גיק-על-אחד: שלומי פרייס – מנכ”ל חטיבת המחשוב האישי ב-HP ישראל

למרות שרבים מכירים את HP בעיקר בזכות המדפסות הפופולאריות שלהן, החברה היא אחת מיצרניות ציוד המחשוב הגדולות בעולם והיא מפתחת מגוון רחב של מוצרים למגזר הצרכני, החל מתחנות קצה למחשבים ניידים וכמובן מכשירי טאבלט (ראה ערך מכשיר ה-HP Slate) ועד למדפסות, סורקים ועוד. תפסנו לשיחה את שלומי פרייס, מנכ”ל חטיבת המחשוב האישי של HP בישראל וביקשנו ממנו לחלוק קצת מהשקפת עולמו על החברה, הרכישה של פאלם, עולם הטאבלטים ושוק המחשוב הצרכני באופן כללי.

שלומי פרייס. קרדיט תמונה: יח"צ

למרות שרבים מכירים את HP בעיקר בזכות המדפסות הפופולאריות שמייצרת החברה,  מדובר באחת מיצרניות ציוד המחשוב הגדולות בעולם והיא מפתחת מגוון רחב של מוצרים למגזר הצרכני, החל מתחנות קצה מחשבים ניידים וכמובן מכשירי טאבלט (ראה ערך מכשיר ה-HP Slate) ועד למדפסות, סורקים ועוד. תפסנו לשיחה את שלומי פרייס, מנכ”ל חטיבת המחשוב האישי של HP בישראל וביקשנו ממנו לחלוק קצת מהשקפת עולמו על החברה, הרכישה של פאלם, עולם הטאבלטים ושוק המחשוב הצרכני באופן כללי.

שאלה: HP התקדמה מאוד בשוק הצרכני מאז ימי המדפסות והיום כמעט ואין מוצר בשוק המחשוב ש-HP לא מייצרת בגרסה כזאת או אחרת. האם ההתרחבות לכל-כך הרבה פתרונות שונים לא יוצרת פיזור רחב מדי?

HP, חברת טכנולוגיית המידע הגדולה בעולם, מציעה פורטפוליו מוצרים חסר מתחרים בהיקפו ובעושרו. אנחנו מאמינים כי ככל שהמבחר גדול יותר, כך יכול כל אחד למצוא את הפתרון המתאים ביותר לצרכיו – ולכיסו. אנחנו מתאימים מחשבים אישיים לנשים (התאמה לידיים קטנות יותר ולנשיאה קלה יותר), לצעירים (חווית מולטימדיה משופרת), לגיימרים (עוצמת מעבד וכרטיס וידאו), לאנשי עסקים (אבטחת מידע משופרת), לעובדים בסביבות קשות (מארז מוקשח ועמיד) ועוד. כל אחד מהמחשבים הללו גם מעוצב באופן התואם את קהל היעד.

בני האדם אינם זהים, אז למה הם צריכים לרכוש מוצר זהה?

לכך מתווספת החדשנות של HP והרצון לפרוץ דרכים חלוציות לשווקים חדשים. HP הביאה לעולם את המחשב השולחני הראשון (עוד בשנות ה-60), את מחשבון הכיס הראשון (שנות ה-70), את מדפסת הלייזר השולחנית הראשונה, את מדפסת הזרקת הדיו הראשונה ואת המחשב האישי הראשון עם צג מגע (שלושתם בשנות ה-80). כל חדשנות כזו מרחיבה את ערוצי הפעילות שלנו.

רוחב הפורטפוליו הצרכני מתבטא גם בעומק המערכות שלנו – HP הינה שחקנית מובילה בשרתים, בפתרונות אחסון ובתקשורת. כאשר צרכן מעלה תמונה באתר שיתוף ברשת, סביר להניח כי היא תפגוש בדרכה לפחות מוצר אחד של HP, לרוב יותר מאחד. לא נדירים המקרים, בהם לאורך כל הדרך, ממחשב המשתמש דרך האחסון בענן הרשת ועד למדפסת בבית החבר שמוריד ומדפיס אותה, התמונה עוברת דרך תשתיות ומוצרים מבית HP.

הפיזור הזה אינו רחב מדי. להיפך – ההתמקצעות וההתמחות בכל אחת מהתחנות בשרשרת (HP נמצאת במקום ראשון או שני כמעט בכל תחום בו היא פועלת), מאפשרות לנו להבטיח חווית משתמש מושלמת לצרכן הקצה.

שאלה: מה המיקוד של החברה בתחום הצרכני כיום ובעתיד? האם יש תחום ספציפי שהיא רואה בו כגורם מרכזי בהתפתחות בשנים הקרובות? האם יש תחום ספציפי או כמה תחומים שהחברה רואה לנכון להשקיע בהם ומדוע?

מנקודת מבט אישית, HP אינה שמה את יהבה על תחום ספציפי אחד. יש לנו את התעוזה להיכנס לתחומים חדשים עוד בשלבים הבתוליים שלהם; ויש לנו את הפריבילגיה לעשות זאת בהשקעה שמאפשרת לספק לצרכנים את המוצר הטוב ביותר. HP מוכנה ויכולה לספוג את ההשקעה בתחומים שהצרכן מפנה להם עורף או בתחומים בהם מסתבר כי הערך המוסף שלנו מועט – בתמורה לסיכוי להיות ראשונים (או בין הראשונים) בתחומים שצומחים במהירות. אגב, כך או כך ההשקעה אינה הולכת לאבדון, מכיוון שכל ניסיון כזה תורם לידע המחקרי והטכנולוגי העצום שנצבר אצלנו – ולעתים קרובות מוצא את ביטויו בתחומים אחרים.

ניתן לראות כי בשנים האחרונות HP מובילה מחקרים ופיתוחים פורצי דרך בתחום הממשק. מחד, אנחנו מאמינים מאוד בשליטה באמצעות מגע, וכבר מספר שנים שאנו מציעים מחשבים ניידים ומחשבים שולחניים בעלי מסכי מגע בטכנולוגיית Multi-touch (הרבה לפני שאלו הפכו לבון-טון); ומאידך HP משקיעה במחקר ופיתוח של מסכים גמישים. שילוב של שני אלו, יאפשר להביא את הממשק למקומות חדשים ומפתיעים. זה יכול להיות מסך מקושר לאינטרנט, שעוטף עמוד בכניסה לבניין משרדים, מסך משולב בשרוול של טכנאי שמטפס על אנטנה סלולרית ונדרש לשאת כמה שפחות משקל או מסך מובנה במושב בקולנוע, שמעצים את החוויה. הדבר תואם לחזון שמציג עולם בו “הכל מחובר”.

בפן האישי, אני רוצה לצאת מהמוצר עצמו ולדבר על חווית הרכישה והשימוש, שעוברת שינוי משמעותי. בעבר, אדם היה נכנס לחנות, מקבל מידע, אולי הולך הביתה לחשוב ולהתייעץ – ולבסוף רוכש מחשב. בפעם הבאה היינו “פוגשים” אותו אחרי שלוש או ארבע שנים.

היום אנחנו מובילים בישראל מגמה של חווית לקוח. זה מתחיל במידע הרב שאנו מעניקים לצרכנים בערוצים שונים, בעיקר באינטרנט; ממשיך במתחמי החוויה שלנו, שמאפשרים לקבל החלטה על בסיס התנסות אמיתית במוצרים; ונמשך לכל אורך השנים בהן המוצר משמש את הלקוח, בקהילת המשתמשים בפייסבוק, שמונה עשרות אלפי חברים. זה עידן חדש בקשר עם הלקוח, וכל יום אנחנו לומדים דברים חדשים ומרתקים.

שאלה: עד הרכישה של פאלם, HP הייתה בעיקר חברת חומרה (בכל הקשור למגזר הצרכני) ולפיכך הייתה לה שותפות עמוקה עם מיקרוסופט בכל הקשור לתוכנה ומערכות הפעלה לשוק הצרכני. האם המצב עומד כעת להשתנות? מה התכנון של החברה מבחינת ההשקעה בטכנולוגיות של פאלם ו-WebOS וכיצד אתה מאמין שהם ישפיעו על מערכת היחסים שלכם עם מיקרוסופט?

HP היתה ועודנה שותפה קרובה של מיקרוסופט, ואני מאמין כי הדבר לא ישתנה. בחברות מסדר גודל כזה, אין יחסים אקסקלוסיביים. לאורך כל השנים, הצענו ללקוח בחירה במחשבים האישיים בין מערכת הפעלה של מיקרוסופט לבין מערכת לינוקס – בדיוק כפי שהצענו בחירה בין מעבדי AMD למעבדי אינטל. זאת למרות שחלק ממעבדי אינטל פותחו בשיתוף מהנדסים של HP. זה חלק מהגיוון שאנו מאמינים בו, אליו התייחסתי בשאלה הראשונה.

אפשר להמחיש זאת באמצעות שוק השרתים הארגוניים. ל-HP שתי מערכות הפעלה לשרתים (HP-UX ו-OpenVMS) אבל זה אינו מונע מאיתנו למכור שרתים עליהם רצה מערכת Windows Server או כל מערכות הפעלה אחרות.
אגב, בחודשים האחרונים הכריזו HP ומיקרוסופט על השקעה משותפת של 250 מיליון דולר בפיתוח פתרונות בתחום מחשוב ענן לאורך תקופה של שלוש שנים. זהו שת”פ אחד מיני רבים, שמצביע על הקירבה בין החברות, בשוק הצרכני ומחוצה לו.
לגבי תוכניות ההשקעה ב-WebOS, מדובר במערכת הפעלה שמשתלבת בדיוק בחזון של ריבוי מסכים ועולם מחובר – עליו דיברתי מוקדם יותר – אבל כמובן שאין מקומי לדבר על אסטרטגיית הפיתוח של HP.

שאלה: עד השנים האחרונות, למיקרוסופט לא הייתה תחרות אמיתית בשוק מערכות ההפעלה. האם (בתור אחד שמכיר את המגזר הצרכני בצורה טובה) אתה מאמין שזה ישתנה עם מערכת ההפעלה כרום OS של גוגל? כיצד אתה חושב שמערכת הפעלה שמתבססת על האינטרנט בלבד תתקבל על-ידי הצרכנים?

מכיוון שאיני מייצג את מיקרוסופט או את גוגל, השאלה הזו אינה צריכה להיות מופנית אלי. כפי שציינתי, HP תמיד הקפידה לשתף פעולה במידת האפשר עם השחקנים העיקריים בשוק, על מנת לאפשר לצרכנים בחירה חופשית בפתרונות המתאימים להם ביותר.
HP מאמינה מאוד במערכות אינטרנטיות. אנחנו מובילים את תחום התשתיות בענן וכפי שציינתי משקיעים בכך סכומים לא מבוטלים. לדעתי, ככל שהתקשורת הופכת מהירה וזמינה יותר, ככל שמכשירי הקצה המקושרים הופכים זולים ונגישים יותר וככל שהולכים ופוחתים האזורים שאינם מאפשרים גישה לרשת – הרי שהדיון “אינטרנטי או לא אינטרנטי” הופך להיות שולי.

הדבר דומה לשאלה “האם המשתמשים מעדיפים תוכנות שמפותחות ב-Java או ב-C++”. מדובר במשהו שקוף לצרכן הקצה. בסופו של דבר, מה שיקבע הוא טיב מערכת ההפעלה והתאמתה לצרכיו.

שאלה: מה לדעתך יקרה בשנתיים הקרובות בעולם הטאבלטים? האם היית מצפה מטאבלט שיתן לך את כל מה שהמחשב האישי מספק לך? האם אתה מאמין ש-Windows 7 בגרסה שבה היא קיימת על מחשבי הסלייט שלכם היא בכלל מערכת הפעלה שמתאימה למחשבי טאבלט?

בהתייחס לטאבלט ככלל, אני חושב שלא מדובר בתחליף מלא למחשב האישי – אבל גם לא לתחליף מגודל לטלפון הסלולרי או לנגן המדיה. גם כאן, מדובר בהתאמה לצרכי המשתמש. אנשי מכירות או מפיצים, למשל, יכולים למצוא בטאבלט תחליף מלא למחשב הנייד, אולי בשילוב עמדת עבודה שולחנית במשרד. מעצבים או מהנדסים צריכים תחנת עבודה חזקה מאוד, אבל הטאבלט יכול להיות גורם משלים, למשל לפרזנטציות. סטודנטים צריכים מקלדת נוחה, ולכן אולי מחשב נייד קטן או נטבוק יותר יתאימו להם. משתמש מחובר, שנמצא כל היום ברשתות חברתיות – קורא ומעדכן – יכול לאמץ את הטאבלט כפתרון מושלם.

אם נסגור מעגל, זו בדיוק מהות התפיסה של HP: להציע את הפתרון הטוב ביותר לכל אחד.

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: