הקרב נפתח: גט טקסי סוגרת חשבון עם הנהגים שעברו לאובר

החברה הישראלית לא מוכנה לוותר על השוק המקומי – וסגרה את חשבונות המשתמשים של נהגים שעברו לאפליקציות המוניות המתחרה. למעלה ממאה נהגים יזומנו לפגישה במשרדי החברה

gettaxi

כתבה מאת אסף גלעד, כלכליסט.

אפליקציית המוניות גט טקסי מתנקמת בנהגיה שעברו לאובר: החל משעות הבוקר (ג’) החלה גט טקסי לסגור את חשבונותיהם של נהגי המוניות שעברו לעבוד גם עם שירות אובר (Uber) המתחרה, שהחל לעבוד בארץ גם הבוקר. החשבונות נסגרו ללא התראה אישית שנשלחה מראש, אך נהגים שהתקשרו בעקבות החסימה למוקד החברה קיבלו זימון לפגישה במשרדי גט טקסי.

לפי ההערכה, בין מאה ל-160 חשבונות של נהגי גט טקסי בוטלו בעקבות המהלך. כמו כן, לפי הטענות בין 200 ל-300 נהגים החלו לעבוד הבוקר עם אובר.

הם או אנחנו

המהלך שנוקטת גט טקסי הבוקר היה צפוי. גט טקסי התריעה בפני נהגיה במהלך השבועיים האחרונים כי לא תתיר להם לעבוד בשירותיה ובמקביל בשירות אובר המתחרה, זאת לאחר שגילתה כי מנהלי אובר בישראל יזמו נסיעות עם נהגי גט טקסי וניסו לשכנע אותם לעבור לשירות המתחרה. בהודעת טקסט ששלחה גט טקסי לנהגים נכתב: “נהג שיימצא עובד במקביל ינותק מהשירות במידית. ההחלטה נובעת מהרצון לשמור על ענף המוניות, המנוגדת לערכים עליהם מבוססת אובר”.

בנוסף, טענו מספר נהגי מוניות כי קיבלו הזמנות לאפליקציית אובר שבוטלו במהירות, ודקות לאחר מכן נחסם חשבונם בגט טקסי. הם הפנו אצבע מאשימה לנציגי גט טקסי שבאמצעות הזמנת הנסיעה נחשפו לפרטיהם של הנהגים, כולל שמותיהם ומספרי הטלפון שלהם. לטענתם, נציגי גט טקסי ביצעו השוואה בין השמות שמצאו באפליקציית אובר לבין שמות הנהגים במאגר שלהם, וניתקו את חשבונותיהם. בגט טקסי מכחישים כי ביצעו שיחות שכאלה.

מגט טקסי נמסר: “מהרגע בו נהגי המוניות הבינו את מטרתה האמיתית של אובר, והיא הכנסת רכבים פרטיים לשוק המוניות בישראל, חלקם הגדול החזיר את מכשירי האייפון למשרדי החברה האמריקאית. במקביל העבירו אותם נהגים מידע לגט טקסי על אלו שטרם עשו זאת”. החברה הוסיפה כי מרגע שהודיעה על כך באופן רשמי, היא אוכפת את האיסור על העבודה במקביל הן בגט-טקסי והן באפליקציית אובר.

הנהגים שעברו לחברה המתחרה אמרו שעשו זאת על מנת להחליש את המונופול של גט טקסי. “החברה הביאה אותנו להוריד תעריפים של נסיעות בינעירוניות, אילצה אותנו לרכוש חולצות של החברה בכסף רב, וכן העלו את התעריף החודשי לנהגים”, אמר נהג מונית שעבר מגט טקסי לאובר.

הכתבה פורסמה לראשונה בכלכליסט.

לקריאה נוספת

 

כלכליסט

אתר החדשות הכלכלי המוביל בישראל. באתר מתפרסמות כל חדשות הכלכלה בארץ ובעולם, בורסה, טכנולוגיה, IT, נדל"ן, משפט ושיווק.

הגב

3 תגובות על "הקרב נפתח: גט טקסי סוגרת חשבון עם הנהגים שעברו לאובר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Liran
Guest

קופון ל30 ש”ח מתנה בנסיעה הראשונה:
https://get.uber.com/invite/pl3rb
(בהרשמה מהלינק בלבד)

אלעד
Guest

אני חייב להגיד, שבעיני, גט-טקסי שהתחילה כרעיון מעניין ומהפכה חברתית הפכה להיות בדיוק ההפך. חברה אסרטיבית שפועלת בדרכי הפחדה ואיומים כנגד עובדיה (נהגי המוניות).

אני לא יודע אם uber טובים מהם, אבל אם הנוכחות שלהם לפחות מערערת במעט את גט-טקסי אני שמח. אולי כך נהגי המוניות יוכלו להתקיים טוב יותר.

אבאב
Guest

אוי ואבוי הם צריכים דחוף יעוץ בשיווק זאת הדרך הכי מהירה להפסיד לקוחות שמאיימים עליהם במיוחד שיש אלטרנטיבה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: