ענקית הרכב האמריקאית GM תשתמש ב"רנטגן" ישראלי למכוניות

המערכת של UVeye הישראלית סורקת כלי רכב ומוצאת תוך זמן קצר מגוון רחב של פגמים – החל מנזק לשלדה ועד צמיגים פגומים וליקויים בפגמים. GM גם תשקיע בחברה ובכך תצטרף ליצרניות כמו יונדאי, וולוו וטויוטה

מקור: UVeye

כל מי שלקח אי פעם רכב משומש לבדיקה לפני רכישה יודע שזהו תהליך ארוך, שלא השתנה הרבה בשנים האחרונות, וכולל בדיקה ידנית של טכנאי, שבודק את כל האיזורים הרלוונטיים ברכב, כדי לוודא שאין פגיעות או פגמים.

עכשיו מודיעה ענקית הרכב האמריקאית GM כי תשלב במתקניה פיתוח ישראלי, שנראה קצת כמו הסורקים שאנחנו מכירים משדות התעופה – רק למכוניות – ומאפשר לבצע את תהליך הבדיקה המדוקדק בעזרת מצלמות ברזולוציה גבוהה ואלגוריתמים.

מנזק לשלדה ועד ליקויים בבלמים

המערכת של UVeye, המורכבת ממצלמות ואלגוריתמי AI, מסוגלת לזהות בעיות מכניות ברכבים. כך, יצרניות רכב, מפעילים לוגיסטיים, משווקים, ציי רכב ואפילו חברות להשכרת רכבים, יכולים לסרוק במהירות את כלי הרכב שלהם ולזהות פגמים חיצוניים וגם פגמים מכניים שעשויים להוות סכנה. מערכת יכולה להשתלב לאורך כל מחזור חיי הרכב: בין אם בקו הייצור בשלביו הראשוניים, הבדיקות בסוף שלב הייצור, שלבי התחזוקה, מסירה ללקוח ועוד. כך חברות יכולות לוודא שהן שולחות רכבים תקינים ללקוחות רוכשים או לזהות סכנות ותקלות לפני שהן מתרחשות. לטענת החברה, שימוש במערכת שלה יכול להעלות את תפוקת הייצור עד פי ארבעה. המוצר של החברה מורכב מ-3 מערכות: מערכת Helios – שסורקת את גחון הרכב ומזהה קשת רחבה של פגמים כמו נזק לשלדה ("שסי"), חלקים חסרים ודליפות נוזלים, כמו גם ליקויים בבלמים ובמערכת הפליטה; מערכת Artemis – מערכת לבדיקת איכות הצמיג המזהה תוך שניות את הסוג, המפרט הטכני, לחץ האוויר, עומק השחיקה, נזקי דופן, בעיות איזון ומידת ההתאמה בין הצמיג לרכב; ומערכת Atlas – שסורקת את הרכב ב-360 מעלות ובודקת מתכות וחלקים חיצוניים כמו פגוש, נעילת דלתות, גרילים וחלונות.

כאמור עתה מודיעה GM על שיתוף הפעולה, במסגרתו יוכלו להתקין את הסורק של יוביאיי יותר מ-4,000 סוכנויות של GM, ויוכלו להשתמש בטכנולוגיה של סריקות חיצוניות וצילום למכירות אונליין של כלי רכב משומשים. מעבר לשיתוף הפעולה האסטרטגי הודיעה גם GM כי תשקיע ב-UVEye במסגרת GM Ventures, זרוע ההשקעות התאגידית שלה. בכך תצטרף GM לשלוש יצרניות רכב שכבר השקיעו בחברה הישראלית: יונדאי, וולוו וטויוטה.

UVeye הוקמה ב-2016 על ידי אמיר חבר, שמכהן כמנכ”ל החברה, אליו הצטרף אוהד חבר כשותף-מייסד. בתחילת דרכה פיתחה החברה מערכת סריקה, שיכולה ליצור מודל תלת מימדי של רכבים, ולזהות איומים, שינויים או חפצים מוסתרים ובכך למצוא כל שינוי קטן ברכב – אפילו כשהוא בתנועה. אולם בהמשך עשתה החברה פיבוט מהמיקוד הבטחוני למוצר האזרחי שלה עכשיו, והיא מעסיקה יותר מ-100 עובדים במשרדיה בתל אביב.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב[email protected]

הגב

5 תגובות על "ענקית הרכב האמריקאית GM תשתמש ב"רנטגן" ישראלי למכוניות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
nope@nope.com
Guest

נהדר, מימד נוסף לחברות ביטוח

איציק
Guest

איפה מקבלים הפניה לצילום רנטגן לרכב שלי ? צריך טופס 17 ?

מהנדסת פולניה
Guest

למה להטעות ולהשתמש במילה "רנטגן" כשמדובר בסתם צילום רגיל? הפוקוס צריך להיות על היכולות ניתוח של התמונות לזיהוי תקלות. זה שם דגש על מה שהמערכת היא לא, במקום מה שכן (היות ואכן משתמשים בצילום רנטגן כבר עשרות שנים לאיתור פגמים).
דבר שני- מה מטרת הקשת? להראות מרשימה? בסוף כל המצלמות לא קשורות אליה. אז זה רק כדי שהרכב יסע ישר מעלה המצלמה התחתית? form זה מצויין, אבל רק כשיש לזה גם function.
אז זה לא רנטגן, וזה לכ סורק את הרכב 360. רק כמה מצלמות מפוזרות מסביב.
הרבה פוקוס על מה שהמערכת -לא- עושה.

אלכסה
Guest

בדקת שאתה כותב שאין צורך לקשת? משער שהם לא יבזבזו מקום, חומרים ויעלו לעצמם עלויות אם הכל אפשר לדחוף ב-2 מצלמות.. ודבר שני רנטגן כתוב במירכאות.. לא באמת כתבו שיש רנטגן..

רוני
Guest

כמו שרואים בצילום העליון הקשת היא מערכת תאורה שכוללת תאורה אחידה + תאורת קוים שמאפשרת למצלמות לזהות פגמים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: