מ-0 ל-100 קמ”ש ב-3 שניות ו-1,000 כ”ס: GMC הציגה את ההאמר החשמלי

האמר EV מציג טווח נסיעה של 500 קילומטר לטעינה, יכולת נסיעה באלכסון, הגבהה של הגחון בלחיצת כפתור ו-18 מצלמות. האם זה יספיק בתחרות מול סייברטראק של טסלה?

ההאמר EV | מקור: GMC

יותר מעשור לאחר הפסקת הייצור של המפלצת אוכלת הדלק שלה, חושפת GMC לראשונה את הגרסה החדשה של רכב ההאמר שלה, שברוח התקופה, עבר להנעה חשמלית – האמר EV – בדרך להתמודד מול הסייברטראק של טסלה.

4 גירסאות במחירים שונים

ההאמר EV הוא הגרסה החשמלית הראשונה תחת מותג האמר שעליה מכריזה יצרנית הרכב הגדולה בארה”ב, כשדיווחים על המהלך צצו כבר בתחילת השנה. ההאמר EV הוא טנדר ולא SUV כמו אלו שזכו להפוך לשם נרדף למותג. גרסה חשמלית של ה-SUV צפויה להגיע בעתיד – ככל הנראה ב-2022.

הטנדר החדש מצויד בשניים עד שלושה מנועים חשמליים (בהתאם לדגם) שיספקו לנוהגים ברכב טווח נסיעה של 560 קילומטר פר הטענה ולא פחות מ-1,000 כוחות סוס. המחיר למעוניינים – החל מ-80 אלף דולר לגרסה הזולה ביותר שלו – בערך פי שניים מהמקבילים שלו המונעים בדלק.

הסוללה של ההאמר EV תוכל להתחבר למערכות הטענה של עד 800 וולט, כשהטענה במתח המקסימלי תיתן לרכב טווח נסיעה של 160 קילומטר (או 100 מייל) אחרי 10 דקות טעינה בלבד. GMC אומרת כי הטנדר החשמלי החדש שלה יכול להגיע מ-0 ל-100 קמ”ש (או 60 מייל בשעה) בכ-3 שניות.

מעבר לזה, הטנדר החדש מגיע עם כמה תכונות מאוד מעניינות כמו יכולת “הליכת הסרטן” (Crabwalk) שלו, המאפשרת לכל גלגלי הרכב לנוע יחד באלכסון – מה שיאפשר תמרון בשטחים צרים או חניות.

מקור: GMC

בנוסף הרכב מגיע עם מערכת מתלים ממונעת, המשתמשת באוויר כדי להרים את גובה הרכב בכ-15 סנטימטרים נוספים במידת הצורך. ב-GMC הדגימו כיצד המערכת, שזכתה לשם Extract Mode, משמשת להרים את הרכב בזמן נסיעה כדי לחמוק מפגיעה בסלע שעמד בדרכו של ההאמר EV.

רוצים ליהנות מהרוח? אין בעיה. הגג של ההאמר החדש ניתן לפירוק מהיר והסרה כך שיהפוך לטנדר פתוח, והוא מגיע עם גלגלי ענק בקוטר של 35 אינץ’ כיאה לרכב שרוצה שייסעו בו בשטח. ברוח התקופה הוא גם מגיע עם 18 מצלמות שונות – כולל מצלמות לתחתית הרכב כדי לוודא שהשטח פנוי כראוי לנסיעה.

להאמר EV קונסולה מעניינת ביותר שמלבד יכולות השליטה במצבים השונים, המצלמות שיותקנו עליו ושאר השימושים הסטנדרטיים כמו ניווט ומדיה תכלול גם את המנוע הגרפי Unreal Engine. המנוע הגרפי שפיתחה Epic Games (שעומדת בין היתר מאחורי פורטנייט), ייתן לנהגים ומשתמשי הרכב גישה קלה ונוחה יותר לתכנים שימושיים ובידוריים, מכיוון שהשימוש בו יוביל להרצה מהירה יותר של העמודים השונים והאפליקציות בממשק של הרכב.

ההאמר EV יגיע בארבעה דגמים שיושקו ב-4 השנים הקרובות. הדגם הראשון, שיגיע לשוק ב-2021, הוא EV Edition 1, יעלה כ-112 אלף דולר ויגיע עם שני מנועים חשמליים לצד המצבים המיוחדים כמו “הליכת הסרטן” ו-Extract Mode. הדגם הבא, Hummer EV3X, שיגיע ב-2022 יוסיף מנוע שלישי, יכולת האצה מ-0 ל-100 בכ-3 שניות ויעלה כבר 100 אלף דולר.

הדגם השלישי, ה-Hummer EV2X, יעלה באזור ה-90 אלף דולר ויגיע לשוק ב-2023. כשהגרסה הזולה ביותר של ההאמר EV, ה-Hummer EV2, תעלה כ-80 אלף דולר ותגיע לשוק ב-2024. כל הדגמים יגיעו עם טווח נסיעה זהה של כ-560 קילמוטר פר הטענה.

יתחרה ב-Cybertruck?

ההאמר EV יתחרה כמובן ב-Cybertruck של טסלה – שהוכרז לפני כמעט שנה, ואמור להגיע לשוק בערך באותו הזמן שבו יגיע הדגם הראשון של ההאמר לשוק – 2021. הסייברטראק של טסלה מגיע במחיר תחרותי בהרבה מזה של ההאמר ויעלה כשליש (40 אלף דולר לגרסת הבסיס) מהגרסה הראשונה של הטנדר החשמלי של GMC שיגיע לשוק.

מתחרה נוסף, על הנייר, שאמור היה להגיע מול ההאמר EV הוא ה-Badger של ניקולה – שאותו התחייבה לייצר החברה שמאחורי ההאמר – GM. עם זאת, נכון לעכשיו נראה שההסכם בין החברות נמצא במעין לימבו, בעיקר בגלל שלל השערוריות שמקיפות את ניקולה – כמו החקירה של רשות ני”ע בארה”ב נגדה והתפטרות היו”ר שלה רגע אחרי.

עם תג מחיר משמעותית יקר יותר מהמתחרה הגדולה ביותר כשזה מגיע לרכבים חשמליים, נראה שלהאמר EV יהיה לא פשוט לפרוץ לשוק, אלא אם כן בטסלה יאחרו את ההשקה של ה-Cybertruck – דבר שלחלוטין יכול לקרות. במצב כזה ייתכן שלהאמר יהיה קל יותר להשתלב בשוק כאלטרנטיבה – למרות שהפער במחיר מול הרכבים המונעים בדלק יכול גם הוא להיות גורם מעכב לפריצה של ההאמר EV לשוק.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

3 תגובות על "מ-0 ל-100 קמ”ש ב-3 שניות ו-1,000 כ”ס: GMC הציגה את ההאמר החשמלי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דעתי הקובעת
Guest

טסלה סתם מכוער, האמר זה שלמות, ואני אומר את זה בתור אחד שנוסע כל יום ברכב יוקרה העולה מעל מיליון שקל עם נהג צמוד, הנקרא אוטובוס.

אף אחד
Guest

לא מסכים איתך אבל קבל לייק על החצי השני של התגובה

הזרוע
Guest

מישהו/י טרח/ה לחשב?
זאת אשכרה תאוצת נפילה חופשית במאוזן! פסיכים!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: