גולן טלקום ו-HOT Mobile: תנו להם הזדמנות שנייה [דעה]

התביעות הייצוגיות נגד גולן טלקום והוט מובייל עשויות לבסוף לפגוע בצרכנים עצמם. אחרי שנים שניצבנו מול מפעילות סלולריות שפעלו כקרטל, כדאי שנהיה קצת סבלניים למתחרים שלהן

תמונה: יח"צ, עיבוד תמונה

על רקע תקלות הניוד הרבות והקושי בהשגת מוקדי השירות של גולן טלקום ו-HOT מובייל, זה היה רק עניין של זמן עד שתוגשנה התביעות היצוגיות הראשונות כנגד שתי החברות.

התביעה כנגד HOT מובייל הוגשה כבר ביום רביעי שעבר על ידי עו”ד אמיר ישראלי הטוען כי “החברה כלל לא היתה ערוכה לקליטת אלפי הלקוחות שביקשו לקבל שירותים. בעיקר לא היתה ערוכה לביצוע הליך ניוד אל מול המפעיל הקודם ולקוחות תמימים נטשו את המפעילים ונאלצו לעשות שימוש במספר זמני אשר איננו המספר הקודם בו עשו שימוש”.

לפני ימים אחדים הזדרז עו”ד יוסף ח’ואלד להגיש תביעה כנגד גולן טלקום בה הוא מבקש, בשם הלקוח ראמי ספורי, החזר של 50% מעלות החשבונית החודשית ופיצוי בגין עגמת נפש, סך הכל 6.3 מיליון שקל, זאת כיוון שלהערכתו כמחצית מהמנויים שהתניידו מחברות אחרות נתקלו בבעיה.

כלי נשק צרכני

בשנים האחרונות הפכה התביעה היצוגית למכשיר צרכני פופולארי שבאמצעותו יכול תובע יחיד לבקש פיצוי בשמה של קבוצה גדולה, כאשר הנזק הנגרם לכל אחד מחברי הקבוצה קטן ואינו מצדיק ניהול הליך משפטי פרטני. במקרה והתביעה מתקבלת, נקבע בפסק הדין פיצוי אחיד לכל חברי הקבוצה שניזקו, גם אם לא היו שותפים לתביעה עצמה. בתביעות מעין אלו, התובע הייצוגי והעו”ד המייצג אותו מקבלים בדרך כלל פיצוי גבוה הרבה יותר זאת בגין הטרחה שבגין הגשת התביעה וניהולה. מבחינה משפטית, משהוגשה תביעה יצוגית, על בית המשפט לבחון אותה על פי קריטריונים הקבועים מראש. במידה ובית המשפט מצא כי התביעה עומדת בכל הקריטריונים, רק אז היא תוכר כיצוגית ותנוהל ככזו. כחלק מההכרה בתביעה כייצוגית, צריך בית המשפט לקבוע ולהגדיר את היקף הקבוצה התובעת וחבריה.

אין זה סוד שתחילת הפעילות של שתי החברות, המציעות תוכניות פשוטות להבנה ומחירים אטרקטיביים, לוותה בבלאגן לא קטן. עשרות אלפי לקוחות שמאסו בחברות הוותיקות, התנפלו על מוקדי השירות ואתרי האינטרנט של גולן טלקום ו-HOT מובייל והביאו לקריסתם.

תנו להן ולעצמכם הזדמנות שנייה

גם כותב שורות אלה חווה עיכוב של כ-5 ימים בניוד הקו שלו לגולן טלקום, אך יחד עם הביקורת שלי כלפיהן, אני עדיין חושב שיש לתת לחברות החדשות הזדמנות שנייה. אחרי שנים בהן קיטרנו כולנו על החברות הוותיקות, מן הראוי לשפוט את החברות החדשות לאורך זמן ולא לחרוץ את דינן אחרי פחות מ-3 שבועות מתחילת פעולתן. אין זו הפעם הראשונה שחברה חדשה מציעה תוכנית אטרקטיבית ומפתה וטועה בהערכת ההצלחה שלה. הענשת החברה על כך שהיא באה לטובת הצרכנים, היא בבחינת שפיכת מי האמבטיה ביחד עם התינוק המשתכשך בה.

במידה והתביעות כנגד גולן טלקום ו-HOT מובייל יאושרו והן ימצאו חייבות בדין, עלול להיגרם להן נזק גדול שבסופו של דבר יגולגל על הלקוחות. בעוד שהפיצוי הצפוי לכל תובע יהיה עשרות שקלים בודדים לכל היותר, הסכום הכולל שיושת על החברות ימדד במיליונים. בכך יחטיאו התביעות הייצוגיות את מטרתן ובמקום להיות כלי לתיקון עוולה צרכנית, הן יצרו עוולה גדולה יותר.

סעיף 11 לחוק התובענות היצוגיות קובע כי אישור תביעה כייצוגית והגדרת קבוצת התובעים מחייבת באופן אוטומטי את כל מי שנמנה עליה, אלא אם הודיע לבית המשפט על רצונו שלא להיכלל בקבוצה. אני חושב שכל מי שטובת הצרכנים עומדת לפניו, לשקול ברצינות את רצונו להימנות על קבוצת התובעים.

לגבי עצמי, ובמידה והתביעות כנגד החברות יתקבלו, אני מתכוון לפנות לבית המשפט ולהודיע שאינני מעוניין להימנות על קבוצת התובעים.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג NetCHEIF Blog.

 

Avatar

לביא שיפמן

לביא הוא המייסד והבעלים של "NetCHEIF Articles" – אתר תוכן הכולל עשרות מדריכים וסקירות על נתבים, חיבורים אלחוטיים ורשתות ביתיות. החיבה לטכנולוגיה וגאדג'טים מלווה אותו מאז היה ילד, ובשנים האחרונות הוא מנסה להדביק בה גם אחרים. לביא הוא בוגר הטכניון בהנדסת מחשבים וממקימי הסניף הישראלי של מיקרוסופט

הגב

16 תגובות על "גולן טלקום ו-HOT Mobile: תנו להם הזדמנות שנייה [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
David
Guest

Nice and true, i had to wait only two hours to get my phone OK, long life to Golan!

יוני כץ
Guest

אני מסכים איתך – אם זה יקרה גם אני מצטרף אליך שלא להיות חלק מהתביעה – רק אשמח להכוונה איך ומה עושים :)

אהרון מרקוס
Guest

איך אני מוציא את עצמי מקבוצת התביעה?

ניב מועלם
Guest

פתחו כבר באתר עצומה , התנתקות מהתביעה היצוגית.
http://www.atzuma.co.il/golantelecom
יש כאן מהלך בלתי רגיל, באמת מהלך אדיר של צרכנים שבאים לטובת החברה.
באמת, שהתניידתי ראשון (מגיע לי פרס?) מבין הראשונים ולקחתי בחשבון את התקלות שבדרך, אין להלין על מחלות ילדות ושאר מרעישין, תנו להם מאה ימים של חסד.
מאמין מאוד בגולן טלקום במהפכה ובשינוי
ותחשבו שאני שתוק, אני בינתיים משלם פחות!

אלונסקי
Guest

התניידתי אתמול, קיבלתי את המספר כבר היום. מרוצה מתמיד.

גל
Guest

כל הכבוד!

יכול להיות שזה היה מהלך לא מבריק לעשות השקה לפני שהם מוכנים לקליטת כמות לקוחות גדולה, אבל לאור הסבל הארוך שאני חווה עם סלקום, אני לא חושב שאפשר לבוא בתלונות לחברות החדשות.

התביעה הייצוגית במקרה הזה, כמו בכמה מקרים נוספים שראיתי בעבר, זו התקטננות ומעולה שאנשים יוצאים נגד זה.

שינוי זה דבר שלוקח זמן, ולהכנס לשוק גדול כמו הסלולר זה לא דבר פשוט. תנו להם צ’אנס.

אני אישית מתכנן לעבור עוד כחודש.

חץ בן חמו
Guest

זו תביעה שתיפול.
מדוע? סיבה פשוטה מאוד: כל מה שההגנה צריכה לעשות, זה להראות תחלופת אימיילים בין גולן טלקום לבין משרד התקשורת, ההבהרות שניתנו למשרד התקשורת ע”י גולן טלקום וגם ביקור נציגי משרד התקשורת במשרדי גולן טלקום וההכרזה של משרד התקשורת שהם מרוצים ומבינים את הקשיים ההתחלתיים..

אנשים אולי לא זוכרים, אבל כשסלקום פתחה את שעריה, גם אז היתה התנפלות רבתי ולסלקום היו בעיות מכאן עד הודעה חדשה בכל אספקט אפשרי: קליטה, ציוד, מכשירים דפוקים ועוד 1001 דברים. בסוף הם יצאו מזה.

תבחרו שם בעצמכם
Guest
תבחרו שם בעצמכם

אלק תנו להם הזדמנות שניה. מי בכלל עושה טובה שעובר אליהם? הם זולים ב 80 אחוז מהמתחרים. מי שמעדיף לשלם חשבונות של 500 שקל במקום 100 שישאר בחברה המקורית ונראה אם המוח היהודי\ישראלי שלו יתן לו לישון עם זה שכל החברים שלו משלמים גרושים.
עברתי להוט מובייל, כל חשבון היה לי בין 300 (המינימום האפשרי) ועם חריגות 450.
עכשיו אני אשלם 89 שקל.מיצידי שלא יענו לי בשירות בחיים.
לבוא ולתבוע חברה שקיימת 3 שבועות על עיקובים? מדינה באמת של בבונים.

SGS
Guest

אם בטעות התביעה נגד גולן טלקום תתקבל ותגרום להם לפשוט רגל אני נוסע לשפרעם עם אלת בייסבול ומפרק במכות את ה”ראמי ספורי” הזה… *סמיילי כועס*

חכם
Guest

הישראלי המצוי – עד שסוף סוף פותחים לנו צוהר קטן של קרן אור לעזוב את החברות שעושקות אותנו ישנן גאונים שמחפשים לתבוע.
אנשים תתעוררו – קרעו לכם את הכיס במשך שנים!

ק
Guest

ניידתי שני מספרים לגולן טלקום והכל תקין ללא בעיה.

עו”ד אמיר ישראלי,

כנראה שאתה אוהב שחברות הסלולר הישנות עושקות אותך.
אתה מוזמן לחזור לחברת הסלולר הישנה ושינצלו אותך עד העצם.
תפסיק להרוס את מה שבונים פה זה בשביל כל הצרכנים, אם לא טוב לך אז תעוף לנו מהזווית ותן לחיות.

יהב
Guest

אכן, קנטרני ועלוב
לי די ברור שהתביעה ה”ייצוגית” מייצגת בעיקר את אורנג’ וחברותיה,
אשר מנסות בדרך זו להחזיר לעצמן את את המונופול.

משה
Guest

גם אני בידעה שזה לא נכון להגיש תביעה יצוגית כנגד החברות הנ”ל מכיוון שבסופו של דבר הן באות לטובתינו הצרכנים שנהנים ממחירים נמוכים לעומת המתחרות הוותיקות.
אני בעצמי עברתי מאורנג’ להוט מובייל ולקח להם שבוע לחזור אלי מאז שהשארתי להם הודעה באתר, מכיוון שהבנתי שיש נהירה לחברות החדשות המתנתי בסבלנות עד שיצרו עימי קשרכ ולאחר שקיבלתי את ה- SIM של הוט מובייל תוך 3 שעות הסתיים תהליך הניוד ומאז אני חוסך בעלויות הכספיות לעומת מה ששילמתי עד כה בחברת אורנג.
לדעתי הסבלנות משתלמת בסופו של דבר.

מנדי
Guest

מחכה יומיים לניוד או ווטאבר. הוט מובייל. זמן מענה בשירות לקוחות בין חצי שעה לשעתיים.

Eli
Guest

צריך לתבוע את הוט מובייל המנוולים. רצינו להצטרף אליהם והתחרטנו כעבור יום. למרות זאת הם חייבו אותנו על שירות שמעולם לא קיבלנו. מאז שעות של המתנה בטלפון, הבטחות שלהם שיחזירו את הכסף. וכלום שום החזר כבר חודשים. צריך לתבוע אותם ואנחנו נהייה הראשונים. והלוואי שהם יתמוטטו.

קפטן דינגי
Guest

לוקשים ושקרים בDNA גולן !!!
מצער שגם בכתבה זו מתגלים המון מגיבים מתחזים המתוחזקים על ידי מייקל גולן והמתחזים חודשים ו”עובדים קשה” להשריץ תגובות מלאות השמצות -דיבה-לשון הרע-סיפורים ומעשיות חסרות כל בסיס ואמת על כלל חברות ומפעילי הסלולר -התקשורת והכבלים כאן .
מייקל גולן ניסה ומנסה לשווק את גולן על בסיס השמצת כלל ענף הסלולר והתקשורת כאן ובאופן שיטתי כולל לעורר בפייסבוק שערויות חסרות כל אמת באמצעות כרטיסים ממומנים למטרת השמצות והסתת הקוראים כלפי כל העוסקים בענף הסלולר והתקשורת כאן למטרת שיווק גולן -היינו בגולן והפכנו לפראיירים של גולן !!אותנו גולן כבר לא משכנע באמינותו-לוקשים ושקרים בDNA גולן -ברחנו השבוע !!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: