גיק-על-אחד: עוזי כץ, מייסד ומנכ”ל ComboMusic

הכירו את עוזי כץ, מי שעומד מאחורי ComboMusic – שירות המספק פתרון לאמנים מתחילים, ואשר בחר למקם את הסטארטאפ שלו דווקא בנגב. מהם היתרונות שבמהלך כזה?

עוזי כץ. מקור: יח”צ

אם אתם אמנים בתחילת דרכם, שמנסים בכל הכוח לפרוץ ופשוט לא מצליחים להכניס את השיר החדש שלכם לרשימות ההשמעה ברדיו, אתם לא לבד. בכל חודש, נשלחים אל תחנות הרדיו מאות שירים מאמנים חדשים המנסים לפרוץ, כאשר בעקבות שיקולים כאלה ואחרים רק 2-6 שירים זוכים לבסוף להשמע.

מדובר בבעיה משמעותית, במיוחד אם אתם מנסים לבנות קריירה ממוזיקה ומעוניינים להחשף לקהל מאזינים או מעריצים חדש. בעיה זו בדיוק מעוניין עוזי כץ (36) לפתור. כץ, המנגן מגיל 10 וחי את המוזיקה ביום יום כמנהל אולפן הקלטות, מפיק, מלחין, מעבד ומנגן על מגוון כלים – הקים את אתר ComboMusic, ערוץ הפצה ייעודי לתכני מוזיקה חדשים, המיועד אך ורק לאמנים לא ידועים.

בשיחה עמו, מסביר כץ כיצד הפך מעובד הייטק ממוצע לסטארטאפיסט, מדוע בעיית החשיפה לתכני מוזיקה חדשים מציקה לו כל כך ומסביר מהם היתרונות המשמעותיים של הקמת חברת סטארטאפ דווקא בנגב – ולא במרכז הארץ.

כיצד הגעת לעולם הסטארטאפים? מה גרם לך להחליט להיות עצמאי ולא שכיר?

עוד כשעבדתי בהייטק (תקופה של 7 שנים), תמיד היתה לי ההרגשה שאני מסוגל למנף את הרעיונות שלי ושיש ברשותי את היכולת לבצע וליזום פרויקטים בכוחות עצמי. מהעבודה כבר לא היה לי שום סיפוק אישי, אז לקחתי החלטה לעזוב הכל ולצאת לדרך עצמאית, על כל מה שמשתמע מכך. זה היה שלב בחיים בו כבר הייתי נשוי עם ילד בן שנתיים וחצי, עם תשלומי משכנתא בנוסף לתשלומים היום יומיים שלי, אבל ידעתי שזו הדרך שלי, גם אם בהתחלה יהיה לא קל. וכך החלטתי לעשות את הצעד האמיץ הזה: התפטרתי והקמתי ביחד עם רביד את “קומבו הפקות”.

נשמח אם תוכל לספר לנו מעט על ComboMusic ועל עבודתך שם.

בסוף 2005 התחלתי לנהל את אולפני YRS שנמצאים בבניין מרכז הצעירים בבאר שבע. במסגרת עבודתי אני משמש כמפיק ומעבד מוזיקלי, מעניק שירותי אולפן לאמנים הכוללים בין היתר ייעוץ וליווי בתהליך ההפקה עם האמנים. לאורך הזמן, הבנו שישנו קושי רב לאמן להיחשף מול קהל ושהניסיונות הרבים לשלוח את השירים שלהם לרדיו נכשלים, עקב הריבוי של החומרים שנשלחים מידי חודש.

בעוד שלא כל האמנים בשלים ומוכנים לתעשייה, יש כאלה שאכן מוכנים אך אינם מצליחים לקבל את החשיפה המגיעה להם. כתוצאה מכך, הבנו שקיים צורך רב בחשיפה של האמן לקהל והחלטנו לפתח פלטפורמה שתעזור לממש את הצורך הזה – ע”י חשיפה.

כיצד עלה הרעיון עבור ComboMusic?

הסיבה העיקרית בגללה אמנים מעוניינים להכנס לרדיו היא הצורך בחשיפה, רצון בקהל, השמעת הקול האישי שלהם, קבלת פרגון מהקהל ועוד הרבה סיבות שונות ומגוונות. אך מצד שני, כמות השירים שנחשפת מידי חודש עומדת על 2-6 שירים מתוך 400 – כך שמדובר בתהליך כמעט בלתי אפשרי וכמובן מתסכל.

אם המטרה של האמן היא קהל, אז התשובה האולטימטיבית היא להביא את השירים ישירות למאזינים. כך, זוכים האמנים באופן שווה להגיע אל אותם מאזינים, שגם ככה מבלים זמן ניכר במהלך היום על גבי האינטרנט וככל הנראה מאזינים למוזיקה ברקע. חלקם הגדול צמא לחומרים חדשים, רעננים ומעניינים – וכאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה.

קומבומיוזיק הוקם בדיוק למטרה זאת. מדובר בפלטפורמה שיווקית המיועדת לאמן ובתמורה, מעניקה לו חשיפה ישירה מול קבוצות קהל גדולות הנמצאות ברשת – על גבי הרשתות החברתיות, פורומים, בלוגים, רשימות תפוצה, אתרים בעלי טראפיק גבוה וכדומה. המנגנון שפיתחנו מאפשר למאזינים להחשף לחומרים בצורה מאסיבית ברשת, לפי שעות רייטינג.

בנוסף, לאמנים מוצגת האפשרות להשתתף במצעד חודשי באופן שווה מול כולם, כאשר הדירוג מתבצע על ידי הקהל בלבד – בתאימות מלאה מול רשתות חברתיות. כך שבהתאם לאיכות המוזיקה ואהדת המאזינים, כך שיר יהפוך לפופולארי יותר ויגיע להרבה יותר מאזינים.

מדוע בחרתם למקם את מטה החברה דווקא בנגב?

רביד אביטל. מקור: יח”צ

שנינו (עוזי ורביד אביטל, מייסד שותף) נולדו בבאר שבע, הקמנו בה בית ומשפחה ואני באופן אישי מאוד מחובר לעיר. אמנם רוב הפעילויות והתעשייה התרבותית \ מוזיקלית מתרחשות בעיקר במרכז, אך רבים לא מודעים לכשרונות וליצירה שיש כאן בדרום. איננו רואים שום חשיבות של לשבת במרכז על מנת להיות במרכז העניינים. בדרום יש יצירה שאינה נופלת משום אמן אחר שחי ומתקדם במרכז הארץ – ואתר קומבומיוזיק נועד לחזק ואף להדגיש שהזדמנויות הפריצה שוות לכולם, בדגש על כך שמטה החברה ותפעול האתר מתבצעים דווקא בדרום הארץ.

מהם היתרונות של הקמת חברה דווקא בנגב? האם ישנן קרנות המתעניינות דווקא בחברות היושבות בפריפרייה?

ישנם המון גופים ותומכים בפיתוח מיזמים בנגב. אנחנו באופן אישי הגענו לקרן מיראז’, שבאמת תורמת ועוזרת המון לעשייה ולפיתוח מיזמים כמו שלנו. מטעם הקרן הצטרפנו לקורס יזמים ודרכו נחשפנו לאנשי מקצוע, גופים, מוסדות, קרנות שעוזרות לקידום הפרוייקטים ועוד. מדובר ביוזמה מבורכת ואנחנו מאוד מעריכים את עזרתם בקידום הפרוייקט שלנו.

האם לדעתך עתיד הרדיו הוא באינטרנט? כיצד לדעתך תחום זה עתיד להתפתח במהלך חמש השנים הבאות?

רדיו כפי שאנו מכירים אותו היום, הוא אמצעי מדיה מיושן שלאט לאט מתחיל להיות פחות רלוונטי, במיוחד בקרב בני נוער בגילאים 15-30, שהם קהל היעד העיקרי. כיום, כולם נמצאים על גבי רשת האינטרנט – בבית, בעבודה, אפילו בדרכים, החיבור נמצא בכף ידם ויש להם אפשרות לשמוע, לצפות ומיד להגיב לכל דבר שמתרחש בארץ ובעולם.

הרדיו משמש בעיקר על מנת להעביר זמן נסיעה ברכב, להתעדכן במבזק חדשות או להאזין לתכניות בידור למיניהן בשעות הצהריים. אך כיום, קהל המאזינים מעדיף לבחור לבד את מה שהוא רוצה לשמוע מבלי שיכתיבו לו – ולשם כך יש לו מגוון אתרי מוזיקה שמעניקים לו זכות בחירה, המבוססת על המלצות ורייטינג ממשתמשים שהם בדיוק כמוהו ולא מעורכי רדיו, שעל בסיס טעמם האישי ואילוצים ממשרדי יח”צ מחליטים מה יושמע וכמה פעמים במהלך היום.

לכן, אני מאמין שמרכז הכובד יעבור לרשת במשך הזמן הקרוב – בעוד שכיום כבר התחלנו בתהליך ‘המעבר’, אנחנו עדיין לא בשיא הפוטנציאל ויש לנו עוד לאן לשאוף.

האם אתם מתכננים להרחיב את המוצר לפלטפורמות נוספות?

כיום השירות שלנו מוצע בתור אתר אינטרנט בלבד, אך בימים אלה אנחנו עובדים על פיתוח אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד, בעזרתן יוכל קהל המאזינים להתעדכן, להאזין, להצביע ולהגיב – ישירות ממכשירי הסמארטפון שלהם. בנוסף, אנו מתכננים להמשיך לפתח את הפלטפורמה שלנו וכבר עכשיו יש המון פיצ’רים שנמצאים בשלבי פיתוח, שמיועדים לתרום ולעזור לאמנים להחשף בצורה ממוקדת. כמו כן, יש לנו כבר רעיון כיצד להשתדרג לפלטפורמה בינלאומית, אך כל דבר בעיתו. אין ספק שהולך להיות מעניין ואנחנו ממליצים להמשיך לעקוב.

אם היו נותנים לך את האפשרות לתת טיפ אחד ליזם הישראלי שבדרך, מה היית אומר?

אם אתם באמת מאמינים ברעיון ובמיזם שהקמתם – אל תוותרו. לכו על זה בכל הכוח. לא תאכלו פירות אם לא שתלתם קודם עץ.


הפוסט בחסות קרן מיראז’


קרן מיראז’ פועלת לקידום ופיתוח הנגב. הקרן פותחת מחזור חמישי של תוכנית יזמות יוקרתית ויחודית.

סטודנטים/אקדמאים בעלי מיזם טכנולוגי חדשני המעוניינים להקים את העסק בנגב מוזמנים להרשם כאן.

 

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "גיק-על-אחד: עוזי כץ, מייסד ומנכ”ל ComboMusic"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מומי
Guest

עוד טייסי חלל

Ayelet Maimon
Guest

אין כמו עוזי כץ! מוכשר, אדיב, מקצועי ביותר, צנוע ומקסים!!!!! כל טקסט ומנגינה הפך לשיר נפלא, ממשיך בעשיה ומגשים חלומותיי, עד 120 שנים ב"ה! הצלחה, אושר ועושר!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: