Genieo הישראלית עוקפת את פייסבוק בזמן השהייה באתר

אחרי שהשיקה גרסת בטא מוצלחת וצברה קהל גדול ברחבי העולם, מודיעה חברת הסטארטאפ הישראלית Genieo כי לפי הנתונים העדכניים ביותר, הפורטל האישי של משתמש Genieo מחזיק משתמשים לאורך זמן ארוך יותר מאשר הזמן הממוצע שמשתמש מבלה באתר פייסבוק.

עמוד הבית האישי שלך ב-Genieo

חברת Genieo, המפתחת מגזין חדשות מותאם אישי מבוסס Web, הודיעה היום כי המשתמשים במנוע החדשות היחודי שלה מבלים זמן רב יותר בקריאת חדשות ועדכונים מתוך דף הבית שלהם מאשר הם שוהים בדף הפייסבוק האישי שלהם. סקרים עצמאיים שנערכו בין קבוצות אקראיות של משתמשים, מדרגים את Genieo כאחת מטכנולוגיות האינטרנט האטרקטיביות ביותר בתחום. הסקרים נערכו בין אלפי משתמשים של Genieo, בעיקר בארצות הברית, מיולי עד ספטמבר 2010, ותוצאותיהם נמדדו על פי נתונים סטטיסטיים שהופקו על ידי גוגל אנליטיקס. מניתוח תוצאות הסקרים עולה כי המשתמשים של Genieo בילו כ-300 דקות בממוצע בכל חודש בדף הבית של Genieo, לעומת כ-100 דקות בממוצע בלבד בדף הפייסבוק שלהם, וזאת על פי דיווחים מתוך סקרים של פייסבוק עצמה.

Genieo הינו מנוע חדשות שאינו דורש מהמשתמש הגדרה של העדפות אלא המנגנון מייצר באופן אוטומטי פרופיל אישי המבוסס על אלגוריתמיקה ייחודית שמסוגלת להבחין בין כוונה של המשתמש לעניין בנושאים מיידיים לבין כוונה לעניין בנושאים לטווח הארוך. לדוגמא: אבחנה בין עניין מיידי כגון אני מחפש דירה חדשה לבין עניין מתמשך שיש לי בידיעות הקשורות לנושא הון סיכון. המנוע של Genieo גם מסוגל להבחין בהתעניינות שלי לאורך זמן בשחקן ה-NBA עומרי כספי, להבדיל מאופן הפעולה של מנועים אחרים כדוגמאת גוגל שיקטלגו אותי באופן גורף כאוהד כדורסל .

נוסף על כך, המנגנון של Genieo עוקב באופן דינאמי אחר השינויים הטבעיים בנושאי העניין של המשתמש, מעדכן תדירות את הפרופיל ובהתאם מספק את החדשות הרלוונטיות לו באותו הרגע. בסופו של התהליך, Genieo מציגה את כל פרטי המידע, מקוטלגים לפי נושאי עניין, על גבי דף בית אישי שנוצר במיוחד עבור המשתמש, בלי שיצטרך להגדיר דבר. זהו פיתוח אלגוריתמי ייחודי ל-Genieo המבוסס על ההתנהגות האינדיבידואלית של המשתמש. Genieo אינה מתבססת על קטגוריות קבועות מראש, אלא מייצרת באופן דינאמי עבור כל משתמש קטגוריות של תחומי העניין משלו ובהתאם להתנהגות האישית שלו.

“ישנם אתרים רבים המציגים עצמם כפרסונאלים, אך למעשה לא מספקים יותר מאשר יכולת התאמה אישית פשוטה.” ציינה סול צבי, מנכ”לית ומייסדת Genieo Innovation. “הסטטיסטיקות מאששות את הצהרת החברה כי משתמשים אכן מגיבים בחיוב כאשר מספקים להם תוכן אישי באמת, שהוא רלוונטי עבורם באופן יחודי ופרטני. טכנולוגיית החברה מציעה למשתמש תפיסה רחבה ומעמיקה מאוד של פרסונאליזציה שאינה באה לידי ביטוי בסינון מאמרים על פי הרגלי צריכה בלבד”. צבי הוסיפה כי החברה מאמינה אדוקה כי אבטחת הפרטיות הינה גורם חיוני והכרחי להמשך קיום טכנולוגיות הפרסונאליזציה ובכך שהתאמה אישית לא צריכה לבוא על חשבון הפרטיות המשתמש. “טכנולוגיות מסוג זה הינן מאיץ הכרחי לכלכלת האינטרנט. המשתמשים שלנו מרגישים בטוחים עם הידיעה שהרגלי הגלישה והמידע האישי שלהם שנצבר באפליקציה במטרה לתת להם שירות טוב יותר – נותר בידיהם בלבד ואינו מועבר לחברה או לאף גורם מסחרי אחר”.

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

2 תגובות על "Genieo הישראלית עוקפת את פייסבוק בזמן השהייה באתר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אודי רייטר
Guest

אתר חכם פשוט מוסיף תוכן לדף הבית הריק של פייסבוק מבלי לאבד כלום.
כתבה מעולה
בברכה
אודי רייטר

ענת
Guest

בקצב הזה, עם כל הרשתות החברתיות, התחזית לשנת 2100 עלולה למצוא אותנו מתנוונים מול המחשב בעדכוני סטטוס.. אנשים כבר בקושי יזכרו איך נראות פגישות עם חברים פנים אל פנים… (טוב שבשביל להביא ילדים, לא מספיק הקשר הוירטואלי :-))

wpDiscuz

תגיות לכתבה: