10 צעדים פשוטים יעזרו לכם לקבל יותר הצעות עבודה מהלינקדאין שלכם

יש לכם חשבון לינקדאין, ניסיון וכישרון, אבל משום מה אתם לא מקבלים מספיק הצעות עבודה? כנראה שהפרופיל שלכם לא מגיע לאנשים הנכונים. כמה צעדים פשוטים יסייעו לכם לקבל יותר הצעות עבודה

Photo by Greg Bulla on Unsplash

כבר שנים שלינקדאין ידועה כרשת החברתית המקצועית המובילה בעולם, אך בשנים האחרונות היא המקום שבו הכל קורה – הזירה המרכזית לגיוס מועמדים למשרות, בה פועלים כל ההד האנטרים והמגייסים בענף ההייטק. הם מפרסמים משרות חדשות, עוברים על פרופילים של מועמדים פוטנציאליים ומשתמשים בשיטות חיפוש שונות כדי להגיע לכל מועמד שיכול להתאים, אבל הם לא יצליחו לראות את כולם.

למה? פשוט מאוד: כמו בכל רשת חברתית, גם לינקדאין פועלת על פי אלגוריתם חכם, שקובע אילו פרופילים יקבלו חשיפה גבוהה יותר מאחרים. כדי להגדיל את הסיכויים שמגייסים יגיעו אליכם, אתם צריכים לגרום לפרופיל שלכם לקבל דירוג גבוה על ידי האלגוריתם, דבר שיגרום לכם להופיע בתוצאות הראשונות של כל חיפוש ברשת ולקבל חשיפה גבוהה יותר לתוכן שאתם מעלים.

איך עושים את זה? על ידי 10 צעדים פשוטים

1. ממלאים את הפרופיל

האלגוריתם של לינקדאין אוהב פרופילים שמחזירים לו אהבה ונהנים מכל מה שהוא מאפשר להם. מבחינתכם זה אומר דבר אחד – למלא את כל סעיפי הפרופיל בצורה מפורטת וברורה. תחשבו על הפרופיל כעל כרטיס הביקור שלכם. כשהמגייסים יגיעו, בסופו של דבר, הפרופיל הוא ההזדמנות שלכם להראות להם את כל הכישורים שלכם, ההשכלה והניסיון שצברתם, ההתמחויות והחוזקות. נצלו את כל מה שהרשת מאפשרת לכם: צרפו קישורים לתיק העבודות שלכם, לפרויקטים שעשיתם ב-GitHub או לדברים שפיתחתם, תעודות שקיבלתם – כל דבר שיוכל להעיד עליכם מבחינה מקצועית. ייקח לכם קצת זמן למלא את הפרופיל במלואו, אבל זה יהיה מעולה עבור הדירוג שלכם – כל שורה שתמלאו היא פתח לעוד מעגלי השפעה ולהמון קישורים נוספים.

קרדיט: blog.sprintcv.com, https://gkt.me/2zAElu9

2. מכניסים מילות מפתח

כמו כל מנוע חיפוש, גם האלגוריתם של לינקדאין מדרג גבוה יותר פרופילים שיש בהם מילות חיפוש רלוונטיות. התפקיד שלכם הוא להכניס אותן לתוך הפרופיל שלכם – בשורת הטייטל של התפקיד הנוכחי או האחרון שלכם, ובווריאציות שונות נוספות לאורך היסטוריית העבודה שלכם ובמקומות נוספים בפרופיל. הכוונה היא בעצם ל-Buzz words רלוונטיות כמו Front End, למשל, בדוגמה המצורפת, שנשתלות לאורך הפרופיל כחלק מציון הכישורים וההישגים שלכם. בנוסף, חלק מהמגייסים עורכים לפעמים חיפוש לפי שמות של חברות מסוימות, אז חשוב לציין גם את שמות המקומות שבהם אתם עובדים או עבדתם.

3. מצהירים שאתם “מחפשים”

שמעתם פעם על מסיבות היכרות שבהן כל מי שרווק עונד צמיד בצבע מסוים כדי שידעו שהוא פנוי? זה בדיוק מה שלינקדאין מאפשרת לכם לעשות מול המגייסים. בהגדרות הפרופיל שלכם יש סעיף שנקרא Career interests. אם תעבירו אותו ל-On, כל המגייסים יוכלו לדעת שאתם פתוחים להצעות. שימו לב שהרשת מצהירה שהיא עושה ככל יכולתה כדי שהמידע הזה לא יגיע לחברה הנוכחית שלכם, אבל הם לא יכולים להבטיח דיסקרטיות מלאה.

4. מייצרים קשרים רלוונטיים

עוד פרט שהאלגוריתם אוהב במיוחד הוא כמות הקשרים המקצועיים שיש לכל פרופיל. ככל שתייצרו יותר חיבורים, הפרופיל שלכם יוצג לעוד ועוד אנשים והחשיפה שלכם תגדל בקצב אקספוננציאלי. חשוב לשים לב שלינקדאין מקפידה להישאר רשת מקצועית, ולכן מחלקת דירוג גבוה על חיבורים מקצועיים שמתאימים לפרופיל שלכם, כלומר שייכים לאותו התחום. יצירת קשרים עם פרופילים מתחומים שלא קשורים למקצוע שלכם לא תעזור להעלאת הדירוג ואפילו תגרום לו לרדת.

5. מקבלים המלצות ואישורים לכישורים שלכם

אחד הפיצ’רים המעולים של לינקדאין מאפשר לכם לקבל ממשתמשים אחרים המלצות ו-endorsements, שהם סוג של “לייקים” שמאשרים את הכישורים שלכם. ככל שיותר אנשים ימליצו עליכם ויאשרו את הכישורים שציינתם, כך תייצרו רושם טוב יותר וגם תזכו לדירוג גבוה יותר. איך מקבלים כמה שיותר המלצות ואישורים? מקווים שיצרתם את הרושם הנכון על אנשים, ובעיקר מתחילים לחלק המלצות ואישורים בעצמכם, או כמו שאמר זקן סיני חכם: בשביל לקבל צריך לדעת לתת.

6. מתחזקים את הפרופיל באופן שוטף

חשוב מאוד לשמור על הפרופיל שלכם חי, פעיל ומעודכן באופן שוטף עם כל שינוי ברזומה, קורס שסיימתם או תוצאות של פרוייקט שאפשר סופסוף לשתף. יש לעדכן את הפרטים בתיאור הפרופיל עצמו, אבל גם להקפיד לייצר תוכן שיעניין אחרים ולפרסם פוסטים. נזכיר שוב – לינקדאין הוא לא פייסבוק ולא אינסטגרם, התכנים שאתם מעלים צריכים להיות מקצועיים וקשורים לתחום שבו אתם עוסקים – אתם יכולים להעלות מאמר מעניין שכתבתם, לפרסם בלוג שאתם מנהלים ולקשר אותו לפרופיל שלכם (ולהיפך) ועוד. אם אתם מפרסמים תוכן בלינקדאין דרך קישור, אל תשכחו לכתוב תקציר מעניין של התוכן המצורף כדי לגרום לאנשים להיכנס אליו.

7. משתמשים בהאשטגים

אמנם זה לא אינסטגרם, אבל האשטגים הם פיצ’ר חזק מאוד גם כאן, במיוחד ההאשטגים המובנים של לינקדאין, שהאלגוריתם מאוד ישמח לראות אתכם משתמשים בהם. שימוש בהאשטג (אחד או יותר) בסוף הפוסט יבטיח לכם שהפוסט שלכם יופיע בכל פעם שיחפשו את ההאשטג הזה. שימו לב שאתם משמשים בהאשטגים מתאימים ולא מגזימים בכמות שלהם בכל פוסט.

8. מעלים סרטונים

בכל רשת חברתית היום, וגם בלינקדאין, פוסטים שכוללים סרטונים מקבלים חשיפה יותר גדולה כי לרוב הם יותר מעניינים את המשתמשים. תוכן הסרטונים צריך להיות מקצועי וקשור לתחום העיסוק שלכם, סרטון הדרכה, וובינר שהעברתם ועוד; ויש להעלות אותו ישירות ללינקדאין ולא להוציא את המשתמשים ליוטיוב או לכל אתר אחר – את זה האלגוריתם ממש לא יקבל בברכה.

9. נותנים כותרות לתמונות

פרט קטן וחשוב הוא הוספת כותרות לתמונות שאתם מעלים. חלק גדול מהמשתמשים לא מודעים לזה, בגלל שהתמונה מתפרסמת ללא כותרת, אבל הכותרת היא מה שמאפשר לתמונה להיכלל במנוע חיפוש התמונות של גוגל, וכך לייצר יותר תנועה בפרופיל שלכם. בכותרת אתם יכולים לציין את השם המלא שלכם כדי לקדם את דירוג הפרופיל שלכם, או Buzz word כלשהו של תפקיד או טכנולוגיה. את הוספת הכותרת לתמונה אפשר לעשות על ידי הוספת alt text בעריכת התמונה.

10. מצטרפים לקבוצות

כרשת חברתית, אחד הדברים שלינקדאין מעודדת היא הצטרפות לקבוצות, ובמיוחד הצטרפות פעילה – תגובות, השתתפות בדיונים, העלאת תכנים וכן הלאה, כאשר אנחנו כמובן מדברים על קבוצות שקשורות לתחום המקצועי שלכם.

עשרת הצעדים האלה הם, בעצם, כל מה שאתם צריכים לעשות כדי למשוך מגייסים אל פרופיל הלינקדאין שלכם, פשוט, לא? עם קצת השקעה ותשומת לב, שיהפכו מהר מאוד לחלק משגרת האונליין שלכם, תצליחו להגדיל את החשיפה שלכם, ובקרוב מאוד הצעות העבודה יתחילו לזרום. בהצלחה!

הכתבה בחסות Sqlink

קבוצת Sqlink מספקת קשת רחבה של פתרונות בעולם המחשוב וה-IT. אנו מתמחים בגיוס עובדים לשלל תחומי ההייטק וברשותנו מאגר ענק של משרות טכנולוגיות המתחדש כל יום באתר החברה. אנו מזמינים אתכם להצטרף להצלחה ולעבוד בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, בתנאים מעולים ולהתקדם לתפקיד הבא! בקבוצת SQLink מועסקים כ-2,500 עובדים והיא כוללת מגוון חברות מובילות בתחומן כגון: GotFriends - חברת ההשמה להייטק הגדולה בישראל, חברת Opisoft המתמחה בעולמות ה bi והאנליטיקה, חברת TVUNA - המתמחה בעולמות הדיגיטל וחממת חדשנות לסטארטאפים.

יניב בן ישי, SQLINK

יניב בן ישי - סמנכ”ל השיווק של חברת התוכנה המובילה ,SQLink מומחה בעולמות השיווק והדיגיטל בדגש על שיווק לעולם הגיוס להייטק, מסייע לטאלנטים למצוא את התפקיד הבא שלהם ומייעץ לחברות וסטארטאפים בנושאי: פיתוח מקורות גיוס, חווית מועמד ומיתוג מעסיק. יניב מרצה באירועים וכנסים מקצועיים ובאקדמיה, מכור לשוקלד נוטלה ולאנשים מחייכים.

הגב

5 תגובות על "10 צעדים פשוטים יעזרו לכם לקבל יותר הצעות עבודה מהלינקדאין שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קייזר סוזה
Guest

והכי חשוב; להיות (ולחנך את הילדים) עובד מדינה.
החיים דבש למי שיודע לעקוץ

מודי
Guest

ויש עוד שיטה: עושים מנוי פרימיום
אני עשיתי ויש לי חשיפה גדולה

רועי אהרון
Guest

מחפשים עבודה בתחום ההייטק? אצלנו באתר מחפשים עובדים לתחום הבדיקות תוכנה ללא ניסיון – וגם לתכנות FULL STACK ועוד אז תיכנסו לאתר שלנו http://www.getstudy.co.il ותגישו קורות חיים

איתמר
Guest

למי יש סבלנות לשיט הזה

יוסי
Guest

איך אוהבים להמליץ על הקבוצות, אתם באמת מכירים משהו שממש כותב בקבוצות האלו שמשמשות בעיקר לספאם?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: