גרמניה תחייב: עמדת הטענה לרכב חשמלי בכל תחנת דלק
וזה לא הכל. רוכשי רכב חשמלי יקבלו גם 6,000 אירו מענק מהמדינה
מכוניות חשמליות הופכות ליותר ויותר פופולריות, גם בזכות העובדה שהן פחות מזהמות וגם בגלל מותגים סופר-פופולריים כמו טסלה של אילון מאסק. עם זאת, רכישת רכב חשמלי יכולה להגיע עם חסרונות – כמו היעדר תשתיות ראויות כמו כמות מספקת של מטענים מה שמוביל ל”חרדת טווח”. בגרמניה ממש רוצים שזה לא יקרה, ופועלים בנושא.
קונה רכב חשמלי? קח 6,000 אירו
במסגרת תוכנית חדשה לעודד מעבר של תושבים לרכישת רכבים חשמליים ושימוש תדיר יותר ברכבים מסוג זה, הממשלה הגרמנית תחייב את כל תחנות הדלק במדינה להציע גם עמדות טעינה לרכבים חשמליים. המהלך יבוצע במסגרת תוכנית יציאת הממשלה הגרמנית ממשבר הקורונה, שתכלול השקעה של 130 מיליארד אירו.
מלבד הדרישה של הממשלה הגרמנית לפרוס מטענים לרכבים חשמליים, למרות שלא מצוין אילו מטענים בדיוק יוצבו, הגרמנים מתכננים לקנוס בעלי רכבים גדולים ומזהמים כמו רכבי פנאי-שטח (SUV). בנוסף, הממשלה בגרמניה צפויה להציע לאזרחים מענק סובסידיה של 6,000 אירו לטובת רכישת רכבים חשמליים.
התוכנית הגרמנית כוללת השקעה של כ-2.5 מיליארד דולר על ייצור סוללות חשמליות ועל התשתיות שיידרשו להקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בכל תחנות הדלק במדינה. אחרי שבשנה שעברה פחות מ-2% מכל הרכבים החדשים במדינה היו רכבים חשמליים, הממשלה הגרמנית מנסה לטפל בחששות כמו היעדר טווח נסיעה ראוי עם רכבים אלו (עקב היעדר עמדות טעינה) דרך התוכנית החדשה.
על פי ארגון תשתיות המים והחשמל בגרמניה, נכון למרץ 2020, במדינה ישנן 27,730 עמדות הטענה לרכבים חשמליים – פחות מחצי מספר העמדות הרצוי. על פי הארגון, כדי להפוך את הרכבים החשמליים למוצר השמיש לכלל השוק יש צורך בלפחות 70 אלף עמדות טעינה ברחבי המדינה – מתוכן לפחות 7,000 עמדות טעינה מהירה.
חשוב לציין כי מלבד הגרמנים, גם ממשלת צרפת הודיעה לפני כשבוע שתפעיל תוכנית לעידוד מעבר לרכבים חשמליים על ידי תושביה במסגרת תוכנית חדשה שתכלול מענק של 7,000 אירו לכל תושב שירצה לרכוש רכב חשמלי.
הגב
11 תגובות על "גרמניה תחייב: עמדת הטענה לרכב חשמלי בכל תחנת דלק"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
רק בארץ הכל תקוע, במקום שהמדינה תעזור ותקדם את העניין היא לא עושה כלום
רק בארץ הכל תקוע, במקום שהמדינה תקדם את כניסת המכוניות החשמליות היא פשוט לא עושה כלום
רק בישראל הכל תקוע, כי אם המגמה של 2 רכבים לכל משק בית תמשיך, כולנו נוכל להישאר מוטענים לנצח, כי לא יהיה אפשרות לצאת מהחניה, התשתיות בישראל לא יכולות להכיל כל כך הרבה מכוניות. אז כן לחסום רכישת מכוניות זה האינטרס של המדינה, שלא נדבר שיש מס בלו על הדלק בסך 50 מיליארד ש”ח, ואם אין דלק מיסים מאיפה?
מקבלים מענק כבר מפברואר 2020 ;)
ברגע שיוציאו VW T1 חשמלי אני אשמח לרכוש אחד. זה בתכנון של VW.
ובישראל העלו את המס על רכב חשמלי
אם מחר בבוקר כל הרכבים בכביש חשמליים המדינה פושטת רגל, מדינת ישראל מתקיימת בעיקר מהמיסוי על הדלק ובלי זה אין לה קיום. כדאי להתחיל לחשוב מאיפה מביאים 50 מיליארד שקל בשנה שמגיעים היום משוק הרכב.
או שמפטרים את הצרכנים ששותים לנו את 50 מיליארד השקלים
יביאו את ה 50,000,000,000 שקלים ממיסוי על חשמל לרכבים חשמליים ומיסוי ישיר על רכבים חשמליים.
לקראת 2020 לממשלה לא היתה בעיה להעלות החדות את המס על רכב חשמלי
די כבר עם הטיעון המפגר והפרימיטיבי הזה.
אם כולם היו חושבים ככה אף אחד לא היה יוצא מהמערה שלו.
העולם מתקדם. הטכנולוגיה מתקדמת.
כמו שהטכנולוגיה הופכת עבודות מסויימות הופכות ללא רלוונטיות אבל מייצרת עבודות חדשות, ככה גם המדינה חייבת להתעדכן ולהתקדם.
תם עידן הדלק. באירופה כבר הבינו את זה. אצלנו כנראה שעדיין חולבים את הפרה הגוססת הזאת עד השלוק האחרון.
נו בדיוק כמו בארץ לא?
*FACEPALM*
סתם משמיצים את ישראל.
יש שמועות שעד שנת 2028 משרד הרישוי יאשר הבאה של טסלה אחת לניסוי!