חברת Gigya הישראלית מגייסת 15.3 מיליון דולרים [גיוס]

גיגיה משלימה סבב גיוס משמעותי, ומתכוננת להתרחב עוד יותר. בין המשקיעים החדשים בחברה גם חברת-האם של Condé Nast.

מקור: יח"צ

חברת גיגיה (Gigya) הישראלית הודיעה הלילה על השלמת סבב גיוס בגובה 15.3 מיליון דולרים. את הסבב הובילו Advance Publications, Mayfield Fund, Benchmark Capital, DAG Ventures ואדובי (Adobe).

מיליארד משתמשים לא טועים

ההודעה מגיעה בתקופת צמיחה כללית עבור החברה. במהלך פברואר האחרון היא הודיעה על חציית קו המיליארד משתמשים ייחודיים בחודש. בנוסף, במהלך 2011 שחררה החברה שלושה מוצרים חדשים במסגרת חבילת התשתית הטכנולוגית החברתית, שכללו כלים לניהול זהות חברתית, דירוגים וסקירות, ועוד. אלה זכו לאימוץ ממגוון רחב של משתמשים. כך הצליחה החברה לשלש את המכירות שלה ב-2011 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

Gigya לא נחשבת לאחרת מהחברות המוכרות בסצינת הסטארטאפים הישראלית, אף על פי שהיא בין הסטארטאפים הוותיקים בסצינה (הוקמה בשנת 2006) ואחת מהחברות המצליחות ביותר מבחינת כמות לקוחות וכמות משתמשים.

החברה למעשה מאפשרת לאתרים להפוך לחברתיים על ידי הטמעת שירותים כגון פייסבוק, טוויטר, לינקדאין וכדומה, אך בצורות יותר מורכבות ומעניינות מאשר סתם לשים עוד ווידג’ט או כפתור באתר. החברה תומכת בלמעלה מ-280 מיליון משתמשים מידי חודש המתפרסים על פני יותר מ-500,000 אתרים. בין לקוחותיה ניתן למנות את חברת קוקה קולה העולמית ו-CBS, פפסי, ABC, Verizon ואחרות.

מצטרפים ל-Condé Nast

חברת Advance Publications היא חברת האם של ענקית ההוצאה לאור Condé Nast. השקעתה בחברה עשויה לפתוח לגיגיה את הדלת למגוון רחב של אפשרויות מעניינות בעתיד. בהודעה הרשמית, ציין אחד מהמנהלים הבכירים של Advance Publications כי אתרים שונים השייכים לחברה עובדים מזה זמן מה עם הפתרונות של Gigya. “לאור ההתרשמות החיובית שלנו מהמוצר, כשהגיעה ההזדמנות להשקיע בחברה ולהפוך לשותפים בה, היינו חייבים לקפוץ על ההזדמנות”.

מנכ”ל גיגיה, פטריק סלייר, אמר בעקבות הגיוס כי ההון שגייסה החברה ישמש לעיבוי השדרה הטכנולוגית שעליה מתבססת החברה, כך שתוכל לעמוד בדרישות והצרכים של הלקוחות החדשים הרבים המצטרפים לחברה כל העת, ובמקביל להגדיל ולשפר את המוצר של החברה. בהתאם, אל 130 העובדים הנוכחיים של החברה צפויים להצטרף בקרוב עוד רבים אחרים, למחלקות המוצר, שיווק ומכירות, ושירות הלקוחות.

ניהול חברתי

בנובמבר האחרון ראיינו כאן בניוזגיק את רולי אליעזרוב, נשיא ואחד ממייסדי גיגיה, במסגרת סדרת הריאיונות “גיק על אחד“. הבוקר, בעקבות הגיוס החדש דיברנו איתו שוב. במסגרת הריאיון הוא סיפר, כי “החברה הולכת לא בכיוון של זהות חברתית במובן הרגיל. אנחנו הולכים לנהל את ה-account system של אנשים רבים בענף, ולאפשר לאנשים להשתמש באותה הזהות במגוון רחב של אתרים. מדובר על תחליף ל-Facebook Connect ומתחריו השונים, שכן המשתמש לאחר שהוא מתחבר מקבל חשבון משתמש אצלנו עבור האתר שבו הוא נרשם (למשל NBC). דרך החשבון שלנו ניתן לנהל את הזהות של המשתמש במנותק מהתלות בגורמים חיצוניים, ולשמור שם מידע על מה המשתמש אוהב, למשל, וכדומה”. באמצעות הניהול העצמאי, גיגיה מעצימה את לקוחותיה, בכך שהיא מאפשרת להם יותר שליטה מאי פעם על האינטראקציה עם הלקוח, כולל בספירה החברתית.

בהתייחסו להודעת החברה על גיוס עובדים אמר אליעזרוב, כי “עיבוי מצבת כוח האדם שלנו יתרחש לא רק בפאלו אלטו, אלא גם בארץ. כבר עתה יש מספר משרות המפורטות באתר החברה, ואליהן יצטרפו משרות נוספות במהלך הימים הקרובים”.

וידאו: גיגיה הופכת את העולם לחברתי יותר

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: