אלו הזוכים הגדולים בטקס פרסי ה-GeekAwards לשנת 2020

אחרי אלפי הצבעות, הגיע הזמן לגלות: מיהו מנכ׳׳ל השנה? מהו הסטארטאפ של השנה? מיהי קרן ההון סיכון של השנה? כל כך הרבה מועמדים, אבל לנו יש את כל הזוכים בפרס

צילום: עומר הכהן

זו השנה ה-8 ברציפות שבה גיקטיים, אתר הטכנולוגיה וההייטק הגדול בישראל, מקיים את טקס פרסי ה-GeekAwards השנתי. ביחד איתכם, אלפי הקוראים שהצביעו, וצוות שופטים בכיר מעולם ההייטק והיזמות בישראל, אנחנו מציינים את כל האנשים והחברות הבולטות ביותר בהייטק הישראלי. באירוע סגור ומיוחד שנערך הערב (ד׳) בתל אביב נחשפו הזוכים הגדולים, ואם לא הצלחתם להניח את ידכם על הזמנה, יש לנו בשבילכם את רשימת הזוכים.

מנכ״ל/ית השנה: זאב פרבמן, Lightricks

תמונה: רועי ברקוביץ

חברת לייטריקס הירושלמית הפכה השנים האחרונות לבחירה הקבועה של אפל, זאת לאחר שקטפה שנה אחרי שנה את המקום הראשון בקטגוריית האפליקציות המכניסות ביותר ל-iOS. בנוסף, זכתה לייטריקס שוב ושוב בפרסים יוקרתיים בהם אפליקציית השנה של אפל ב-2015 ופרס Apple Design Awards לשנת 2017. אפליקציית Facetune של החברה הפכה לאפליקציית חובה בקרב כל מי שאוהב לצלם את עצמו, ובמהלך השנים פיתחה החברה כלים נוספים לעיבוד בעיקר בתחום התמונות. החברה דיווחה על למעלה מ-180 מיליון הורדות לאפליקציות שלה, מתוכן יותר מ-3 מיליון משתמשים מנויים בתשלום.

שנת 2019 הייתה שנה משמעותית עבור לייטריקס, שהצטרפה למועדון חדי הקרן עם גיוס של 135 מיליון דולר על פי שווי של למעלה ממיליארד דולר. את לייטריקס הקים זאב פרבמן יחד עם ניר פוצ’טר, עמית גולדשטיין, ירון אינגר ואיתי צידון – ומאז הוא משמש כמנכ”ל החברה.

מנהל/ת הפיתוח הטכנולוגי של השנה: ערן זינמן, Monday.com

Monday.com הוקמה בסוף 2012, על ידי רועי מן, מייסד שותף ומנכ”ל, וערן זינמן מייסד שותף ומנהל טכנולוגיות, תחת השם dapulse. הפלטפורמה שהייתה ידועה בעיקר כפלטפורמה לניהול משימות, עוברת בימים אלו שינוי משמעותי, כאשר זינמן שואף להפוך אותה למערכת הפעלה משמעותית עבור עסקים וחברות. ב-Work OS, הפלטפורמה החדשה של החברה, יכול כל מפתח וכל ארגון לפתח כלים ייעודיים משל עצמם, שיפעלו תחת קורת גג אחת.

בשנה האחרונה הכפילה החברה את הכנסותיה, חצתה את רף ה-100 מיליון דולר בהכנסות חוזרות והיא מתגאה ב-400 אלף משתמשים משלמים. מאז הקמתה גייסה Monday.com כרבע מיליארד דולר בין היתר מקרנות ענק כמו אינסייט, ועל פי הערכות, שוויה של החברה, שמתכננת הנפקה, עומד כיום על כ-1.9 מיליארד דולר.

משקיע/ת השנה: אדם פישר

אדם פישר מוביל את הסניף הישראלי של קרן Bessemer עוד משנת 2007, והשקיע עד כה ביותר מ-30 סטארטאפים ישראליים, באמתחתו יותר מ-14 אקזיטים והנפקות של חברות בהן השקיע, והוא נבחר לרשימת Midas של המגזין פורבס באירופה.

תרומה לקהילה: קמא-טק

מיזם קמא-טק נוסד על ידי קבוצת יזמים חרדים בראשות משה פרידמן יחד עם ד”ר יוסי ורדי, זיקה אב-צוק מסיסקו, ובשותפות עם קואליציה של 80 חברות ענק וקרנות הון סיכון, ביניהם מיקרוסופט, גוגל, פייסבוק, פיטנגו, וצ’קפוינט. לפני כארבע שנים ביוזמתו ובעזרתו של פרופ׳ אמנון שעשוע הקימה קמא-טק את מאיץ הסטארטאפים החרדי הראשון, שזכה להצלחה רבה והציג צמיחה במספר הסטארטאפים והיזמים החרדים מהעולם החרדי. ב-2018 הקימה קמא-טק מרכז הייטק ומתחם עבודה משותף בבני ברק.

תוכנית ההאצה הישראלית של השנה: Fusion LA

מקור: LA Fusion

Fusion LA הוקמה לפני שנתיים במטרה לסייע למיזמי טכנולוגיה ישראלים לצמוח בלוס אנג’לס ולחדור לשוק האמריקאי. מאז הקמתה, ביצעה התוכנית השקעות ב-36 מיזמים בשלבים מוקדמים של סיד ופרה-סיד. במסגרת התוכנית, חברות הנמצאות בשלביהן הראשונים יכולות לארוז את עצמן ואת הצוות, ולהגיע ל-3 חודשים של עבודה מאומצת בלוס אנג׳לס. כל חברה מקבלת גישה אוטומטית לרשת התמיכה של התוכנית בלוס אנג׳לס, הכוללת מאות משקיעים, יזמים ואנשי מקצוע בתחומים שונים, כמו גם ליווי משפטי וסיוע בהוצאת ויזה, בניית האסטרטגיה המתאימה, ואיתור לקוחות פוטנציאליים

סטארטאפ הבוטסטראפ של השנה: RightHear

תמונה: Righthear

רייטהיר מפתחת מערכת ניווט והתמצאות במרחב המיועדת לכבדי ראייה ולעיוורים. באמצעות אפליקציה, Beacon ו-Dashboard ייעודי, יכולים המשתמשים להכנסת לנקודות נגישות ולקבל התראה על מיקומם הנוכחי באמצעות הרמקול בפלאפון. בלחיצת כפתור, יכולים המשתמשים לקבל סיוע מנציג מקומי שידריך אותם לפי מיקומם. כמו כן, האפליקציה מצוידת במערכת התראות אשר משוסל להתריע בעת כניסה או יציאה מאיזור נגיש, והתראה על מכשולים בדרך.

הסטארטאפ החדש של השנה: Trigo

צילום: ניר בן-צבי

בזמן שאמזון יוצרת חנויות קטנות משלה, טריגו עובדת כבר כדי שתוכלו להכנס ולצאת מהסופר מבלי לסרוק מוצרים או לעבור בקופות. המערכת של טריגו משתמשת בראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית ואלגוריתמים כדי לזהות אילו מוצרים הצרכן בחנות לקח מן המדף, ולחייב אותו בהתאם, בלי עמידה בקופות ובלי אפילו לסרוק את המוצרים בעמדות שירות עצמי.

טריגו כבר חתמה על הסכם בין היתר גם עם רשת שופרסל, שאמורה להטמיע את הטכנולוגיה ב-280 סניפים במהלך ה-5 שנים הקרובות. כבר בכמה מסניפיה ניתן לראות מצלמות של החברה בתהליכי התקנה

סטארטאפ השנה: Habana Labs

תמונה: Habana Labs

זו הייתה ללא ספק השנה של הבאנה. אחרי שבסוף 2018 גייסה 75 מיליון דולר, נרכשה הבאנה על ידי אחת המשקיעות העיקריות, אינטל, באקזיט הענק של שנת 2019 תמורת 2 מיליארד דולר.

Habana Labs נוסדה ב-2016 על ידי דויד כהן ורן חלוץ במטרה למצות את הפוטנציאל של הבינה המלאכותית עם שיפורים משמעותיים בביצועי העיבוד, העלות וצריכת החשמל. המעבד של הבאנה לא מיועד לגיימינג או למשתמש הביתי, אלא מיועד לשוק הבינה המלאכותית ההולך ומתעצם, ובעיקר ל-Data Centers שזקוקים ליותר ויותר כוח.

הבאנה תמשיך לפעול כיחידה עסקית עצמאית עם הצוות הניהולי הקיים שלה ותדווח לקבוצת פלטפורמות הנתונים של אינטל (Intel’s Data Platforms Group), הקבוצה האחראית לקו רחב של טכנולוגיות AI למרכזי נתונים. שילוב החברות יספק להבאנה גישה למשאבי AI של אינטל.

קרן ההון סיכון של השנה: Aleph

קרן Aleph הוקמה ב-2013 על ידי אדן שוחט, מהמייסדים של Face.com שנמכרה לפייסבוק, ומייקל אייזנברג, שותף בבנצ’מרק קפיטל. ב-2016 הצטרף אהרון רוזנסון כשותף שלישי בקרן, שהביא איתו ניסיון של ארבע שנים בקרן הון הסיכון האמריקאית Insight. היקף השקעה בכל חברה נע בין 3 מיליון דולר ויכול להגיע עד ל-15 מיליון דולר.

Aleph השקיעה בין היתר ב-Bringg, Lemonade ו-HoneyBook, ובסוף 2019 הודעה כי סגרה קרן שלישית בהיקף של 200 מיליון דולר להשקעה בסטארטאפים ישראליים.

מנהל/ת השיווק או הצמיחה (CMO) של השנה: אפרת פניגזון, Mindspace

פניגזון מונתה ב-2019 לסמנכ״לית השיווק הגלובלי במיינדספייס, שלה 30 סניפים ב-15 ערים בשבע מדינות באירופה ובארצות הברית. פניגזון היא בעלת 16 שנות ניסיון בתחום, ובין היתר היא שותפה מייסדת של פורום G-CMO לסמנכ״לי שיווק גלובי, ומנחת ווידאוקאסט.

בטרם מונתה לתפקידה במיינדספייס, כיהנה כסמנכ״לית שיווק ב-Airobotics, ואף נבחרה בפרויקט ״האנשים הבולטים ביותר בהייטק הישראלי״ של גיקטיים בשנת 2017.

מנהל/ת ה-HR של השנה: קרן מסד, JFrog

מתוך פרופיל הלינקדאין של מסד

JFrog, החברה שרוצה לעמוד מאחורי כל עדכון תוכנה בעולם, היא כבר מזמן לא הסטארטאפ הקטן שהוקם ב-2008 על ידי שלומי בן חיים, יואב לנדמן, ופרד סימון. מאז הקמתה, גייסה החברה 227 מיליון דולר לפי שווי של יותר ממיליארד דולר, רכשה 4 חברות רק בשנתיים האחרונות. מסד מנהלת את משאבי האנוש החולשים על פני 7 משרדים בנתניה, תל אביב, ארצות הברית, צרפת, ספרד, סין והודו, בהם עובדים יותר מ-400 עובדים.

מסד הצטרפה ל-JFrog בשנת 2012, וזאת לאחר שעבדה בתפקידים דומים בחברות ענק אחרות כמו תנובה, מלם ו-EDS. היא בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת מנצ׳סטר.

תודה לשותפים שלנו

לאומיטק, משרד יגאל ארנון, ריג’ס, ITway ויונייטד.

ותודה לכל אלפי המשתתפים והמצביעים. נתראה בטקס הגיקאוורדס ה-9 בשנה הבאה!

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

25 תגובות על "אלו הזוכים הגדולים בטקס פרסי ה-GeekAwards לשנת 2020"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קורע
Guest

אפרת פניגסון זכתה בלי שעבדה יום ב2019. הייתה מובטלת וחיפשה עבודה ואף חברה לא העסיקה אותה. אין יותר פתטי מזה. ואגב, היא לא עובדת בהייטק. מיינדספייס זו חברת נדלן.

ASD
Guest

אתה הרואה חשבון שלה? או סתם סטוקר הזוי?
מאיפה לך שהיא לא עבדה יום ב-2019? מאיפה לך שהיא חיפשה עבודה או שהיא מובטלת ולמה זה בכלל עניינך?

אני לא מתעניין בשיווק ולא מכיר אותה אישית, אבל שמעתי עליה כמה וכמה פעמים השנה בהקשרים שונים – אז כנראה שהיא עושה שיווק עצמי נכון.

אורח
Guest

אני מסכים שאם מדובר בתחרות ה cmo של השיווק העצמי שלך היא חייבת לזכות.

ASD
Guest

לא יודע, לא באמת מבין בזה. אבל כמות הרעל שנשפכת פה בתגובות עליה מעידה בעיקר שמישהו או כמה מישהוים מונעים מכיוון אישי ולא מקצועי.

אביתר
Guest

אפרת, שוב – תפסיקי להגיב לעצמך בעילום שם. אם זה לא היה “מעניין אותך ולא באמת היית מבינה בזה” לא היית מגיב פה. זו אפרת.
לא מקצועי? לתת לבנאדם שכשל בכל מקום שהיה בו ובכלל היה מובטל בכל 2019 לזכות באיש השיווק של השנה זו בדיחה. יש פה מאות אנשים שעשו יותר ממנה בשיווק. לא סתם לא התקבלה לאף חברת טק והתפשרה על חברת נדלן.

ASD
Guest

אביתר, תפסיק להגיב בכל כך הרבה שמות. ראית כמה קל לכתוב שקרים?

מי שקורא פה בגיקטיים כבר מכיר את הכינוי שלי. וגם אתה.

אריק
Guest

מה שמצחיק אפרת זה שאת קוראת את התגובות בפייסבוק ואז רואה מה כותבים כולם כאן ולא מאמינה שזה ייתכן. אז זה ייתכן. את כלום. לא התקבלת חברה והחברות ש”ייעצת” להן שפל התחתית של הטק הישראלי. בהצלחה במיינדספייס. מי לא צריך חברת נדלן חדשה.

נגעלת
Guest

לקרוא את התגובות ולא להאמין- כמה רוע.
איך אתם לא מקיאים על עצמכם.
חבורה של אנשים קטנים וקנאים.
פשוט דוחה.
אפרת לא מכירה אותך אבל כאישה אני רוצה להתנצל בשם המין האנושי על התגובות המגעילות, יש אנשים שכנראה ההצלחה שלך לא יורדת להם טוב בגרון.
לפי התגובות כנראה כאלה שלא זכו בעצמם.

ASD
Guest

מחזק מחזק מחזק.
נראה שיש מישהו אחד שמגיב פה במלא שמות ורק רוצה להשמיץ.

אפרת, אני גם לא מכיר אותך ומקווה שאת יודעת להתעלם מהקשקשנים פה שבחרו לשפוך רעל בשביל להרגיש טוב עם עצמם. כל הכבוד לך על הזכייה.

סקרן
Guest

אמת לאמיתה. מעניין מה הדיל המוצע כדי להכנס לרשימה ומה טובות ההנאה ?!?

ASD
Guest

ברכות לזוכים.
מה עושים עם זה עכשיו? מוסיפים לקורות חיים לתפקיד הבא?

קורע
Guest

אפרת, תפסיקי להגיב לעצמך. כולם יודעים שניסית ולא עברת שום ראיון עד שנתקלת בחברת נדלן.

תהיה
Guest

העובדה שבפרס השיווק זכתה מי שהחלה לעבוד רק בסוף 2019 עלולה להתפרש כזילות מקצוע השיווק.

חבל
Guest

הפרס של אפרת בשיווק הוא תעודת עניות רשמית לתחרות שלכם. זוכה כל שנה בלי סיבה אחת. אתם מזלזלים במועמדים ובקוראים שלכם.

zach
Guest

בעקבות הזכיה של קרן הון סיכון ALEPH, הם החליטו לעשות פיבוט כדי מפעל קליית גרעיני עפולה BETA, נכון לשעה זו תוך 24 שעות מהודעת הזכיה הצליח אדן שוחט לגייס סכום אסטרונומי בסך חצי חד קרן והוא בחר להשקיע את כל מרצו וחושיו החדים ברכישת מספר פרדסים של חמניות, כי חמניות מסמלות שמש. והשמש מסמלת חיים, ואין כמו החיים עצמם.

שיהיה לכולם בוקר טוב וחיובי עם אנרגיות לכבוש את השמיים ולהגיע עד השמש.

Asaf
Guest

:)

בצל כחול
Guest

“אחרי אלפי הצבעות”
נו באמת….. 32 הצבעות בלחץ וגם זה בטח עובדי החברות של המתמודדים ששלחו להם לינק בסלאק “תצביעו לי!!!”

CMO
Guest

הבעיה אינה אפרת. היא מוכשרת ומקסימה. הבעיה במערכת גיקטיים שמציגה כמועמדת לפרס ה-CMO של 2019 מישהי שבשנת 2019 לא הועסקה כCMO. על פי אילו קריטריונים הוענק הפרס ? קמפיין מיוחד ? גידול משמעותי בפייפליין? פעילות שיווקית יוצאת דופן ? איך אפשר להשיג את כל אלה כשאינך עובד כCMO ב2019 ?

רועי
Guest

כל הדיון הזה לא על אפרת לא יפה. מי אמר שהCMO של השנה חייב לעבוד בתור CMO כל השנה ? נכון שהיא עבדה רק שבועיים אבל אולי בשבועיים האלה היא עשתה דברים מדהימים כל כך שמגיע לה לזכות בפרס.

אריק
Guest

מה היא שחקן כדורגל שנתם גול בגמר? אנחנו מדברים על סמנכל שיווק. היא לא עשתה את התפקיד הזה ב2019. הזכיה שלה מעידה על כך שאפחד פה לא יודע מה זה מרקטינג.

אחד שיודע
Guest

לא יודע מה יותר מגוחך, הזכייה של אפרת בתור סמנכ”לית השיווק של השנה בלי שהיא עבדה יום אחד בכל 2019 או הזכייה של טריגו בתור הסטארטאפ החדש של השנה כשהם קיימים כבר 3 שנים. אבל מאחל לכולם בהצלחה :)

אתה המגוחך
Guest

טריגו בקושי קיימת שנתיים, וברכות לאפרת. קצת פרגון לא יזיק לך גבר

חיים
Guest

אדם פישר הוא משקיע השנה בגלל מה? בגלל שהוא שותק על ההשקעה שלו בהייבוב שמעודדת הטרדת נשים? זאת המשקיע הבולט של בלוג טכנולוגיה ב 2020? גועל נפש

חיים
Guest

לפי הלינקדאין של אפרת פנינגסון היא סיימה לעבוד באירובוטיקס בינואר 2019, והתחילה לעבוד בדצמבר 2019 במיינדספייס. זה שהיא באמצע חיפשה עבודה וניהלה קבוצה בפייסבוק זה נחמד מאוד, ואני מאחל לכולם פרנסה טובה, אבל הפרס הזה שובר שיאים של עצמו. זה נהיה כבר כמו פרס ראזי.

rafael dilman
Member

ג

wpDiscuz

תגיות לכתבה: