הסמוראי האחרון: Ghost Of Tsushima הוא המשחק הגדול האחרון לפלייסטיישן 4: האם הוא עומד בציפיות?

בלי ספוילרים: עם עולם יפהפה וסיפור מעניין, המשחק הגדול האחרון לפלייסטיישן 4 משאיר אותנו אופטימיים, אבל יש בו לא מעט בעיות

תמונה: Sucker Punch, Sony

נסו לחשוב מתי שיחקתם בפעם האחרונה בכותר גדול וחדש באמת. כזה שהוא לא משחק המשך של משחק קודם, או כזה שמבוסס על מותג מצליח. פשוט משחק מקורי וחדש. Ghost Of Tsushima הוא לא רק משחק מקורי לחלוטין, אלא גם המשחק האקסקלוסיבי הגדול האחרון לעידן הפלייסטיישן 4. כזה שאמור להעביר את השרביט לקונסולת הפלייסטיישן 5 שבחסדי הקורונה תצא בחודש נובמבר הקרוב. עם לא מעט ציפיות והייפ, לקחנו חרב ויצאנו ליפן כדי לראות האם מדובר בשירת הברבור הראויה של הפלייסטיישן 4.

למי יש יותר כבוד?

צילום מסך

הצבא המונגולי פולש וכובש את יפן הפיאודלית, מצליח להשמיד את כל הסמוראים באיזור טסושימה. ג’ין הוא הסמוראי האחרון ששורד את המתקפה הגדולה, ונאלץ לחרוג מקוד הלחימה של הסמוראים, כאשר הוא לומד כיצד להתגנב, להטיל טרור ולהרוג בסתר את הפולשים במסע הנקמה שלו כנגד קוטאן חאן והשבת הסדר לטסושימה הכבושה. אט אט ג’ין, שנחשב למת, מגלה שפעולותיו הופכות אותו לסוג של אגדה מקומית בשם “רוח הרפאים של טסושימה” (או במילים אחרות שהמשחק לא משתמש בהן, סוג של נינג’ה) שמצליחה להפיח רוח התקוממות אצל אזרחי יפן.

אין פה טיפת ספק שכל מי שמעורב במשחק הזה גדל והתחנך על טהרת סרטי הסמוראים הקלאסיים, ומרגישים את זה כמעט בכל אלמנט. באסתטיקה, בפסקול הנפלא, בתמות ואפילו בחלק מהאלנטים ששזורים במפה של המשחק (שלא לדבר על “מצב קורסאווה” שכולו מחווה לבמאי היפני האגדי).

עולם מדהים וריק


העולם הפתוח של Ghost Of Tsushima מכיל כמה מהסביבות היפות ביותר שראיתי במשחקי מחשב מבחינה סגנונית. התאורה הדרמטית של שקיעות ואפקטי ההשתקפות פשוט יוצרים עולם שהוא תענוג לעיניים עם בניינים מרשימים, שדות ענקיים ועצים עצומים (בליווי אפקט מוגזם למדי של עלים נושרים).

כמה חבל שהעולם הבאמת יפהפה הזה הזה, הוא לא בדיוק אחיד.

צילום מסך

סצינות המעבר נעות בין אלו עם גרפיקה נהדרת והבעות פנים מרשימות, לבין סצינות מעבר שבהן יוצרי המשחק ככל הנראה היו בלחץ של זמן או משאבים, ובחרו למקם את המצלמה במרחק גדול מהדמויות כדי לחסוך באנימציות פה ותנועות. תוסיפו לזה את בעיות ה-Clipping שגורמות לעצמים להופיע האחד בתוך השני (כמו המרפק והגלימה של ג’ין), ובאגים נוספים, וקיבלתם לא מעט רגעים שמרחיקים אתכם מהדמויות וגם מההתרחשות עצמה, וזה די חבל בהתחשב בכמות ההשקעה שניכרת במשחק.

גם העולם שמרשים בפני עצמו בעיצוב המרהיב שלו, מרגיש מאוד ריק מנוכחות של בני אדם. העולמות הפתוחים הטובים במשחקי מחשב, ואלו ששואבים אותך ישירות אליהם כמו Red Dead Redemption 2 וויצ’ר 3 ואפילו ספיידרמן, הם עולמות שלא רק מלאים בנופים מרשימים, אלא גם במפגשים אקראיים עם עוד בני אדם שונים שנותנים תחושה שאלו הם עולמות שממש ממשיכים להתקיים גם כשאתם לא משחקים בהם. בטסושימה, רוב המפה ריקה מבני אדם, כאשר אחת לכמה דקות אולי תיפגשו בפטרול, חבורה של לוחמים מונגוליים, או מקסימום כפר קטן עם כמה תושבים לא מעניינים במיוחד. חבל.

מערכת קרבות טובה אך מורכבת

צילום מסך

ברוב גדול של המשחק אתם תשתמשו בעיקר בחרב הקטאנה שלכם בקרבות פנים מול פנים שידרשו מכם לעבוד בצורה מהירה, אבל מחושבת. ישנן מתקפות אויב שתוכלו לחסום, אבל יש גם לא מעט כאלו שלא תוכלו, מה שיגרום לכם להיות בכוננות מתמדת על הכפתורים השונים. לאלמנטים האלו מתווספות 4 “עמדות” (Stances) שונות שמתאימות לכל אחד מ-4 סוגי האויבים המונגוליים, כך שאם תרצו לצאת מקרב בחיים, תצטרכו לעבור ביניהן אחת לכמה שניות.

מתחת לכל זה ישנה מערכת מעניינת של יכולות כמו ריפוי ומתקפות מיוחדות שתוכלו לעשות רק בעזרת נקודות מתחדשות בשם Resolve, אותן תוכלו לקבל על ידי הריגות והדיפות של מתקפות אויבים. כך שבין אם אתם בקרב מול 10 אויבים, או בדו קרב דרמטי אל מול לוחם אחר, אתם תצטרכו כל הזמן להיות בקשב לכל האלמנטים הללו, מה שיוצר מערכת קרבות די מספקת ומעניינת, בעיקר כשתאספו את כל היכולות בהמשך המשחק.

צילום מסך

המשחק בעצם נותן לכם לרוב להחליט האם אתם מעדיפים להיכנס ראש בראש עם כל המונגולים כשאתם תוקפים מחנה, או מעדיפים ללכת על תדמית הרוח של טסושימה, ולהרוג את האויבים אחד אחד באמצעות התגנבות, או שימוש במגוון הנשקים האחרים שיגיעו אליכם במהלך המשחק. לכל אחת מהאסטרטגיות הללו גם יש עץ שדרוגים שבעיקר יחמיא ויעצים את היכולות שאתם מעדיפים להשתמש בהן. זו מערכת משחק יחסית מוכרת שלוקחת המון השראה בלשון המעטה ממשחקים כמו סדרת Arkham, עד שלעיתים זה מרגיש כמו עוד משחק בסדרת Assassin’s Creed, שמתרחש הפעם ביפן.

משימות ראשיות מעניינות, אך משימות הצד חוזרות על עצמן

צילום מסך

הסיפור המרכזי הוא די מעניין, בעיקר במחצית השניה של המשחק, וכך גם המשימות של מצב הסיפור, אבל כמו שבדרך כלל קורה במשחקי עולם פתוח, משימות הצד האחרות הן לרוב לא מעניינות במיוחד ומהר מאוד מצאתי את עצמי זונח אותן לטובת התקדמות במשימות הראשיות. מצאתי את עצמי גם מתוסכל לא מעט מהעובדה שיש במשחק מספר לא מבוטל של משימות התגנבות שאם מגלים אתכם במהלכן, המשחק יחזיר אתכם לאחור כאילו זו שנת 2010. חשבתי שכבר מזמן סיימנו עם משימות שכאלו.

ישנן גם לא מעט הסחות דעת נוספות ויפניות למדי כמו מעיינות חמים שיגדילו את ה-HP שלכם (תוך כדי הרהור על אירועי המשחק וחייו של ג’ין), עמדות במבוק שידרשו מכם להצליח לבצע כמה קומבואים מאתגרים בשלט כדי לקבל עוד נקודות Resolve, שועלים שינחו אתכם למקדשים שיאפשר לכם לשדרג את חלק מהיכולות שלכם ואפילו פינות לכתיבת הייקו (נשבע). רובן מעניינות בפעמים הראשונות, אבל הופכות לרפטטיביות וקצת משעממות ככל שהמשחק מתקדם.

צילום מסך

משימות הצד המצטיינות של טסושימה הן המשימות של “המוזיקאים”, שברגע שתפגשו אותם, יתחילו לספר לכם סיפורי אגדה בליווי אנימציית דיו די מגניבה, ויובילו אתכם למשימה שלרוב בסופה ימתין לכם שדרוג משמעותי בדמות מהלך מגניב חדש או שיריון מיוחד. אלו הן משימות הרבה יותר מעניינות שמרחיבות את העולם הקצת ריק, והופכות אותו למעט יותר מסתורי.

משחק טוב, אבל לא משובח

צילום מסך

Ghost Of Tsushima הוא משחק טוב ומעניין עם סיפור מוצלח ועולם מרשים, אבל זהו גם משחק שחוטא גם ברוב החטאים של משחקי העולם הפתוח האחרים: חלקים רפטטיביים, הרבה הסחות דעת שהן לא באמת מעניינות או מספקות שנועדו בעיקר למשוך את הזמן של אלו שרוצים להשלים את המשחק ב-100%, ולא מעט בעיות טכניות שמונעות ממנו להפוך לקלאסיקת עולם פתוח כמו RDR2.

זה משחק שמספק לכם יותר מ-20 שעות (בהנחה שתעשו רק חלק ממשימות הצד), ואלו הן שעות שבהן אתם תיהנו לא מעט, אבל סביר להניח שבשלב כלשהו תרצו קצת יותר. Ghost Of Tsushima הוא אולי לא יצירת המופת המשויפת שקיוויתי שהוא יהיה בתור המשחק הבלעדי האחרון לפלייסטיישן 4, אבל הוא כזה שמצליח להעביר את ההערכה של היוצרים לתרבות היפנית גם לשחקנים. וזה הישג לא קטן. GOT בעיקר העביר אצלי תחושת אופטימיות, כיוון שנראה שהאולפנים של סוני לא שוכחים שאנחנו צריכים גם קצת הפתעות בחיים שלנו, ולא רק משחקי המשך, וקשה שלא להעריך גם ניסיונות לא מופתיים לייצר משהו חדש.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

3 תגובות על "הסמוראי האחרון: Ghost Of Tsushima הוא המשחק הגדול האחרון לפלייסטיישן 4: האם הוא עומד בציפיות?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שלמה
Guest

Sekiro: Shadows Die Twice אחד המשחקים הכי טובים שיצאו עד כה וקשורים לסמוראים. ממליץ בחום למי שאוהב משחקים בסגנון.

ליאם
Guest

לא הבנתי לא יהיה עוד משחקים חינם לפלייסטיישן 4?

ASD
Guest

הוא לא בחינם.
הם התכוונו שזה כנראה המשחק טריפל A האחרון הבלעדי שיפותח לps4.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: