גיק-על-אחד: גל בריל, מייסד ומנכ”ל UppSite

גל בריל, מייסד Uppsite מסביר על המוצר הייחודי שפיתחה החברה שלו וכיצד בעלי אתרים צריכים לשנות את תפיסתם בכל הנוגע להצגת התכנים על גבי המחשב האישי ועל גבי המכשיר הסלולרי של המשתמשים

מקור: יח"צ

על פי תחזית של מורגן סטנלי, בתוך 4 שנים צריכת האינטרנט באמצעות מכשירים סלולריים תהיה גדולה מצריכת האינטרנט באמצעות מחשבים אישיים. המעבר לנייד מציג אתגר ליצרני התכנים, שכן עליהם לארוז את האתר שלהם מחדש בצורה שתתאים לגלישה סלולרית חלקה, תוך כדי הצעת חווית שימוש זהה באמצעות הדפדפן הסלולרי ובאמצעות אפליקציה ייעודית, למגוון פלטפורמות שונות.

Uppsite מיועד לפתור בעיה זאת תוך 2 דקות, במהלכן יהפוך את אתר הוורדפרס, בלוגר, או אפילו הטאמבלר שלכם לאפליקצייה עבור אייפון, אנדרואיד ו-Windows Phone. בראיון עם גל בריל, מייסד ומנכ”ל החברה, אנו מקבלים הצצה על המוצר השלם שמציע, כמו גם את דעותיו על מעבר האינטרנט למובייל, סצנת הסטארטאפים הישראלית ועוד.

למי שאינו מכיר, נשמח אם תוכל לספר לנו מעט על Uppsite ועל עבודתך שם

כיום, במידה ואתר תוכן מעוניין להשקיע בפיתוח אפליקציה למובייל, אפילו אם רק עבור פלטפורמה אחת פופולארית, יהיה עליו להוציא אלפי דולרים שיכללו עובדים בעלי ידע טכנולוגי, חשבונות מפתחים וכמובן זמן ומשאבים רבים. במידה והוא מעוניין לתמוך במספר פלטפורמות, מדובר בהוצאות נוספות ומשמעותיות במיוחד. כתוצאה מכך, הרבה אתרים מוציאים הרבה כספים ומציגים פחות רווחים, כמו גם מייצרים מוצר שאינו אידיאלי לעולם המובייל.

בין עולם המובייל וה-Web קיים פער רציני. אתרי HTML מוצגים מצויין ומשתמשים בעלי אנדרואיד יכולים גם לצפות באתרי פלאש, אך בסופו של דבר אתרי אינטרנט נבנים עבור מסכי מחשב ולכן הגלישה דרך הטלפון היא פשוט אינה נוחה. הטעות הגדולה ביותר כיום היא הנסיון לקחת את האינטרנט ולהכניס אותו לתוך המובייל, במקום לקחת את המובייל ולהכניס אותו אל האינטרנט.

כאשר משתמש גולש אל אתר תוכן באמצעות הדפדפן שלו במכשיר הסלולרי, הוא מעוניין להמשיך את החוויה גם באמצעות האפליקציה הייעודית שיוריד – ומדובר בחוויה שכיום רוב האתרים אינם יודעים כיצד לספק. המטרה של Uppsite היא להציע למשתמש את החוויה המלאה, שתהיה זהה בין אם גולש דרך הדפדפן או דרך האפליקציה, כמו גם תתמוך במערכות ההפעלה המובילות בשוק – Windows Phone, אנדרואיד וכמובן iOS ותאפשר לבעל האתר ליצור זאת בתוך דקות בודדות.

למשתמשים יש אפשרות לבחור באחד משני מסלולים שאנו מציעים: מסלול חינמי, שבו לא משלמים על המרת האתר לאפליקציה, אך גם לא מקבלים רווחים מהפרסומות המופיעות בה, לעומת מסלול שבו התשלום הראשוני הוא 9.99 דולרים, אך המשתמש עתיד לקבל מחצית מרווחי הפרסום של האתר.

בעוד שאנחנו איננו היחידים שמציעים שירות של הפיכת אתרים לאפליקציות, אנחנו לא עוצרים שם. המטרה שלנו היא לטפל בכל ההיבטים של יצירת האפליקציה, לא רק בתכנות. כלומר, לאחר יצירת האפליקציה, אנחנו עוזרים למשתמש להגיש אותה לשוק המתאים של אפל או אנדרואיד ואף עוזרים בתהליך השיווק לאחר שיוצאת לאור.

התפקיד שלי בחברה, מלבד היותי המייסד והמנכ”ל, הוא לעזור בפעולות השוטפות, לתת תמיכה אישית ללקוחות מתקשים וכמובן לדאוג שהכל יתפקד בצורה מעולה, שתשביע רצון לא רק את המשתמשים – אלא גם אותנו.

כיצד הגעת לעולם הסטארטפים? מה גרם לך להחליט לצאת לדרך עצמאית ולא להיות שכיר?

בתחילת דרכי, מכרתי לקבוצת ‘מחשבה’ שהפעילה את הרשת החברתית הישראלית “חבר’ה” מוצר ועבדתי כמנכ”ל החברה. לאחר מכן, במסגרת עבודתי כסמנכ”ל פיתוח עסקי ב’קבוצת אתרים’, הבנתי שהעולם מתקדם לכיוון המובייל ושם נמצא עתיד הטכנולוגיה. לאחר כשלוש שנות עבודה, באפריל 2010 החלטתי להקים את Uppsite – והשאר היסטוריה. אני יזם כ-10 שנים ונדמה שתמיד הייתי חלק מעולם הסטארטאפים ומעולם לא בחרתי דרך אחת על פני השניה.

אפל וגוגל אינן אוהבות חברות שמגישות הרבה אפליקציות לאישור. כיצד אתם מתמודדים עם בעיה זו, תוך המשך מתן תמיכה לאלפי משתמשים?

עד לא מזמן, גרסת הבטא שלנו כללה הגשה של אפליקציות תחת שם המוצג של Uppsite, אך נכון להיום חלק מתהליך יצירת האפליקציה כולל גם יצירת חשבון מפתח עבור הפלטפורמה המתאימה. כלומר, ברגע שאתר תוכן פונה אלינו במטרה ליצור אפליקציה, אנחנו למעשה גם עוזרים לו לפתוח חשבון מפתח ולהציג את האפליקציה תחת השם שלו. כך אנחנו מונעים הפצה מרובה של אפליקציות תחת שם המותג שלנו, כמו גם מאפשרים לבעלי התוכן למתג את עצמם בצורה בלעדית, תחת החסות שלנו כמובן.

מקור: flickr, cc-by dougbelshaw

כיצד לדעתך התעורר הצורך להפוך אתר אינטרנט לאפליקציה? מדוע למשתמשים יש העדפה לאפליקציות ייעודיות מאשר לאתרי אינטרנט מותאמים?

המטרה שלנו היא לא רק להפוך את אתר האינטרנט לאפליקציה, אלא לתת למשתמש חוויה כוללת גם על גבי הדפדפן הסלולרי שלו, שיודעת להשתמש בצורה נכונה ביכולות של המכשיר העומד לרשותו. בין היתר יכולות אלה כוללות סיבוב האתר למצב ‘שוכב’, תצוגה כללית על גבי המסך וכמובן שימוש במחוות אותן המשתמש למד להכיר, כגון משיכה ארוכה לרענון, גלילה חלקה ואחידה וכמובן הצגת תפריטים וסרגלי ניווט מתאימים.

ברגע שמשתמש מחפש תוכן ומגיע לאתר מסויים אליו הוא חוזר בפעם השנייה והשלישית – ומחליט להוריד את האפליקציה הייעודית, חשוב לשמור על חווית שימוש אחידה, כפי שהתנסה בה עד היום על גבי הדפדפן. זהו בדיוק המוצר שאנחנו מציעים.

כיצד אתם מנהלים את מדיניות התוכן בחברה? כלומר, כיצד תוכלו למנוע מאתרי פורנו, או אתרים דומים להשתמש במוצר שלכם ולהפיץ את האתר שלהם?

כל אתר שמעוניין להשתמש בשירותינו, כמו גם כל אפליקציה שנוצרת – עוברת בדיקה פיזית על ידי העובדים שלנו. כלומר, גם במידה ואתר פורנו פתח חשבון וכבר הגיע לשלב בו נוצרה האפליקציה – הצוות שלנו ימנע ממנה מלעלות לחנויות האפליקציות, כמו גם מלהיות משווקת תחת השם שלנו.

מהי לדעתך אסטרטגיית השיווק הטובה ביותר עבור אתרים קטנים שרק עכשיו השיקו את האפליקציה שלהם?

זה היופי ב-Uppsite, אותם אתרי תוכן אינם צריכים להיות מודאגים מכך. כפי שהזכרתי קודם, אנחנו בחברה לא מציעים רק אפליקציה, אלא שירות מלא הכולל בין היתר גם את שיווק והפצת האפליקציה החדשה שנוצרה.

מהי דעתך על סצנת הסטארטאפים בארץ, על עתידה, על השינויים שהיא עוברת בשנים האחרונות?

באופן כללי, הסצנה בארץ היא מדהימה ויש בה ייחוד. אנו כישראלים מחפשים פתרונות לכל דבר, לימדו אותנו שאם יש קיר זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לעבור אותו – מדובר באתגר ולא במכשול. בעקבות כך יש לנו מיומנויות טכנולוגיות גבוהות שמאפשרות למצוא את הדרכים הטובות ביותר לעבור את אותו הקיר.

מצד שני, עקב ריבוי הסטארטאפים לתחושתי מתחילה להווצר בעיה של מחסור בכוח אדם. כלומר, כיום מציאת מתכנתים טובים זה תהליך מאוד קשה, שנובע מכיוון שהם כבר תפוסים, הם מרגישים שהם טובים אז הם מחליטים להקים סטארטאפ משלהם וכדומה. לדעתי, מדובר בחלק מהלך הרוח של הסצנה המקומית – כולם רוצים את החלום של האקזיט, אבל לא כולם יכולים להיות הבוסים. מצב זה יוצר בעיה אצל שאר המעבידים: האם כדאי להתפשר על כוח האדם – שזאת לדעתי בכלל לא אופציה, או האם לצאת מגבולות הארץ.

מהן התוכניות העתידיות של Uppsite?

נכון להיום אנחנו מציעים שירות המיועד עבור מגוון בלוגים כגון טאמבלר, בלוגר וכמובן וורדפרס. חשוב לציין שוורדפרס עצמה היא למעשה שלוש זירות שונות: יש את .org ששם התחלנו, .com הפתוח ואנחנו החברה היחידה שמאפשרת לייצר אפליקציה מאתרי התוכן הללו ולבסוף שירות ה-VIP של וורדפרס, שנכון להיום אנחנו פתרון המובייל היחיד עבורו. בנוסף, בקרוב אנחנו מתכננים להשיק את ה-API שלנו והמשמעות היא שכל אתר תוכן יוכל למעשה להשתמש במערכת שלנו. המטרה של Uppsite היא להפוך להיות הסטנדרט של התעשייה בכל הנוגע ללקיחת אתרי תוכן והפיכתם לאפליקציות, או לאתר תוכן המותאמים לגלישה סלולרית.

תן טיפ אחד ליזם הישראלי המתחיל

מכיוון שאנחנו כיום מעצמה של מוחות, הייתי ממליץ לכל יזם בתחילת דרכו למצוא סטארטאפיסט מנוסה, אפילו אם יש לו רק שנה פז”ם בתחום. זאת במטרה שיוכל ללמוד מהטעויות ובעצם לחסוך ליזם המתחיל הרבה כאבי לב ולילות ללא שינה. אם כבר יש ברשותנו את המוחות והיכולת, צריך לתמוך אחד בשני – גם אם לא ברמת השותפות, אלא ברמת המנטורינג אחת לשבוע. אני בעצמי נעזרתי בהרבה מאוד אנשים בתחילת הדרך ואני לא מאמין שיש אדם אחד שיש לו את התשובות להכל, אבל ההיצע הקיים של האנשים בעלי הניסיון יכול לעזור להבין הרבה יותר טוב לקראת מה אתם הולכים, כיצד בדיוק תעשו זאת ומה מצפה לכם בדרך.

וידאו: UppSite

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "גיק-על-אחד: גל בריל, מייסד ומנכ”ל UppSite"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Motti Peer
Guest

חברה נהדרת, השתמשנו בטכנולוגיה שלהם ע"מ להפוך את הבלוג של בלונד 2.0 לאפליקציית מובייל.

אבינועם
Guest

תגידו, זה הגיוני לעשות כתבה שלמה על מוצר/אתר בלי לתת לינק לאתר?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: