גיק על אחד: ניל פאטל, מייסד KISSmetrics, מסביר כיצד הקפיץ ל-TechCrunch את החשיפה ב-30%

רגע לפני שהוא נוחת בישראל, תפסנו את ניל פאטל לראיון בו הוא מסביר כיצד הגיע לתחום האנליטיקות בו הם מעניק מספר טיפים כיצד ניתן לשפר את התנועה לאתר שלכם

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

אחד מהשמות המוכרים כיום בעולם האנליטיקות וה-SEO הוא ניל פאטל (Neil Patel). הוא ידוע בעיקר כמייסד של חברת האנליטיקות KISSmetrics ו-Crazy Egg ונחשב לאחד מהמובילים בעולם כשזה מגיע להגדלת הטראפיק המגיע לאתר.

בעוד כשבוע יגיע פאטל לישראל במסגרת כנס ה-Growth Hackers הראשון, שיתקיים בתל אביב. רגע לפני שהוא נוחת באומת הסטארטאפים המקומית, עליה שמע רבות וטובות בכל הנוגע לגדילה או לחדשנות, תפסנו אותו לראיון קצר במסגרתו הסביר כיצד הגיע אל עולם האנליטיקות, ועל הדרך גם משתף במספר טיפים להגדלת הטראפיק לאתר.

כיצד הגעת אל עולם האנליטיקות?

הקריירה שלי החלה בעולם השיווק, באמצעות סוכנות שהקמתי בעצמי (Advice Monkey). כשעבדנו עבור חברות הצלחנו להגדיל להן את הטראפיק לאתרים השונים, אך הוספת מבקרים לאתר לא הצליחה להגדיל את הרווחים או ב-Conversions. לכן, החלטנו להתחיל לעבוד על ייצור מוצר אנליטי, שיעזור לנו להציע פתרון גם לאיזורים הללו. בסופו של דבר, המוצר האנליטי שפיתחנו צבר פופולאריות והתרומם משמעותית, מה שגרם לנו לשנות את הפוקוס של החברה.

כיצד נולד KISSmetrics? מה היה הרעיון שהוביל אותך ליצירתו?

KISSmetrics הוא בעיקרון Crazy Egg 2.0. כלומר, הרעיון הגיע מ-Crazy Egg, שם עזרנו לעסקים ולמשתמשים פרטיים להבין מה המבקרים עושים כשהם מגיעים לאתר, באמצעות מפת חום המציגה את ההקלקות השונות שלהם. המידע נועד לעזור לאותן חברות להבין כיצד הן יכולות לשפר את ה-LTV של לקוחותיהן (Life Time Value).

המוצר שבנינו התפתח וגדל, כשבסופו של דבר הפך יותר מוצר מעקב (Tracking) מאשר כזה המתמקד ב-LTV וניתוב (Funnels). לכן, החלטנו לעשות ספין ולהפוך את המוצר החדש לחברה עצמאית, לאור הביקוש בשוק והעובדה שחברות אחרות נתקלו בבעיות דומות, כשלנו היה את הפתרון המתאים להציע להן.

ניל פאטל. מקור: יח"צ

ניל פאטל. מקור: יח”צ

כיצד, אם בכלל, KISSmetrics טוב יותר מגוגל אנליטיקס?

לא מדובר במוצר טוב יותר או פחות, אלא במוצר שונה לחלוטין. בעוד שגוגל אנליטיקס יעזור למשתמשים להבין מה קרה באתר, KISSmetrics יאפשר להם להבין מי מהגולשים ביצע את הפעולות השונות. אנו מתמקדים באלמנט המעקב אחר משתמשים, לכן אנו יכולים להציג מטריקות הכוללות LTV לכל אחד מהלקוחות השונים.

בנוסף, הכלי שלנו מאפשר להבין האם הגולשים הגיעו לאתר ממספר מכשירים, או מהו ה-Conversion Rate האמיתי של האתר. למעשה, אנו ממליצים לחברות, עסקים ובעלי אתרים בכלליות לנצל את היכולות של שני הכלים הללו יחדיו, על מנת לקבל את התמונה המלאה והשלמה אודות האתר שלהם.

עזרת לאתר TechCrunch להגדיל את הטראפיק שלו ב-30 אחוזים. כיצד עשית זאת? כיצד אתרים אחרים ברשת יכולים לעשות זאת?

התהליך שעברתי עם TechCrunch נמשך שישה חודשים והורכב ממספר צעדים, כאשר כל אלה התבצעו לפני שנרכש האתר על ידי AOL. בתחילה, זיהינו את הבעיה שעמדה בפני הבלוג: העמודים, או במקרה זה הכתבות, לא קיבלו את החשיפה המקסימלית מחיפושים טבעיים או מהרשתות החברתיות השונות.

לאחר שהצלחנו לזהות את הבעיה, התחלנו ביישום פתרונות וטקטיקות לאלמנטים השונים שהובילו לכך. לדוגמה, הסרנו תכנים כפולים, בין אם באמצעות תיאור Meta ייחודי או הוספתם של תגי No-Follow, ביצענו אינדוקס (Index) נכון של האתר וכמובן ביצענו אופטימיזציה של הקוד בדפים השונים, שכללה הוספה של תגיות H1, ALT, Title ולינקים חיצוניים רלוונטיים.

מלבד השיפור של האתר עצמו, עזרנו להעצים את השיווק שלו ברשתות החברתיות. תהליך זה התבצע באמצעות ארגון והוספה של כפתורים חברתיים לשיתוף מהיר, בניית מערכת יחסים עם אתרים רלוונטים לשיתוף תכנים (כגון Digg, Reddit וכדומה) וכמובן, עידוד המשתמשים לקחת חלק פעיל באתר באמצעות הצבעה לכתבות השונות.

את התהליך המלא, שכולל גם את קצב הגדילה של האתר במהלך השבועות והחודשים השונים, תוכלו לראות באתרי הרשמי.

גוגל פועלת בצורה עקבית לשיפור האלגוריתם שלה ודואגת להעניש אתרים המשתמשים בטכניקות SEO מיושנות. בהתחשב בפעולותיה, כיצד לדעתך יראה עולם ה-SEO במהלך השנים הבאות?

אני חושב שבשורה התחתונה, זה יסתכם ב-Content Marketing, כתיבת תכנים איכותיים לאתרים השונים (הן מבחינת הכתיבה והן מבחינת ה-SEO הנמצא בהם). מדובר על תחום בו קשה, יחסית, לבצע מניפולציות ורוב המשתמשים אינם מוכנים להשקיע את האנרגיה הדרושה בכתיבת תוכן טוב.

אני מאמין שבאמצעות השקעה משמעותית בתכנים המופיעים באתרים, יותר ויותר משתמשים ירצו לשתף את התכנים של האתרים הללו על גבי רשתות חברתיות, כמו גם יקשרו אליו, מה שבתמורה יעזור להגדיל את ה-Ranking של האתרים השונים.

מהו האתגר או הפחד הגדולים שלך כיזם?

האתגר הגדול ביותר עבורי כיזם הוא להבין כיצד אני יכול להמשיך להגדיל את העסק שלי בקצב מהיר. מדובר באלמנט שאינו קל להשגה וכל יזם זקוק למספר רב של נסיונות על מנת להבין כיצד יכול להגדיל את הסטארטאפ שלו, כאשר הגדילה מתבצעת בצורה הנכונה שתורמת ואינה פוגעת בו.

הפחד הגדול ביותר, המתכתב ישירות עם האתגר, הוא יצירת חברה שאינה גדולה מספיק. בתרגום חופשי, השאיפה שלי היא לייצר חברה המציגה לפחות 100 מיליון דולר ברווחים, מידי שנה.

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

מהם שלושת הטיפים המובילים שלך בתחום ה-Growth Hacking, הרלוונטים לקהל הקוראים הישראלי?

1. תתחילו למנף אינטגרציות צד שלישי. כלומר, הטמיעו את המוצר שלכם עם מוצרים של משתמשים או חברות אחרות באמצעות API. מדובר על דרך טובה באמצעותה תוכלו להגיע אל מאגרי מידע של משתמשים חדשים, בהנחה שההטמעה אכן רווחית לשני הצדדים.

2. חנכו את הקוראים שלכם באמצעות Content Marketing. ברגע שתצליחו להשיג מספיק טראפיק לאתר הבית שלכם באמצעות הבלוג שאתם מפעילים, תוכלו להתחיל לאסוף אימיילים מהקוראים והגולשים הקבועים, מה שיאפשר לכם להתחיל לטפטף להם מגוון מוצרים בתשלום.

3. מנפו אתרים חברתיים. עליכם לגרום למשתמשים שלכם להזמין את חבריהם, באמצעות הצעת מוצרים או הטבות. הדוגמה הטובה ביותר לחברה המיישמת זאת היא דרופבוקס, המאפשרת למשתמשים להגדיל את נפח האחסון שלהם באמצעות הזמנת חבריהם. כך, גם המשתמשים מרוויחים אך גם האתר מרוויח, באמצעות הגדלת מאגר המשתמשים שלו.

מקור תמונות: Shutterstock / Hipster Writing SEO Concepts on his NotePortrait of two business people pulling SEO banner

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "גיק על אחד: ניל פאטל, מייסד KISSmetrics, מסביר כיצד הקפיץ ל-TechCrunch את החשיפה ב-30%"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יליק
Guest

איך הייתם ממליצים לפתוח בלוג שיביא הרבה טרפיק?
בלוג עם הרבה נושאים שמעניינים אותי עם FEED כזה פשוט של BLOGGER או בלוג בנושא אחד?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: