גיק-על-אחד: עומר פרצ’יק, מנכ”ל Any.Do

עומר פרצ’יק, מנכ”ל חברת Any.Do מסביר מדוע בחרה החברה להתמקד בפלטפורמת האנדרואיד, חושף את הטיפים ליצירת מוצר מוצלח ומביע את דעתו על סצינת הסטארטאפים בארץ

עומר פרצ'יק, מקור: יח"צ

עומר פרצ’יק הוא מקים ומנכ”ל חברת Any.Do, שהוקמה ב-2010 ובעלת משרדים בפאלו אלטו ובתל אביב. אם השם נשמע לכם מוכר, אין זה פלא – החברה הצליחה לצבור פופולאריות בתקופה האחרונה, להגיע לכ-500,000 משתמשים תוך 30 ימים מרגע ששוחררה לאנדרואיד מרקט ולהופיע ברשימת האפליקציות הנבחרות של הניו יורק טיימס.

בנוסף, פרצ’יק הוא יזם, מנוסה בתחום השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בעולם היזמות והאקו-סיסטם של תעשיית ההון סיכון. הוא מתכנן לחיות על הציר שבין עולם הסטארט-אפים וההון סיכון ומקווה שהעתיד המקצועי שלו ישלב את שני המסלולים המקבילים האלה.

כיצד הגעת לעולם הסטארטאפים? מה גרם לך להחליט לצאת לדרך עצמאית ולא להיות שכיר?

כנראה שנולדתי עם זה. את ה”מיזם” הראשון שלי הקמתי כבר בגיל 8 כששכנעתי את השכן שלי, שעבד בפיצריה באותה התקופה להביא לי 50 מגנטים כל שבוע. הייתי גוזר פרצופים של סלבריטאים, מדביק למגנט ומוכר בבזאר העירוני השבועי. לאחר תקופה קצרה הבנתי שנקודת מכירה אחת לא מספיקה אז שכנעתי ילדים מהכיתה שלי להפיץ את המגנטים שהכנתי, בתמורה לחלוקת רווחים.

כיצד עלה הרעיון עבור Any.DO?

לאחר שחבר שלי התקבל לתכנית חילופי סטודנטים באוניברסיטת פנסילבניה, רציתי לנסוע לבקר אותו – אך לשם כך הייתי צריך להוציא ויזה לארצות הברית וכל המורכבות של תהליך הוצאת הויזה פשוט תסכל אותי. הגעתי למסקנה שהרבה מהדברים שאנו נוהגים לעשות ביום יום, יכולים להתבצע בצורה הרבה יותר פשוטה.

לדעתך, מה היתרון שלכם למשתמש הקצה, מול המתחרים הקיימים בשוק?

למרות שאנחנו רק בשלבים הראשונים של המוצר, כבר עכשיו אנחנו מציעים חווית משתמש ייחודית ללקוחות האנדרואיד, שמתבססת על כל הידע שצברנו כמו גם על מאמצים אדירים שהשקענו בעת תכנון חוויה זאת.

 האם העובדה כי ישנם משרדים לחברה בארץ ובארצות הברית מקלה או מקשה על העבודה המשותפת? האם היית ממליץ לחברות ישראליות אחרות לעבוד בצורה דומה?

מדובר בשאלה בעייתית, אך בסופו של דבר זה תלוי מאוד בסוג העסק שיש ברשותכם. יש חברות שהצליחו ומצליחים מאוד מהארץ – כגון Fiverr.com, אך מצד שני יש חברות שנכשלות רק מכיוון שאינן נמצאות באותו המקום כמו שוק היעד אליו מכוונים את המוצר.

כיצד אתם רואים את המוצר שלכם מתפתח, במיוחד לאור העלייה בפופולאריות פלטפורמת המובייל?

בכל הנוגע לעתיד המוצר, יש לנו תוכניות מאוד שאפתניות. כרגע, אנחנו רק בקצה הקרחון מבחינת המקום שבו היינו רוצים להיות והאופן שבו היינו רוצים לשנות את העולם. הצמיחה המהירה של שוק המובייל היא הוכחה מנצחת לכך שהערך שאנו מביאים לשולחן הוא משמעותי וייחודי.

כיצד הצלחתם להגיע לכמות כה גדולה של משתמשים, עם מוצר שאינו חברתי או ויראלי מטבעו?

יש מספר תשובות לשאלה זאת. הראשונה והחשובה ביותר היא בזכות מוצר שהמשתמשים אוהבים. הפידבקים שאנחנו מקבלים ממשתמשים שונים ומגוונים הם פשוט פנומנאליים – מעבר לעובדה שהמשתמשים עצמם אוהבים את המוצר, הם ממליצים ומשתפים אותו גם עם חבריהם.

החלק השני הוא שבניגוד להרבה מאוד מוצרים שיוצאים לשוק ומספקים חוויה חדשה, תוך כדי נסיון לחנך את המשתמש מחדש – אנחנו מגיעים ממוצר שהוא מאוד מבוקש וכמובן פופולארי – רשימת משימות (To Do List). החלק השלישי הוא בניית מערכת יחסים עם הצוות של אנדרואיד, שתמכו ועזרו לנו רבות בפיתוח ושיפור המוצר לכדי מה שהוא היום.

מקור: יח"צ

מהם שלושת הטיפים שלך ליצירת מוצר מוצלח?

  • בעיניי, הסטארטאפים המוצלחים ביותר בתחום הקונסיומר הם כאלה שמצליחים לספק מענה לצרכים האנושיים הבסיסיים ביותר. לדוגמה, פייסבוק מספקת מענה לקהילתנות ורכילות, גוגל מספקים מענה לסקרנות וכדומה. כשאתם בונים את המוצר שלכם, נסו קודם כל להבין איזו בעיה אנושית עמוקה אתם רוצים לתקוף ותבינו אותה לעומק – רק לאחר מכן תפעלו.
  • פשטות היא בעיה מאוד מורכבת – נסו לבנות מוצר פשוט מבלי שיהפוך לפשטני.
  • Customer development היא מתודולוגיה מצויינת (ואף עשינו בה שימוש נרחב בימים הראשונים של המוצר), אך חשוב גם לזהות את הנקודה שבה אתם יכולים לתת לאינטואיציה שלכם להגדיר את הכיוונים העתידיים של המוצר.

כיצד אתם מוודאים שאתם כל הזמן בחזית הפיתוח, וחזית הטכנולוגיה?

יש לנו צוות מגוון של אנשים שמתמחים בתחום אחד, אך מרגישים בנוח גם מחוץ ל-Comfort Zone שלהם. אנחנו מצידנו מעודדים זאת על ידי קריאה של בלוגים שונים, עצמאות בפיתוח וכמובן הפרייה הדדית בין העובדים.

מדוע בחרתם להתמקד דווקא בפלטפורמת האנדרואיד? האם היא בעלת יתרונות משמעותיים למוצר שלכם? (אם כן, מהם?)

בתחילת הדרך היינו מאוד קצרים במשאבים והיינו צריכים לקבל החלטה – אייפון או אנדרואיד. חלק מהפרמטרים שהובילו אותנו לאנדרואיד היו:

  • קצב הגדילה של אנדרואיד היה ועודנו גבוה בסדרי גודל משמעותיים מכל פלטפורמה אחרת.
  • תחרות – באותה נקודת זמן בה התחלנו את הפיתוח, היו כ-150 אלף אפליקציות ל-iOS וב-30 אלף אפליקציות לאנדרואיד, מה שהפך את התחרות העתידית שלנו לקלה יותר.
  • מודל הגן הפתוח של אנדרואיד לעומת מודל הגן הסגור של אפל.

מתי נוכל לצפות לראות את האפליקציה גם בפלטפורמות נוספות?

למרות שכיום האפליקציה זמינה רק למשתמשי אנדרואיד, אנו מקווים להוציא בקרוב אפליקציות עבור משתמשי iOS, Web וכרום.

מהי דעתך על סצנת הסטארטאפים בארץ?

למרות שסצינת הסטארטאפים מתקדמת בקצב מהיר מאוד בישראל, ברוב המקרים הקצב אינו מהיר מספיק. היתרון היחסי של הסיליקון וואלי בהבנה מוצרית, שיווקית וממשקית דורשת מהיזמים הישראלים יצירתיות יוצאת דופן, קצב התקדמות מהיר וטכנולוגיה פורצת דרך. יש לא מעט חברות בישראל שבהחלט מתחרות ראש בראש עם החברות של הסיליקון וואלי, כגון BillGuard, Face.com Soluto וכו – אבל זה לא מספיק. על מנת לייצר תחרות אמיתית לסיליקון וואלי – אנחנו צריכים להכשל מהר יותר, ללמוד מהר יותר ולהשתפר מהר הרבה יותר.

מהן התוכניות העתידיות של החברה?

כרגע אנחנו עוד בתחילת הדרך. למרות זאת, אנחנו רוצים לשנות את האופן שבו אנשים מתנהלים בחיי היום יום שלהם ואנחנו עובדים מסביב לשעון בכדי לגרום לזה לקרות.

אם היו נותנים לך את האפשרות לתת טיפ אחד ליזם הישראלי שבדרך, מה היית אומר?

אני מאוד אוהב את האמרה של המהטמה גנדי -Be the change you want to see In the world.

מקור: יח"צ

חן אידן

אוהבת גאדג’טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

8 Comments on "גיק-על-אחד: עומר פרצ’יק, מנכ”ל Any.Do"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
רועי אדלר (סולוטו)
Guest

חברה מדהימה עם עתיד גדול. ועומר גם תותח וגם חתיך, מה אפשר לבקש יותר?? :)

צחי אפרתי
Guest

כל הכבוד לעומר, ועוד הרבה הצלחה במהשך!

timz
Guest
עומר פרציק דבר אחד ניתן לומר עליו שהוא מאד מוכשרואני תמיד נהנה לקרוא את הבלוג שלו…. וזה בהחלט מעורר השראה לראות איך רעיון כל כך לא מתוחכם וכל כך בנאלי (אם תבדקו ישנם הרבה אפליקציות אי שם של משימות) הופך לסטארטאפ. ולמה אני מתכוון, הרי מישהו השקיע בסטארט אפ הזה המון כסף ואני שואל איפה המודל העסקי? ממה הם הולכים להרוויח כסף והאם הכסף הזה בכלל שווה את ההשקעה… במקרים כאלה התשובה שלי היא אחת – לא! היא לא שווה(לדעתי) . … אבל למה בכל זאת השקיעו בה ואיך אפליקציה כזו צוברת 500 אלף משתמשים (אם בכלל). ההשערה שלי טמונה… Read more »
עומר
Guest

timz – עשית לי את היום! =)

Ron
Guest

אני עם timz, זה משחק מכור וזה לא פייר :)
גו עומר.

מתן
Guest

תגובה מאלפת

שלומי
Guest

סליחה על חוסר הפירגון, אבל האפליקציה לא היסטרית במיוחד. למעשה, היא די פשוטה.
אפל, גוגל או כל חברה אחרת יכולה לשכפל אותה ביומיים של עבודה.
שוב סליחה על התגובה הלא מפרגנת, אך כך אני חושב.

איציק
Guest

timz
אתה גאון!!!!
חודש שלם שאני לא מבין איך אפליקציה כל כך פשוטה עם מתחרים טובים הרבה יותר נמצאת במקום הכי חם בANDROID MARKET.
חודש שלם שאני מנסה להבין כמה אנשים הם שיחדו בקבוצה שאחראית על הFEATURED APPS.
פתחת לי את העיניים ועכשיו הכל ברור.
תודה.

וליזם – כל הכבוד על הגאונות בגיוס משקיע אסטרטגי כל כך חשוב ושיהיה בהצלחה, למרות שזו אפליקציה שלוקח בערך שבוע לפתח ולהקים סטארט אפ ללא שותף אסטרטגי בסדר גודל כזה, לעולם לא היה מצליח :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: