האם הסטארטאפ ניישן יהפוך לגיימינג ניישן? [Geektime Conference]

בכנס גיקטיים שנערך הבוקר בתל-אביב נערך פאנל שעסק בגיימינג ובתעשיית הגיימינג הישראלית. האם רוביו או קינג הבאה יגיעו מישראל? לא בטוח

כנס גיקטיים 2015. צילום: נמרוד סונדרס

כנס גיקטיים 2015. צילום: נמרוד סונדרס

בכנס גיקטיים שנערך הבוקר בתל אביב נערך פאנל מסקרן בנושא הגיימינג ומצב תעשיית הגיימינג הישראלית. המשתתפים בפאנל היו: דין טאקהאשי, כתב בכיר ב-VentureBeat, שאחראי על תחום הגיימינג ב-19 השנים האחרונות וגם הנחה את הפאנל, שגיא שליסר, מנכ”ל ומייסד-שותף של TabTale; גיגי לוי-וייס, משקיע IMA Ventures; לאונרד פרנקל, מנהל פתוח עסקי ב-Plarium.

הקרנות הישראליות לא משקיעות מספיק בגיימינג

אחד הנושאים הראשונים שנדונו הוא אופי המשחקים שמפותחים בארץ; גיגי לוי הצביע על העובדה שבארץ לא מפתחים משחקי AAA, כלומר, משחקי פרימיום שבתהליך הפיתוח שלהם מושקעים משאבים וכספים רבים. גם לאונרד פרנקל הצטרף לאכזבה של לוי והסביר כי משחקי המובייל זולים הרבה יותר להפקה ולכן מתאימים יותר לשוק המקומי.

טאקהאשי שאל את המשתתפים האם יכול להיות שהאשם הוא בקרנות הון הסיכון הישראליות? אולי הן לא משקיעות מספיק? לוי, בכובעו כמשקיע, הסכים עם ההנחה ואמר שלמיטב זכרונו רק 3 קרנות ישראליות השקיעו בחברות גיימינג – אחת כל אחת. לדבריו, אם הסטארטאפ טוב הוא יוכל לגייס את המיליון הראשון, אבל המשוכה הבאה של 4-5 מיליון דולר תהיה קשה עד בלתי-אפשרית. לעומת זאת, לסטארטאפים אמריקאיים הרבה יותר קל לגייס את הסכומים הללו ולעשות scale לחברה.

פרנקל הסביר כי כדי לצמוח, החברות מחפשות תחומים ושווקים חדשים. לדבריו ב-Plarium יש עשרות אנשים שעוסקים ב-User Acquisition. שליסר הסביר כי TabTale מפתחת גם משחקים לילדים וגם לבוגרים יותר תחת המותג CrazyLabs. הסוד להצלחה לדבריו טמון ב-IP, כשהחברה עתה משיקה 4 כותרים חדשים, כדי להגיע לקהלים בוגרים יותר. בהקשר של User Acquisition, הסביר שליסר כי בגלל בעיות רגולציה, הוא אינו יכול לפנות ישירות לילדים, אולם הם כבר נהנים מ-14 מיליון יוניקים, והמספרים רק עולים. כיוון מעניין נוסף שאליו הולכת התעשייה, ו-TabTale תרצה לקחת בו חלק הוא המשחקים-כשירות, מעין SaaS למשחקים, עם שחקנים חזקים כמו Valve ו-Steam.

מציאות מדומה? לא כל-כך מהר

אחת הבעיות הקשות של מפתחי המשחקים למובייל נובע מהתלות בפייסבוק. אמנם פייסבוק היתה והיא עדיין הכלי המוביל לגיוס שחקנים ולהורדות ואחראית על 90 אחוזים מהם, אולם על פי גיגי לוי, כלי הפרסום שלה במובייל נהנה מביקוש שעולה על ההיצע. לדבריו, אנו רואים בפיד שלנו פרסומת אחת אחרי כל 10 אייטמים ולפייסבוק אין רצון להגדיל את הפרסום, כדי לא להמאיס את עצמה על המשתמשים.

ומה לגבי תחומים חדשים כמו מציאות מדומה ומציאות רבודה? כאן הדעות קצת חלוקות. בניגוד ללוי, שמתלהב מהטכנולוגיה וצופה שהיא תכבוש אותנו במהירה, הן שליסל והן פרנקל פסימיים יותר. פרנקל העלה את החשש שהטכנולוגיה תהיה כמו האיימקס – טכנולוגיה מרשימה, אבל זוכה לתפוצה מוגבלת ביותר.

 

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

1 תגובה על "האם הסטארטאפ ניישן יהפוך לגיימינג ניישן? [Geektime Conference]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Zeev
Guest

סלחו לי, אבל משחקי אייפון ואנדראויד זה לא גיימינג.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: