ה-GIF שהכנתי כדי לקדם את החברה שלי הגיע ל-2 מיליון צפיות. ככה עשיתי את זה

יותר מ-10 מיליארד גיפים נשלחים מדי יום עם מנוע החיפוש GIPHY, אבל לא רבים יודעים שאפשר לקבל באמצעותם חשיפה נאה בקלות וללא הוצאה כספית. לפניכם מדריך עם כל מה שצריך לדעת על מינוף גיפים לצורכי שיווק

מאת תום אורבך

אם נסתכל על רשימת הגיפים הכי נצפים ב-2020 במשקפיים שיווקיים, נגלה שלפחות חצי מהם כוללים לינק, לוגו או הפניה למותג כלשהו. הגיף הכי פופולרי של 2020, וזה שגם מככב בראש הכתבה, קצר למעלה ממיליארד צפיות. אם נתעלם רגע מהחמידות או היצירתיות שבו, נראה שבפינה הימנית התחתונה שלו מופיע הלוגו של Red and Howling. עכשיו אין חברה בעולם שתסרב לחשיפה שכזו ותתפלאו יש מה לעשות.

שימוש עסקי בגיפים הוא אחד הטרנדים השיווקיים החמים בשנת 2021 לפי Forbes. כל חברה יכולה לרכוב על הטרנד הזה בחינם, על-ידי יצירת פרופיל עסקי במנועי חיפוש הגיפים וקידום גיפים ממותגים בתוצאות החיפוש. 

כל זה הוביל להתפתחותו של תחום חדש בשם GEO ראשי תיבות של Gif Engine Optimization שהוא הניסיון להתברג בראש תוצאות החיפוש עם גיף הקשור למותג. רבים מכנים את התחום כ”אחות הקטנה של ה-SEO”, ולא במקרה: הצלחה ב-GEO יכולה להשפיע לחיוב על Brand Awareness. כלומר, בקלות יחסית הגיף יכול למשוך המון זוגות עיניים ללוגו או המוצר של החברה. 

הכירו את שוק הגיפים

לא רבים יודעים, אבל שוק הגיפים העולמי נשלט על-ידי שני המאגרים הגדולים: Tenor (שנרכש על ידי גוגל ב-2018) ו-GIPHY (שנרכש על ידי פייסבוק ב-2020), כאשר האחרון תופס את חלק הארי מביניהם. בפעם האחרונה שחיפשתם גיף בפייסבוק, באינסטגרם, בוואטסאפ או אפילו בסלאק, זה היה עם GIPHY ולפי מנכ”ל החברה, זהו מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם. ואם המנוע הראשון הצליח ליצור יש מאין ענקית טכנולוגיה, נדמה שגם מאחורי הגיפים שאנחנו שולחים ומקבלים בכל יום נמצא פוטנציאל שיווקי אדיר.

אבל זו לא נקודת הדימיון היחידה, כי ממש כמו SEO, גם עם גיפים יש פרקטיקות טובות, שמטרתן להתברג בראש התוצאות של מנועי החיפוש. במדריך הזה נתמקד ב-GIPHY, שהוא המנוע המקובל יותר והפשוט יותר לחדירה. אז איך גם אתם יכולים לשווק עם גיפים באופן אורגני וללא תקציב? 

מדריך לצעדים ראשונים עם גיפים

צעד ראשון: יוצרים פרופיל עסקי באתר GIPHY. משתמש עסקי הוא הכרחי משום שרק גיפים של עסקים מופיעים בתוצאות חיפוש בפייסבוק, וואטסאפ וכו׳. זה קל: פותחים משתמש רגיל עם אימייל דומיין של החברה (לא ג׳ימייל), מפרסמים 5 גיפים כלשהם ואז מגישים בקשה לקבלת פרופיל עסקי עם הלינק הזה (כשאתם signed-in). חשוב לציין שניתן לפתוח הרבה משתמשים עסקיים לאותה חברה מכתובות אימייל שונות, זו נקודה מעניינת נחזור אליה בהמשך.  

צעד שני: ממתינים לקבלת אישור, בדרך כלל מדובר בימים בודדים. בינתיים, כדאי לוודא שבעמוד הפרופיל שלנו ב-GIPHY יש לינק לדף הבית של החברה, כשאפשר גם לכלול בו UTM למדידת הכניסות שהגיעו משם (למרות שאל תבנו על תנועה מטורפת מתוך עמוד הפרופיל). 

צעד שלישי: אחרי שמקבלים הכרה כמשתמש עסקי, הגיפים יתאנדקסו במנוע החיפוש ולכן אפשר להתחיל להעלות בכמויות. אילו גיפים בדיוק ליצור ולפרסם? 

כדי לבחור נושא לגיף, אני ממליץ להשתמש בכלי של Tenor (המנוע המתחרה), המאפשר לנו לראות אילו מילות חיפוש נחשבות “חמות” ואילו פחות. אם הנושא של הגיף שלנו הוא Top 100 בנפח החיפוש, כנראה יהיה לנו מאוד קשה להתברג בטופ, כי רבים מנסים להגיע לשם. אם הוא Top 10,000, מצבנו יותר טוב – כי מצאנו נישה קטנה יותר שנוכל להשתלט עליה ולא נצטרך להידחק בשוק צפוף. 

בגרפיקה עצמה אפשר לכלול מיני-מדריך לשימוש במוצר, התוצאה של השימוש במוצר, מטאפורה על ההצלחה שאנחנו מייצרים ללקוחות, מידע מונפש, או כל דבר אחר. ניתן כמובן להטביע לוגו בפינה של הגיף. אני מציע ליצור גם כמה גיפים ללא רקע, שישמשו כמדבקות בסטוריז באינסטגרם.

חשוב לזכור אם הגיף לא טוב, שום דבר לא יקדם אותו למעלה. גיף טוב זה הבסיס לכל ה-GEO. אני ממליץ להשקיע בפלטת צבעים רחבה יחסית ולהמעיט בטקסט על גבי הגיף ככל הניתן.

צעד רביעי: ברוכים הבאים למשחק התגים. כשמפרסמים גיף, מצמידים לו עד 20 תגים שהם מה שאנשים יחפשו כדי להגיע אליו. חשוב להבין שברוב המקרים אנשים מחפשים גיפים כדי להביע רגש כלשהו, אז התגים חייבים להתמקד ברגשות וחוויות. אני מציע לנצל את כל ה-20 האפשריים, ולהסתכל על תוצאות החיפוש של כל התגים שבחרנו כדי ללמוד את התחרות (ואיך אפשר להתבלט מולה). 

צעד חמישי: מזל טוב! הגיפים שלנו באוויר. לאחר הפרסום, הפרקטיקה הכי טובה היא פשוט לחכות. גם אם גיף מסוים בקושי מקבל חשיפה בהתחלה, הוא עלול לפרוץ בהמשך ובענק בלי לנקוט בצעדים נוספים. לכן כדאי לפרסם גיפים ממותגים כמה שיותר מוקדם על מנת לקצור את הפירות בהמשך הדרך. אני מציע למדוד אחת לתקופה את כמות הצפיות כדי לחזות מגמות.

סיפורי הצלחה

אבל הצעדים האלו הם לא רק תיאורטיים. לאחרונה פרסמתי גיף ממותג עם לוגו של החברה בה אני עובד, ובתוך יומיים הוא התברג בראש תוצאות החיפוש בנושא שלו (“קורות חיים”). שבועיים לאחר מכן, הוא כבר צבר מיליון צפיות. 

למרות שיצירת הגיף ופרסומו גזלו חצי שעת עבודה בלבד, והקידום שלו לא עלה דבר, למעלה ממיליון איש נחשפו ללוגו של החברה. קשה למדוד כמה מהצופים הומרו ללקוחות משלמים, אך אין ספק שביחס לכמות ההשקעה, לגיף הייתה תרומה חיובית.

לאחר שכתבתי כמה תובנות על זה בלינקדין, הצליחו דן מנו ועוז טולמן גודמן לעשות מהלך דומה עבור Smilebox, והשיגו תוצאות מרשימות אפילו יותר: 10 מיליון צפיות בשבוע אחד – ויותר מ-13 מיליון צפיות ברגע זה. 

ההצלחה אינה מובטחת כמובן, אך אם מנסים שוב ושוב עם מספיק גיפים ומשפרים את משחק התגים שלנו לאחר מדידת הביצועים של כל גיף, כנראה לפחות גיף אחד יפרוץ וייחשף למיליונים. חשוב אפוא לא לשים את כל הביצים על גיף אחד, כי אין הגבלה על כמות הגיפים שמפרסמים (ופרסום מרובה ממש לא פוגע בסיכויי ההצלחה של כל גיף בודד). 

פסיכולוגיה של תשומת לב

גיף הוא מוצר רועש. כשאנשים מחפשים גיף הם נחשפים להמון תמונות זזות בו-זמנית, כשכל אחת מנסה לתפוס את תשומת ליבם. אז איך אפשר לנצח את הרעש?

במקרה שלי השתמשתי בטריק שכנראה הוביל להצלחה המיידית של הגיף: מוקדם יותר הזכרנו שניתן ליצור משתמשים עסקיים רבים לאותה חברה אז פרסמתי את אותו הגיף בדיוק ממשתמשים שונים. פרסמתי את הגיף עם משתמש אחד, ואז עם משתמש נוסף, ואז עם משתמש אחר. זה הוביל לכך שבין כל הרעש של תוצאות החיפוש, יש גיף אחד שחוזר על עצמו ותופס את תשומת הלב. 

המהלך נמצא בהלימה עם הטייה קוגניטיבית בשם Mere-Exposure Effect, לפיה ככל שנחשפים יותר, אוהבים יותר (עד לנקודה מסוימת שבה הדפוס מתהפך). אם ההנחה נכונה, הרי שהחשיפה הראשונה לגיף מביאה לכך שהצופים יאהבו יותר את החשיפות הבאות ככל שממשיכים לגלול. 

מנוע שאינו מתכלה

כל הגיפים שיצרנו יכולים לשמש אותנו לצרכים נוספים, מעבר לניסיון קידום עם GEO. אפשר לשלב אותם באימיילים, ברשתות חברתיות, בבלוג של החברה ואפילו באתר עצמו. נדמה שאנשים אוהבים עסקים שמשתמשים בגיפים: מחקר מ-2017 מצא שרוב האנשים באינטרנט חושבים ששימוש עסקי בגיפים הוא “Cool” (לעומת שימוש עסקי בסלנג, פוליטיקה או הומור על חשבון אחרים – התנהגויות שהוגדרו כ-“Annoying”). 

גיפים הם כלי שיווקי משמעותי. הם פרסומת שלא נראית כמו פרסומת. הם לא “מפריעים” כמו הרבה מודעות אחרות. להיפך הם מוסיפים ערך לשיחות של אנשים. לכן אנשים אוהבים גיפים, וזו הסיבה גם שכדאי לעלות על הרכבת של GEO ולמנף גיפים להגדלת החשיפה למותג. בניגוד למנועי צמיחה אורגניים אחרים, נדמה שקידום באמצעות גיפים לא “מתכלה”, והאפקטיביות של המנגנון לא נפגעת ככל שממשיכים להשתמש בו. לפחות לעת עתה.

עכשיו, נשארה רק שאלה אחת: זה גיף או ג’יף?

 

הכותב הוא מנהל שיווק Growth

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

8 תגובות על "ה-GIF שהכנתי כדי לקדם את החברה שלי הגיע ל-2 מיליון צפיות. ככה עשיתי את זה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלי
Guest

מדהים במה מתעסקים בג’ולט במקום, למשל, למצוא מודל עסקי רווחי

מימי
Guest

I don’t want to live on this planet anymore

אהרון
Guest

המאדים בדיוק בשבילך…

ASD
Guest

השאלה הכי חשובה – כמה קורות חיים הגיעו בעקבות הגיף?
חשיפה זה נחמד, אבל מה לגבי השורה התחתונה?

רוני
Guest

לא הכרתי את הקטע של להירשם כדי שהגיפ יופיע בחיפוש.. תודה!

אלכס
Guest

איך אף אחד לא שאל את השאלה החשובה באמת:
זה אותו דן מנו מהעונה הראשונה של הישרדות, נכון?

אריאל
Guest

לפי התמונה בלינקדין כן

שטינקר 0מולני
Guest

תודה. כתבה חשובה מאוד. כשיהיה לי משהו לשווק אני אחזור אליה כדי להעזר ב GEO

wpDiscuz

תגיות לכתבה: