בגלל חשש להתלקחות: GM עושה ריקול ל-140 אלף רכבים חשמליים – ומאשימה את LG

אחרי 10 רכבים שכבר עלו באש, GM החליטה להחזיר למוסך את כולם ולספוג הפסד משמעותי. היא דורשת פיצויים מהשותפה שלה לפיתוח ומי שייצרה לה את הסוללות

ריקול לכל אחד ואחד מ-142 אלף הרכבים, שברולט בולט | מקור: GM

ענקית הרכב האמריקאית GM היתה מהמאמצים המוקדמים יחסית של הרכב החשמלי, והעלתה לכביש ב-2017 את Bolt – ממנו מכרה כבר יותר מ-140 אלף יחידות. עם זאת, עתה עומדת היצרנית בפני מכה תדמיתית ופיננסית לא פשוטה עם ריקול דחוף לכל רכבי בולט. האשמה, על פי החברה – היא השותפה שלה לפיתוח וייצור הרכב – ומי שאחראית לסוללות שלו.

1.8 מיליארד דולר בהפסדים, ודרישה לפיצויים

ג’נרל מוטורוס הכריזה השבוע כי היא מבצעת ריקול (קריאה לתיקון) לכל אחד מרכבי Bolt שאי פעם ייצרה – כולל של דגמי 2022 שנמכרו וטרם עלו לכביש – בגלל שתי תקלות חמורות בסוללות שלהם. התקלות בסוללות, שאותן מייצרת LG (עם חברת הבת LG Chem) עבור ג’נרל מוטורוס, יכלו להוביל לכך שרכבי הבולט יתלקחו ויעלו אש גם בזמן חניה.

בנובמבר שעבר ביצעה דיווחה GM ש-5 רכבי Bolt עלו באש – מבלי להיות מעורבים בתאונה או במקרים חריגים, ואז החלה בתהליך הקריאה לבעלי הרכבים. בחודש שעבר ביצעה גל נוסף של ריקול לרכביה והשבוע הגיע הגל השלישי של איסוף הרכבים – 73 אלף הרכבים שנותרו עדיין על הכביש או שהיו אמורים לעלות על הכביש.

התקלות בסוללות של LG שהותקנו ברכביה של שברולט היו באנודה של הסוללות ובאחד מהרכיבים שהיו אמורים להפריד בין תאי הסוללות. שתי התקלות הללו, אם הן קורות במקביל, יכולות להוביל לכך שהרכב יעלה באש – וכך קרה בלפחות מ-10 מרכבי החברה עד כה.

שתי החברות גילו את התקלות עוד במפעל ספציפי של LG לייצור הסוללות בדרום קוריאה, וחשבו שהצליחו לטפל בהן עוד ברצפת הייצור. אך לפני כמה שבועות עלה באש רכב שיוצר ב-2019, מה שהוביל לחקירה מצד GM – שגילתה שהתקלה לא טופלה וככל הנראה קרתה גם בסוללות שיוצרו במפעלים אחרים של LG.

מרעננים? רוצים להשתדרג? מרעננים? רוצים להשתדרג? עשרות משרות שוות מחכות לכם עכשיו ב-Deloitte

מהלך שיעלה ל-GM כ-1.8 מיליארד דולר

שתי החברות שותפות במיזם של מיליארדי דולרים ליצירת סוללה שעל הנייר אמורה לשפר משמעותית את טווח הנסיעה של הרכבים החשמליים מבית GM. הן כבר הודיעו על הקמת שני מפעלים לייצור סוללות בארה”ב בשווי של 2.3 מיליארד דולר – אך כעת נראה שהיחסים בין שתי החברות ראו ימים טובים יותר.

ג’נרל מוטורס מעריכה כי הריקול של כל רכבי הבולט שביצעה יעלה לה 1.8 מיליארד דולר, ומכיוון שהיא כעת תצטרך להחליף את כל הסוללות שנמצאות ברכביה ושיוצרו על ידי LG – היא מתכוונת לדרוש מהענקית הקוריאנית פיצויים.

GM מתכננת לבצע החלפה של כל הסוללות ברכביה, ומכיוון שהיא לא יכולה לאסוף את כל הרכבים בבת אחת, היא פנתה לבעלי הבולט שעדיין לא נאספו וביקשה מהם – וזה אמיתי לחלוטין – לוודא שהם מחנים את רכביהם במקום פתוח (כי אם הם יעלו באש, לפחות שזה לא יהיה בחניה הביתית שלכם). מכיוון שייתכן כי הבעיה נובעת מטעינת הסוללה במלואה או פריקה כמעט מלאה שלה, GM מבקשת מהלקוחות שלה שרכביהם טרם נאספו לטעון את הסוללה שלהם לכל היותר עד 90% ולוודא שהם לא יורדים מטווח של 70 מייל.

למרות שמדובר במספר אדיר של רכבים, לא מדובר בריקול הרכבים החשמליים הגדול בעולם. טסלה, מי שמובילה במרוץ הזה, הודיע רק לפני כחודשיים כי היא תבצע ריקול של כ-285 אלף רכבים בסין עקב תקלה שהובילה להפעלה לא מכוונת של בקרת השיוט של רכביה מדגם 3 ודגם Y.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

5 תגובות על "בגלל חשש להתלקחות: GM עושה ריקול ל-140 אלף רכבים חשמליים – ומאשימה את LG"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
באתי הלכתי
Guest

LG וכל מילה מיותרת, ביום שהם ייצרו מוצר בלי בעיות תקראו לי.

פולי
Guest

לא יותר הגיוני SW Update שיגביל ל- 90%?

פולי
Guest

“… יכלו להוביל לכך שרכבי הבולט יתלקחו ויעלו אש גם בזמן חניה”
כי בזמן נסיעה בכביש מהיר זה סבבה לגמרי
“אמא תעקפי את המדורה אני רוצה לראות”

חסן
Guest

מה, LG מתלקח? אני בהלם, איזה LG, LG שלנו?

אילון
Guest

טסלה סידרה את זה על ידי עדכון תוכנה מרחוק, לא הייתי קורא לזה ריקול

wpDiscuz

תגיות לכתבה: