חסימת הפרסומות הפופולארי ביותר בעולם
חלק הארי מתוך כ-110 מיליארד הדולר שהכניסה גוגל ב-2017 הגיע מפעילות הפרסום של החברה. למרות זאת, ואולי בעקבות זאת, החברה לוקחת על עצמה את תפקיד השוטר של הפרסומות וחוסמת פרסומות שלדעתה פוגעות במשתמשים. עכשיו חושפת גוגל את מספר הפרסומות שהיא חסמה בשנה החולפת ואת הסיבות השונות לסיווג של פרסומת כ'רעה', אולם למרות שהמספרים נראים מרשימים, מתעקשת אדבלוק פלוס לחשוף את המספרים שלה שמגמדים את הנתונים של גוגל.
הסרה של 100 פרסומות 'רעות' בשנייה
בהודעה מיוחדת שהוציאה גוגל היא חושפת שבמהלך 2017 היא הסירה לא פחות מ-3.2 מיליארד פרסומות 'רעות' – כלומר, קצב של 100 פרסומות רעות בשנייה. מדובר בזינוק חדש של 88 אחוזים מהשנה הקודמת, אז הסירה החברה "רק" 1.7 מיליארד פרסומות רעות. המספרים מרשימים, אבל בהנחה שלא מדובר בשימוש בפרזנטור פתטי או צבעים זרחניים – מה מכלילה גוגל בביטוי 'פרסומת רעה'?
על פי גוגל, פרסומת תיחשב ל'רעה' אם היא מפרה את כללי הפרסום של גוגל, שכוללים בין היתר ניסיונות הונאה; פישינג (דיוג, ניסיון לגניבה של פרטים אישיים, תוך התחזות לשירות לגיטימי); ונוזקות – כשלא משנה האם מדובר בניסיון בודד או קמפיין נרחב. גוגל לא חשפה את הפירוט המלא אבל ציינה ש-79 מיליון פרסומות הכילו קישורים לאתרים מפוקפקים; 66 מיליון פרסומות התחזו לתוכן שאינו פרסומי; ו-48 מיליון פרסומות נועדו לדרבן אנשים להתקין נוזקות שונות.
עוד מסרה החברה כי היא הסירה מרשת הפרסום שלה כ-320 אלף אתרי תוכן שונים ו-700 אלף אפליקציות מובייל, מכיוון שאלו הפרו את תנאי השימוש. חלק קטן מהאתרים הללו הואשם בהפצת 'תוכן שקרי' או בעברית 'פייק ניוז'. שינוי במדיניות הפרסום של גוגל, שכוון כנגד אתרים שמפיצים 'שנאה' הוביל להסרה של 8,700 אתרים מרשת הפרסום של גוגל.
אדבלוק פלוס: 3.2 מיליארד פרסומות? חחחח
מי שלא נשאר אדיש להצהרה של גוגל היא חברת EyeOn, החברה שעומדת מאחורי הפיתוח של אדבלוק פלוס (AdBlock Plus), חוסם הפרסומות הפופולארי בעולם. על פי בן וויליאמס, מנהל התפעול והתקשורת בחברה, חסמו התוספים והדפדפן של אדבלוק פלוס בין 1.5 טריליון ל-3.5 טריליון פרסומות ב-2017. במילים אחרות, על כל פרסומת אחת שחסמה גוגל, חסמה אדבלוק פלוס כ-1,000 פרסומות.
הגב
10 תגובות על "גוגל: חסמנו 3.2 מיליארד פרסומות 'רעות'; אדבלוק: חובבנים, אנחנו חסמנו יותר מטריליון"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
מן הסתם, כי גוגל לא מתיימרים לחסום את כל הפרסומות. הם נוקטים גישה שונה לחלוטין של לחסום רק את הפרסומות המעצבנות.
בדיוק. הכתבה לא עושה השוואה נכונה.
זו לא הכתבה, אלא AdBlock
You are wrong google are a monopoly trying to block ads only because they want to block competitors, the rest is-cover up bulshit
Authorities governments must stop google from doing that asap
אני הייתי משתמש AdblockPlus במשך שנים, בזמן האחרון שמתי לב שהם לא חוסמים פרסומות של גוגל (!)
בגלל זה עברתי לUBlock שבאמת חוסמים את כל הפרסומות
ממליץ לכולם
קוראים לחברה EYEO, לא EYEON. די לחובבנות.
אותי מעניין למה YNET שממשיכה עם הפרסומות הכי זוועתיות ופולשניות שיש, עדיין לא חוטפת חסימות מגוגל?
החוסם שלש גוגל לא מתפקד עם שפות שהם לא אנגלית ^^".
Google ads are focusing in US market for now so they block competitors only in us for now. They are an evil monopoly
ככל שגוגל ואדבלוק יחסמו עוד ועוד פרסומות כך זה מבורך.