ממציאים את הגלגל: הצמיג של Goodyear יוכל לטעון את מצבר הרכב

מסתבר שגם בצמיגים אפשר לחדש. בתערוכת הרכב בג’נבה חשפה ענקית הצמיגים האמריקאית Goodyear צמיג קונספט שמסוגל להמיר את האנרגיה של החום והחיכוך שלו עם הכביש לטעינת המצבר של הרכב

כן, זה צמיג באתר טכנולוגיה. מקור: Goodyear

מה עושה צמיג באתר טכנולוגיה? מקור: Goodyear

צמיגים לא נשמעים לנו כדבר הכי טכנולוגי בעולם. אחרי הכל, כמה מתקדם יכול להיות גומי דחוס בטכנולוגיה שלא השתנתה ממש בעשרות השנים האחרונות? בתערוכת הרכב שנערכת בימים אלו בג’נבה חשפה חברת Goodyear האמריקאית את צמיג הקונספט שלה ה-BH03, ומסתבר שגם בצמיגים יש הרבה מקום לחידושים.

”קוצר” את האנרגיה וממיר אותה לחשמל

BH03, צמיג הקונספט של החברה יוכל לטעון את המצברים של כלי הרכב החשמליים שיעשו בו שימוש. הצמיג יעשה זאת על ידי המרה לחשמל של אנרגיית החום שנוצרת בעקבות החיכוך שלו עם הכביש. כדי שיוכל לעשות זאת, מורכב הצמיג מחומרים פיאזואלקטריים שמונחים מתחת לגומי. חומרים אלו יכולים לייצר חשמל על ידי המרה של לחץ פיזי, או במקרה של ה-BH03, חום שנוצר מהחיכוך. מלבד החום שנוצר מהחיכוך עם הכביש, מסוגל הצמיג גם ללכוד חום מאור השמש אליו הוא חשוף ואפילו מהרעידות והקפיצות שנוצרות בזמן נהיגה ברכב. Goodyear אינה מציינת בהודעה שלה כמה חשמל ניתן יהיה לייצר בעזרת הטכנולוגיה הזו, אולם על פי מומחה בתחום איתו דיברנו, מדובר גם בפונקציה של כמות החומר הפיאזואלקטרי שהחברה תשלב, מה שכמובן גם ישפיע על מחירו הסופי של הצמיג. בכל מקרה, לא מדובר באנרגיה שתספיק לרכב כדי להתנייד בצורה עצמאית, אלא מקור אנרגיה חלופי נוסף שיעזור בטעינת המצברים.

חידוש נוסף שהציגה החברה הוא טכנולוגיה שהיא מכנה Triple Tube. צמיגים בטכנולוגיה זו יכללו 3 צינורות או תאי אוויר שממוקמים במיקומים שונים, כשבתוך הצמיג נמצאת משאבה שתווסת את האוויר בין הצינורות השונים. כלומר, הצמיג החכם יתאים את הלחץ בכל אחד מהצינורות על פי דרישה שתגיע מהנהג, שיוכל לבחור ב-3 מצבים: מצב חיסכון/בטיחות – עם לחץ מירבי בכל שלושת הצינורות; מצב ספורט – שבו הצינור הפנימי אינו מנופח למקסימום, וכך נהנה הנהג מגמישות רבה יותר בתמרונים; ומצב “רטוב” –  שבו מחוזקת אחיזת הכביש בעזרת לחץ מירבי של הצינור המרכזי.

דובר מטעם Goodyear מסר: “צמיגי הקונספט האלו מגדירים מחדש את התפקיד של צמיגים בעתיד. אנחנו מדמיינים עתיד שבו המוצרים שלנו יהיו משולבים יותר עם מערכות הרכב השונות ועם הצרכן, יותר ידידותיים לסביבה ויותר מגוונים”.

וידאו: Goodyear מציגה את הצמיג שייצר אנרגיה

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

4 תגובות על "ממציאים את הגלגל: הצמיג של Goodyear יוכל לטעון את מצבר הרכב"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
סטגדיש
Guest

והמחיר??
4 צמיגים יעלו כמו הפיאט שלי…

אורן
Guest

שאלה מהעבר: הרעיון של לשלב דינמו מת איפושהו?

גד
Guest

לאורן: יש כבר דינמו ברכב. האלטנטור שמספק חשמל למערכת התאורה, האלקטרוניקה וההנעה [מצתים]. דינמו לא יכול להוסיף כוח כי הוא גורם לחיכוך כדי לייצר חשמל, והחיכוך מאט את הרכב ומקזז את כוח שהושג ע”י החשמל. הצמג הזה לעומת זאת כבר מייצר חום ואנרגיה – צמיג מסתובב הרי – וצריך רק להמיר את זה לחשמל.

הדר
Guest

שילוב של צמיגים כאלו, לוחות סולרים וטכנולוגיות נוספות בסוף יצליחו ליצר מכונית שלא צורכת דלק או חשמל (מהשקע) מדהים!

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל