מחפשים עבודה? כך צריך להראות פרופיל ה-GitHub שלכם

אמנם בשוק העבודה של היום חברות מחזרות אחרי מפתחים, אבל כשמדובר במשרות נחשקות בחברות הגדולות התחרות היא קשה ושווה להשקיע בפרופיל מלא ומגוון. כך תעשו את זה נכון

גם אם זה עדיין לא קרה, זה לא אומר שזה לא מצפה לכם. למעשה, יש יותר ויותר סיכויים שבראיון העבודה הבא שלכם, או אפילו עוד לפני שזומנתם לראיון בכלל, מישהו יבקש או פשוט יחליט להציץ בפרופיל ה-GitHub שלכם.

כן, אם אתם מפתחים ועדיין לא מבינים על מה מדובר, כדאי שתמשיכו לקרוא וכשתסיימו – רוצו להקים לעצמכם פרופיל באתר הזה. למה? משום ש-GitHub זו רשת חברתית חינמית שהפעילים בה מפתחים תוכנות של קוד פתוח או תורמים לתוכנות. כל מפתח יכול להקים לעצמו פרופיל, וכל אחד יכול לבקר בפרופילים של אחרים ולראות איזה פרויקטים הם יצרו ולאיזה פרויקטים הם תרמו. השימוש באתר רלוונטי כמובן למפתחי WEB, אבל לאט לאט הוא גולש גם לתחומי פיתוח אחרים.

לשקף את כל הכישורים שלכם

אמנם כיום החברות מחפשות מפתחים איכותיים, אבל כשמכוונים גבוה אל המשרות הנחשקות כבר לא מספיק לשלוח קורות חיים. בדיוק בנקודה הזו נכנסת GitHub כאמצעי שממש מאפשר להוכיח את הידע והכישורים במקום רק להצהיר עליהם, וזה WIN-WIN גם למעסיקים וגם לטאלנטים.

מגייסים ומנהלים מקצועיים נעזרים ברשת החברתית הזו כדי לחפש מועמדים טובים לעבודה, וכדי לאתר מידע נוסף על מפתחים שהגישו מועמדות. דרך הפרופיל ניתן לקבל המון מידע על הידע המקצועי ועל כישורים שונים כמו עבודה בצוות, שיתוף פעולה, סגנון עבודה, חדשנות, רב-תרבותיות ועוד. במילים אחרות, פרופיל טוב ב-GitHub הוא כרטיס ביקור מצוין, שמשקף בקלות את מה שאתם יודעים מבחינה טכנית, גם אם אין לכם ניסיון תעסוקתי רב שנים.

איך מקימים ומטפחים פרופיל GitHub טוב? שאלה טובה. הכנו לכם 10 טיפים לבניית פרופיל GitHub מרשים:

1. תמונה: בדיוק כמו פרופיל בלינקדאין, תמונה תמיד תשיג יותר תשומת לב מאשר פרופיל בלי תמונה. בחרו תמונה ברורה, מחמיאה ואל תשכחו לחייך.

2. מיקום גיאוגרפי: GitHub היא רשת עולמית, כך שכדי לעלות בחתכי החיפוש של המגייסים וההד-האנטרים הישראלים כדאי שתציינו את מיקומכם.

3. פרופיל מלא ופעיל: נכון שאתם כבר עובדים במשרה מלאה ולתחזק גם עמוד GitHub זה כמו עוד עבודה, אבל אם כבר החלטתם להשתתף, עשו זאת כמו שצריך. ובמילים אחרות – השקיעו. כדי לייצר לעצמכם פרופיל טוב, הקפידו להיות פעילים לפחות אחת למספר שבועות. שימו לב שהפעילות שלכם מתועדת לפי תאריכים, כך שזו דרך מצוינת להראות שאתם בעניינים.

4. איכות עולה על כמות: כדי שהפרופיל שלכם ייראה מרשים אתם לא צריכים להמציא את הטוויטר הבא, ואין צורך לשים לעצמכם רף גבוה מדי – זה מתכון בטוח לפרופיל מלא ברעיונות חצי מבושלים ולא מוכנים. במקום כמות גדולה של חלקי קוד ופרויקטים חצי גמורים, חשבו על פרויקט כלשהו, שהוא גם ריאלי וגם ייצג כמה שיותר במדויק את הידע שלכם. שניים-שלושה כאלה, שיהיו שלמים מא’ ועד ת’, יעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר.

5. קבלו השראה מרעיונות של אחרים: קשה לכם למצוא רעיונות לפרויקטים? הנה כמה מאיתנו:
א. אתר אינטרנט
ב. פתרונות לחידות ולבעיות שתמיד עולות בראיונות עבודה
ג. משחקים (אגב, זה באמת נחמד להמציא משחק חדש, אבל לא חובה – גם גרסה משלכם למשחק מוכר עשויה להוכיח כישורים וידע),
ד. אפליקציית מובייל
ה. סקריפט אוטומטי כלשהו, plug-in, כלי כלשהו להעלאת תפוקה,
ו. קטע קוד שקשור באופן ישיר לתחום עיסוק/מוצר של חברה שאתם מאוד רוצים לעבוד בה.

6. גיוון: הרבה מאותו הדבר לא ירשים מי יודע מה את המגייס או את המנהל הפוטנציאלי, לכן כדאי לדאוג למגוון של דוגמאות, רעיונות וקטעי קוד במספר שפות פיתוח.

7. סדר, ניקיון ופונקציונליות: החלטתם להעלות לפרופיל? מצוין, רק ודאו שהקוד שלכם קריא ומסודר, שהוא אכן עובד ושתיעדתם אותו כמו שצריך – אל תתעצלו להוסיף קובץ README.

8. תרומה לאחרים: פרופיל טוב הוא גם כזה שבולטת בו תרומה לאחרים, גם מבחינה כמותית וגם מבחינת ערך. לא מספיק להעלות פרויקטים משלכם, כדאי גם לתרום – להגיב, לשפר, לדרג, להוסיף ולשדרג קוד בתוכנות ובפרויקטים של אחרים. זוהי דרך מעולה להוכיח לא רק ידע, אלא גם כישורים רכים כמו עבודה בצוות, שיתוף פעולה, עבודה עם מפתחים מרקע תרבותי שונה ועוד.

9. השיגו כמה שיותר עוקבים וכוכבים: בדיוק כמו באינסטגרם או בטוויטר, כמות העוקבים שלכם מעידה על הצלחת הפעילות שלכם ברשת, ועל כן ככל שיהיו לכם יותר עוקבים – כך תרשימו יותר. זאת ועוד, ככל שתקבלו יותר כוכבים (stars) ממפתחים אחרים, יותר טוב. איך משיגים כוכבים? התשובה לשאלה הזו כבר מורכבת יותר, אבל בשורה התחתונה נסו לחשוב על בעיות של מפתחים – ככל שתפתחו יותר, כך הגיוני שתוכלו למצוא פתרונות לבעיות, לבדוק שאף אחד עדיין לא פרסם פתרון דומה ולהעלות אותו לפרופיל. לחלופין, חפשו פתרונות קיימים, בדקו למה אנשים לא אוהבים אותם ושפרו אותם.

10. שווקו את עצמכם: בדיוק סיימתם פרויקט מגניב והעליתם לפרופיל? זה הזמן לקצת שיווק עצמי: העלו סטטוס בלינקדאין או בכל רשת חברתית אחרת, כתבו פוסט “מאחורי הקלעים”, ספרו לקולגות ואל תשכחו להשתמש בחוכמה בתגיות הנכונות.

 

הכתבה בחסות Gotfriends

בואו לעבוד בסטארטפים המובילים בישראל ולעשות את האקזיט הבא!
Gotfriends הינה חברת השמה מובילה בגיוס להייטק. אנו מחוברים למרבית משרות דרושים הייטק שקיימות בשוק (בעיקר לאלו שנמצאות מתחת לרדאר) ועובדים עם החברות והסטארטפים הכי חזקים בשוק.
מידי שנה אנו מסייעים לאלפי מועמדים להתקדם בקריירה (בתפקיד, בתנאים) ועושים זאת במקצוענות ובעיקר עם חיוך. באתר Gotfriends תוכלו למצוא מאגר ענק של משרות הייטק המתחדש כל יום. אנחנו מזמינים אתכם לשלוח לנו קו"ח ומשם אנחנו נעשה את כל השאר.

יניב בן ישי, SQLINK

יניב בן ישי - סמנכ”ל השיווק של חברת התוכנה המובילה ,SQLink מומחה בעולמות השיווק והדיגיטל בדגש על שיווק לעולם הגיוס להייטק, מסייע לטאלנטים למצוא את התפקיד הבא שלהם ומייעץ לחברות וסטארטאפים בנושאי: פיתוח מקורות גיוס, חווית מועמד ומיתוג מעסיק. יניב מרצה באירועים וכנסים מקצועיים ובאקדמיה, מכור לשוקלד נוטלה ולאנשים מחייכים.

להגיב

9 תגובות

  1. Kyle Reese הגיב:

    כתבה מעולה! לצערי המנהלים אצלנו בחברה לא מודעים בכלל לחשיבות של גיטהאב בגיוס עובדים. מבחינתי אם אין לך גיטהאב פעיל אתה לא קיים, ובטח לא מתכנת ״סניור״. זה פשוט לא הגיוני ומרתיח שבן אדם יעבוד 5 שנים במקום מסוים ולא יתרום חתיכת קוד קטנה או ישאל שאלה בתרד כלשהוא בגיטהאב רחמנא לצלן.

    • אבי הגיב:

      בדיוק כמו שיש אנשים שלא כותבים בפייסבוק, לא מחזיקים חשבון בלינקדאין ולא שולחים תמונות ברדיט אז יש גם כאלה שלא מחזיקים חשבון בגיטהאב.
      זה ממש לא מייצג את הרמה של המתכנת

  2. kuku הגיב:

    מספיק לקרוא את המשפט הבא “משום ש-GitHub זו רשת חברתית חינמית” בשביל להבין שלכותב אין שום מושג מה זה github.
    תתחילו לסנן תכנים לא איכותיים

  3. יוני הגיב:

    ניראה לי שאנשים פשוט אוהבים להחליט מדי פעם שמוצר כלשהו זה מאסט, כאשר בפועל כל החברות הגדולות והקטנות פשוט מגייסות את המועמדים שהכי הצליחו במיונים ובראיונות. אני מכיר אינספור מתכנתים מעולים שאין להם לא פייסבוק, לא לינקדין ולא גיטהאב לצורך העניין. די עם ה-BS

  4. someBS הגיב:

    לגמרי מסכים, לא מספיק לדעת לכתוב בשפה אחת, זה לא מרשים, צריך מגוון, לא מספיק להעלות פרוייקט, צריך להיות קונטריביוטר לספרייה עם 50K כוכבים לפחות.
    כתבה בדיחה.

  5. turing/chirch הגיב:

    “השימוש באתר רלוונטי כמובן למפתחי WEB, אבל לאט לאט הוא גולש גם לתחומי פיתוח אחרים.”

    טוב חייב לציין שכתבה כזאת חובבנית וירודה הרבה זמן לא יצא לי לקרוא.
    ברור שהכותב אין לו מושג מזה גיט. אין מילה אחת על קוד פתוח עלק רלוונטי לתחומי הweb לכו תעשו שיעורי בית איך הדבר הזה התחיל ומה התכלית האמיתית שלו.
    כן ברור שזה יכול לעזור, אבל הגיט הוא לא לינקדין אז תשדלו לא להיות חובבנים בבקשה לא הכל זה קידום עצמי ומכירות

  6. מתכנת רציני הגיב:

    מעניין שהכותב אינו מתכנת. אינו מבין שמתכנת רציני מתעניין בעיקר בעבודה ופחות ביחסי ציבור.
    הטיפוסים האחרים עובדים במחלקות כוח אדם ובשיבוצי עובדים.

תגיות לכתבה: