אילו קרנות לא יודעות להגיד ”לא”, ועוד סיקרטים שיעניינו גיקים

בין כל ההשמצות, הלכלוכים והתמונות החצי פורנוגרפיות, הצלחנו למצוא כמה סיקרטים שיעניינו גיקים. והפעם, מה היחס בין הרעש שעושה אפליקציה למספר ההורדות שלה, קצת על אקוויטי ומשכורות ואילו מנהלים וקרנות לא יודעים להיפרד כידידים?

 

geekret

נדמה שהכל כבר נאמר על אפליקציית Secret, המאפשרת לכל משתמש לשתף בצורה אנונימית למדי סודות ומחשבות שלא היה יכול לעשות בצורה אחרת. האפליקציה, עליה כתבנו לראשונה כבר לפני כחצי שנה, החלה את דרכה כתא הוידוי של הוואלי והפכה באיחור אופנתי לטרנד בסיליקון ואדי של רמת החייל בואכה הרצליה. בחודשים האחרונים יצאה האפליקציה בישראל מחברות ההיי-טק, החממות, הסטארטאפים והקרנות והגיעה אל הקהל הרחב. בזמן שעוד ועוד ועוד אנשים מגלים את התופעה, נדמה שרמת הלכלוך והזוהמה שתמצאו בה רק עולה. ובכל זאת, מעטה האנונימיות מאפשר גם אינטראקציות ופתיחות שלא היו יכולות להתרחש בעולם האמיתי או בפייסבוק. במדור Geekret, אנחנו רוצים דווקא לשים את הדגש על סיקרטים, שאולי לא זכו להכי הרבה לבבות לייקים, אבל הם מכילים תובנות, שיחות מעניינות, או כל תוכן שיכול לעניין מי שבתעשייה.

אז מה היחס בין כמות ההורדות של אפליקציה לרעש שהיא עושה?

zula

כותב הסיקרט המקורי התעניין במספר ההורדות של אפליקציות Billguard, Any.do, Zula ו-everything.me. לאחר שהואשם על ידי כוכב צהוב בכך שהוא מנסה ללבות שנאה של חברות, הוא הסביר מייד שהוא בכלל משתמש בחלק מהאפליקציות ורק רצה לדעת האם חברות שמצליחות ליצור “רעש” כלומר באז, אכן זוכות להרבה הורדות. כוס יין טען שרעש אכן עוזר לכמות ההורדות, אלא אם יש באפליקציות אלמנטים ויראליים, שלטענתו, אין באף אחת מהן. הוא הוסיף שבעיקר באנדרואיד ניתן לקנות הורדות, כך שפרסום של הורדות עלול להטעות.

שיט כחול טען מצידו של-Zula אין traction והשאר אינן מבדילות בין הורדות של האפליקציה לשימוש בפועל. כוס יין בתגובה חוזר עם טיפים להגדלת מספר ההורדות: מודעות פייסבוק, CPM ולטרגט את מצרים, אינדונזיה וטורקיה… לטענתו מדובר בסנט אחד להורדה. טרול סגול מציין של-everything.me יש 800K משתמשים וינשוף כתום מזכיר ש-Any.do טוענים ל-10 מיליון משתמשים. אולם, לטענתו, ממקורות לא רשמיים יש להם פחות מ-2 מיליון משתמשים פעילים. שיט סגול אומר שהכל עניין של ניסוח וסמנטיקה. הוא נותן לדוגמה את Wix שספרו כל מי שנרשם גם אם לא סיים את תהליך הקמת האתר, כשהמתחרים שלהם ספרו רק את בעלי האתרים הפעילים.

אקוויטי ומשכורות, anyone?

equity

טוב, הסיקרט הזה והסיקרט הזה דנים בתנאי השכר, הדבר שהכי לא מעניין אותנו, נכון? כותב הסיקרט הזה התעניין כמה משלמים לחודש למנהל מוצר בכיר או סמנכ”ל מוצר.

רוב התגובות ציינו 25,000 ש”ח לחודש למנהל מוצר בכיר בתחום הפורקס, מנהל מוצר בחברה “עם מוצר משמעותי מאוד” וסמנכ”ל מוצר בסטארטאפ של שמונה אנשים. שק כסף, באופן לא מפתיע, ציין שסמנכ”ל מוצר בחברה גדולה יכול גם לקבל בין 35,000 ל-40,000. לגבי סך האחזקות, CTO מציין שקיבל 20%. ברק ירוק, שמזדהה כמהנדס, טוען שקיבל 0.05%, אבל היה מאוכזב מאוד ולכן עזב בשנייה שיכל. רוח כחולה, שמזדהה כיזם עם 80%, טוען ש-0.05% זה יפה, אולם ברק ירוק אומר לו שגם 80% מכלום, זה כלום… ינשוף אדום מסכים ש-0.05% זה נמוך עבור מהנדס בסטארטאפ בשלב מוקדם מאוד. לטענתו, מהנדסים עובדים קשה יותר מהיזמים ועדיין מרוויחים פחות.

התפנית מגיעה כשהוא מזדהה בעצמו כיזם, שמתכוון בעצמו לתת יותר אופציות לעובדים שלו, אפילו שזה יעלה לו הרבה יותר. רוח כחולה עוקץ אותו ואומר שאם הוא כיזם, עובד פחות קשה מהעובדים שלו, הסטארטאפ שלו ייכשל. הוא, כיזם, טוען שהוא מתעורר ראשון והולך אחרון לישון ובזכות זה הוא מכיר את כל הפנים של העבודה, כמו שאף מהנדס לא ידע לעולם. באותה נשימה הוא מספר שמהנדס הראשי אצלו קיבל 5% אקוויטי מכיוון שהוא איתו מההתחלה ועושה עבודה כמו צוות של חמישה אנשים. לטענתו, רוב המהנדסים שפגש הם לא מהסוג ש”מתאבד” עבור החברה ולכן לא מגיע להם יותר מ-0.1%. מעניין.

אילו מנהלים ואילו קרנות לא יודעים להיפרד כידידים?

REJECT MAIL

מערכת היחסים העדינה בין קרן הון סיכון ליזם תמיד מעניינת; לעיתים, יהיו אלו אנשי הקרנות שמתלוננים על היזמים, ולא מעט פעמים (באופן טבעי) היזמים שמתלוננים על היחס לו הם זוכים ממנהלי הקרנות אותם הם פוגשים. אחרי הכל, על כל “כן” של VC ישנם הרבה יותר “לא”. כותב הסיקרט הזה ביקש לדעת מיהם אנשי הקרנות שמתעלמים בשיטתיות מהיזמים אחרי הפגישה (בה הציגו את רעיונותיהם), במקום פשוט לכתוב מייל דחייה מנומס. לב כחול וקפה סגול מתלוננים על Magma, בניגוד לטענתו של חתול כתום שהם דווקא בסדר.

גולגולת סגולה עדיין מחכה לתגובה מ-LOOL, למרות שעברה שנה ו-3 מיילים; עלה סגול מתלונן על Innovation Endeavors; חתול כתום מציין לגנאי את Giza ואת Carmel ורוח אדומה מציין את Accelerant Ventures; שמות  נוספים שעלו הם Pitango, Blumberg ו-Qualcomm. למרות זאת, גם בשרשור הזה, היו כמה צל”שים: רוח סגולה מציין שמהניסיון שלו, Giza שיתפו יפה מאוד פעולה ואף עזרו לו למרות שהמיזם שלו לא התאים להם. מפרש כחול מציין לטובה את OurCrowd וקפה סגול את Blumberg.

עצם אדומה, כנראה מהצד עם הכסף, מנסה לצאת להגנת ה-VC ומסביר ש”כולנו רק בני אדם ולפעמים דברים נופלים בין הכסאות ואם תתמידו עם מייל נוסף, תקבלו תגובה”. התשובה הזו מרתיחה את קפה ירוק (Pun intended) שמציין שבכל VC יש ישבה שבועית או דו-שבועית, שניתן בקלות לארגן אחריה רשימה של סטארטאפים לחזור אליהם. לטענתו, זו מנטליות ישראלית. ליזמים שבקהל, הוא מציע לא להתבייש ולשאול בסוף הפגישה.  ורק תלתן ירוק מסכם את כל הדיון יפה: “VC היא כמו בחורה; אם היא לא מגיבה להודעת הווטסאפ שלך אחרי הדייט הראשון, היא לא בקטע שלך. אל תיקח את זה אישי. תתקדם, ותתלבש יותר יפה בפעם הבאה”.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: