הנהגים של Gett יתחילו לדרג את הנוסעים ולגבות דמי נסיעה, ואנשים עצבניים

מעתה, תחשבו טוב טוב על ההתנהגות שלכם במונית, כי הנהגים של Gett יתחילו לדרג גם אתכם. בנוסף, תאפשר החברה לנהגיה לגבות 4.80 שקל דמי נסיעה לאורך כל שעות היממה. Gett: הצעד ”בהתאם לצו הפיקוח”

Gett Screen

תמונה: צילום מסך

אין הרבה מתחרים חזקים לשירות של Gett שמאפשר לנו להזמין מוניות בקלות דרך אפליקציה, אבל הודעת מייל שלקוחות החברה מקבלים בשעות האחרונות עשוייה לפגוע לכם בכיס, ואולי אפילו לפגוע בזמינות השירות עבורכם.

דמי ההזמנה חוזרים לכל היום, והנהגים יתחילו לדרג אתכם

במייל שנשלח מטעם Gett ללקוחות החברה נכתב כי: “כדי לשפר את השירות וזמינות המוניות, החל מה- 1.5.2018 תעודכן מדיניות דמי ההזמנה של החברה, כך שנהגים העושים שימוש בשירות שלנו יהיו רשאים לגבות דמי הזמנה בסך 4.80 ש”ח בכל נסיעה פרטית שתוזמן דרך האפליקציה – בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, בהתאם לצו הפיקוח”. אם לא די בכך, החברה מציגה פיצ’ר חדש באפליקציה: “החל מהיום אנו משיקים פיילוט למדידת חווית נסיעה איכותית לכולם, ומזמינים גם את הנהגים לדרג את חווית הנסיעה איתך – כי לטנגו צריך שניים”.

זוהי לא הפעם הראשונה בה Gett מציגה את מדיניות דמי ההזמנה, אם כי בעבר היא ביטלה את הגזרה הזו שעשויה לייקר כל נסיעה עקב זעם ציבורי נרחב. גם עכשיו זכה הצעד של החברה לזעם ותוך דקות התמלא עמוד הפייסבוק של החברה בלקוחות זועמים.

תמונה: צילום מסך

תמונה: צילום מסך

עם זאת, לצד העלאת התעריפים, המייל של Gett מציג צעד נוסף ושנוי במחלוקת. לראשונה, גם נהגים יוכלו לדרג את הנוסעים בתום הנסיעה. כך שמעתה, גם אתם נמדדים על כל פעולה שלכם במהלך הנסיעה.

ב-Gett טוענים כי המהלך אמור לשפר את השירות

בעת האחרונה מצטברות לא מעט תלונות על זמינות השירות של Gett ועל סירוב הנהגים להשתמש בפלטפורמה. נהגים רבים מעדיפים לאסוף באופן “ידני” או לענות רק להזמנות רגילות כדי להמנע בחלוקת ההכנסות עם Gett, מה שגורם לאי זמינות של נהגים בשעות רבות של היום. בעוד הוספת דמי ההזמנה אמורה לדרבן את הנהגים לאסוף לקוחות באמצעות האפליקציה, שיטת דירוג הנוסעים החדשה עשוייה לפגוע בחלק מהלקוחות, במקום לשדרג את חווית השירות הלוקה מעט בחסר, לפחות על פי הלקוחות.

מ-Gett נמסר כי בעקבות עומסי התנועה המועצמים בשנים האחרונות, זמן ההגעה לנוסע התארך ולכן הוחלט לאפשר לנהגים לגבות דמי הזמנה על כל נסיעה, וכי כל המתחרות של Gett גובות גם הן את דמי ההזמנה המדוברים. בנוגע לשיטת הדירוג, מבהירים בחברה כי גם הנוסע וגם הנהגים לא יהיו חשופים לדירוג הנוסע, וכי מדובר בפיילוט שמטרתו היא שיפור השירות. בחברה מסבירים שברגע שיש דירוג הדדי, הדבר מעודד כבוד הדדי בין הנוסע לבין הנהג.

ההבדל בין שירותים אחרים ל-Gett

מצד אחד, רעיון דירוג הנוסעים איננו רעיון חדש. מזה שנים נהגים של שירותים מתחרים ומקבילים בחו”ל כמו Uber ו-Lyft מאפשרים את דירוג הנוסעים. בעוד Uber מציגה ללקוחות את הדירוג הקיים שלהם, לקוחות Lyft לא יכולים לראות את הדירוג באמצעות האפליקציה אלא רק לשאול את הנהג או לפנות לשירות הלקוחות. נכון לעכשיו, Gett מצהירה כי היא אין לה תוכניות להשתמש במידע הזה נכון לעכשיו, אבל קשה לנו להאמין שחברה שאוספת לא מעט מידע על נוסעיה, שאינם חשופים לשימוש שלה בו, תיצור פיילוט שכזה למטרות “פסיכולוגיות” בלבד שאמורות להרגיע את הנהגים.

ב-Gett מתעקשים כי כל שירותי הנסיעה האחרים בארץ, לרבות Uber, Raxi ודומיהם, מאפשרים דירוג נוסעים, אך בעוד רוב הנסיעות בשירותי UberX וב-Lyft בחו”ל הן בין נהגים “פרטיים” ולא מקצועיים, לבין נוסעים פרטיים, הנסיעות ב-Gett הן רק עם נהגי מוניות מוסמכים (אם כי לא עובדי Gett באופן ישיר). מה שבעצם קובע סוג של תקדים קיים אך בעייתי במערכת היחסים בין נותן שירות רשמי לבין מקבל השירות, שגם הוא נתון לפתע לביקורת ודירוג שעשויים להשפיע על השירות שיקבל בעתיד.

דמיינו ששליחי פיצה יוכלו לפתע לדרג אתכם כיוון שלא השארתם להם טיפ, או מסעדות ידרגו אתכם בדירוג שלילי כיוון שדיברתם בקול רם, או שאולי איחרתם לשולחן שנקבע לכם. האם אנחנו מוכנים לעולם בו כל הצדדים משתתפים במשחק הדירוג? או שצריך לשמור על הפרדה ברורה בין נותן השירות לבין הלקוח? השאלות הללו הן שאלות שכולנו צריכים לשאול את עצמו, כיוון שהן עשויות להשפיע על כל עולם הצרכנות הדיגיטלי.

דירוג הנוסעים עשוי בעתיד לסנן עבור הנהגים את הנוסעים הבעייתיים, שכל זה טוב ויפה, אלא אם נהג החליט שלא התנהגתם לרוחו כיוון שלכלכתם בטעות את הריפוד, או שאולי דיברתם בטלפון בקול חזק, או אולי אפילו אם מצא את הבקשה שלכם לכבות את הרדיו כחצופה. במקרים האלה, אתם עלולים למצוא את עצמכם מחפשים מונית באפליקציה במשך זמן רב, כיוון שנהגים אחרים פשוט עשויים לא לרצות לאסוף אתכם.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

להגיב

19 תגובות

  1. מבין הגיב:

    בדיחה, נותן השרות נותן ציון ללקוח. כלומר בכל אי הבנה עם הלקוח יתלונן הנהג על הלקוח ויהנה ממעמד זהה ללקוח (ובכך יוריד מאמינותו של הלקוח) ? זה נקרא שרות לקוחות גרוע ! האם הבנקאי מדרג את הלקוח ? האם הרופא מדרג את הלקוח ? האם הקופאית בסופר מדרגת את הלקוח ? Gett אתם בפאניקה מול נהגי המוניות אבל לא על חשבון הציבור. אני עובר לאפליקציות האחרות במידה וזה נמשך.

    • כרובי הגיב:

      בקיצור, לא לבקש יותר מהנהג לכבות את הסיגריה כי זה יוריד בדירוג.
      לא לבקש קבלה כי יש נהגים שיורידו לנו בדירוג.
      לא לבקש להפעיל מונה כי יש נהגים שיתעצבנו = הורדת דירוג.
      לא לבקש להנמיך את המוזיקה, בעצם לא לבקש כלום :)

      והכי כיף: בנסיעה האחרונה שלי הנהג וידא איתי שאני נותן לו 5 כוכבים כדי שהוא גם יתן לי 5 כוכבים. הבנתם? מעכשיו לא משנה איך הנהג יתנהג, אם לא ניתן לו 5 כוכבים (שלדבריו זה מקנה לו בונוסים מגט-טי), אנחנו לא נקבל 5 כוכבים (שלא מקנים לנו שום בונוסים, אבל בהמשך אולי דירוג נמוך יגרום לנהגים לא לקחת אותנו).

      יכול באמת להיות שגט-טי שהיה כל כך נוח לנסוע איתם, הפכו את הנסיעה למשחק ריאליטי מאוס בסגנון פרק ראשון של עונה 3 בסדרה “מראה שחורה”?
      כי אם כן, אז יש הרבה שיבחרו להפנים את המסר של אותו פרק ולבחור דרך אחרת להגיע ליעדם…

      • נהג מונית הגיב:

        למה שהנהג לא ידרג את חועית הנסיעה איתך נכון הוא נותן שרות אך לא משרת ואם אתה נוסע שלא נעים לסוע איתו אזי אין סיבה שלא יהיה לל דירוג נמוך ותקבל נהגים פח

  2. מיכה אלי הגיב:

    גט כבר עשתה את האקזיט שלה וגייסה מאות מיליונים.
    הלקוחות לא מעניינים אותם יותר וגורמים לרעש במערכת.
    המהלך הנוכחי ישים את הנהגים מול הלקוחות שישברו את הראש לבד.

    כדי לוודא שנהגים לא יבואו בתלונות שגט מרוויחה על חשבונם היא כעת תאפשר לחייב כל לקוח בעוד 5 שקלים.

    אישית אני כבר לא אשתמש בגט.
    אני והלקוחות האחרים כבר לא מעניינים. אבל הצעד הנוכחי זה להראות זאת מהמקפצה

  3. דודו הגיב:

    למחוק את האפליקציה. נחזור לתפוס מונית ברחוב כמו פעם…
    רק אם תהיה ירידה משמעותית בשימוש יתייחסו לתלונות נגד המדיניות החדשה. בסוף זה רק סיפור של גרידיות. המחיר תמיד נקבע לפי כמה אנשים מוכנים לשלם.

    • אבירן הגיב:

      דודו, אתה מתכוון לחזור לתחנות שגם ככה לוקחות דמי הזמנה? כנראה הספקתם לשכוח מה זה לעצור מונית ברחוב, אני ממשיך באפ’ ונראה לי הגיוני מאוד לדרג נוסעים למה אם יש נוסעים פח חשוב שהנהגים ידעו להיערך לזה ולצערי לא חסרים כאלו בארצנו הקטנטונת.

  4. Bla הגיב:

    יותר מעצבן שאתם לא יודעים להתמודד עם נוטיפיקציות ב-oreo.
    ובקשר לדמי הנסיעה, לפי החוק ההחלטה אם לגבות 4.8 נתונה בידי נהג המונית. זה לא סכום ש-Gett המציאה.

  5. Ravid הגיב:

    יותר מתומצת would be great, thanks

  6. לםלם הגיב:

    בלאק מירור איז קמינג

  7. מישהו הגיב:

    מראה שחורה, מישהו?

  8. המממ הגיב:

    וואו, אחד הצעדים האסטרטגיים הגרועים.
    שנתתם כרגע למתחרים שלכם משתמשים ופרסום במתנה…
    אבל הגרוע מכל עוד לפניכם –
    אין לכם יתרון טכנולוגי, או פטנט רשום שמבדיל אתכם מהמתחרים.
    היתרון היחסי שלכם הוא העובדה שהייתם שם קודם כשהשוק היה ריק, וצברתם קהל לקוחות.
    עכשיו כשחירבנתם על הנכס המרכזי שלכם, המתחרים שלכם (ועוד נוספים שיצוצו בקרוב) ינגסו לכם בעוגה.

  9. אלמונימוס הגיב:

    מה כולכם מתעצבנים? סה״כ יגרום לכם אולי להתייחס לנהג כמו שווה בין שווים ולא כמו לעבד שלכם. כן, יהיו נהגים שיורידו לכם ציון על שטות, כמו שאתם מורידים להם ציון על שטויות. במספרים גדולים הסיפור יעבוד – אם אתם אנשים נורמאלים, נחמדים ומנומסים יהיה לכם דירוג גבוהה ואין לכם ממה לחשוש. ואם אתם נבלות – תסעו באוטובוס (לפחות עד שגם שם יתחילו לדרג אתכם).

  10. שלויימה הגיב:

    נהגי המוניות הם ערסים גנבים, גם בלי התוספת של ה5₪ שכביכול רק עכשיו התווספה הם גבו אותה כבר שנתיים… ממתין ליום שGett תקרוס, לתת לערסים לדרג את הלקוחות, איך לא פיטרו את אחראית השיווק בחברה?
    פשוט מגוחך, ההתנהלות שלהם מפתיעה אותי שבכלל הם הצליחו להתפתח מחברה קטנה ברמת החייל. אני מאמין שברגע שישראל תכניס את Uber הם יאכלו את הכובע שלא עשו עבודה טובה ודאגו ללקוחות

    • רפאל הגיב:

      על מה אתה או את מתלעמים זה חוק משרד התחבורה וחוק זה חוק זה שעשו לכם טובה לתקופה לא קצרה ועשינו הנחה על חשבונינו אתם הנוסעים צריכים להגיד תודה ולהאריך את המצב מבצעים לעיתים נגמרים
      נהג לא צריך לקחת כתובת לנסוע קרוב ל-7 דקות ובדרך יש לו אנשים שמרימים לו יד והוא ממשיך לכתובת ונותן שירות ללקוח
      אז על זה מגיע תוספת מה לעשות מי שלא מתאים לו שיצא לרחוב בחורף בגשם או בקיץ שהמעלות עולות ל37 וניראה עם יעדיף להוסיף את דמי ההזמנה או לצאת ולהתייבש בחוץ מקווה שתעשו את החושבים לפניי שאתם מעלים פוסט נוסף חג שמח וכשר לכולם

  11. סלי הגיב:

    לכל מי שרשם שזו בדיחה. כל שני וחמישי עולים נוסעים שיכורים, מקיאים ומגעילים למוניות. טוב מאוד שידרגו גם אותם

  12. מור הגיב:

    נכון מאוד. צריכים לחשוב טוב מאוד איך להתנהג. יש אנשים בהמות שלא צריכים לעלות למוניות

  13. רונן הגיב:

    שיפורים ועדכונים עולים כסף, מה לעשות. אף אחד לא ימות מעוד כמה שקלים, אבל השיפור שווה לכולם

  14. חיימוב הגיב:

    אין לי בעיה שידרגו אותי. מן הסתם אם אנחנו מדרגים נהגים הם צריכים גם לדרג אותנו. היו כבר מלא מקרים לא נעימים שהגיעו אפילו עד אלימות נגד נהגי מוניות

  15. אבירן הגיב:

    נהגי המוניות תמיד היו רשאים לגבות את הסכום הזה, עוד הרבה לפני גט בהתאם לצווי הפיקוח. עד עכשיו גט נמנעו מזה ועכשיו הסירו את המגבלה. זה לא שונה משום אפליקציה או תחנה אחרת אז הכי קל לכלכך, אני ממשיך איתם עדיין עדיפים על הנוכלים האחרים שקוראים לעצמם נהגים

תגיות לכתבה: