נמל התעופה גטוויק בלונדון התקין יותר מ-2,000 משדרים זעירים לניווט תוך מבני

נמל התעופה השני בגודלו בבריטניה השלים פרישה של יותר מ-2,000 משדרי בלוטות’ זעירים שישמשו לצורך ניווט קל ומהיר יותר בתוך השדה; על הדרך נוכל גם לקבל קופונים מחנויות סמוכות ולקבל התראה אם אנחנו רחוקים מדי משער העליה למטוס

ניווט בשדות תעופה יכול להיות די מעיק לפעמים ובייחוד כשאתם ממהרים, כדי לא לפספס קונקשן. הבעיה העיקרית היא שבניגוד למקומות פתוחים בהם יש קליטת לוויינים וניתן להשתמש ב-GPS, הרי שבמקומות סגורים הניווט מורכב יותר. עתה מודיעה נמל התעופה לונדון גטוויק, נמל התעופה השני בגודלו בבריטניה, על התקנת מערכת חדשה לניווט תוך-מבני.

מניווט ועד קבלת קופונים מבוססי מקום

במסגרת המהלך הותקנו בשני הטרמינלים קרוב ל-2,000 beacons, כלומר משדרי Bluetooth, שמשדרים כל הזמן ומאפשרים לסמארטפונים לדעת היכן מיקומם. בעזרת המשדרים האלו תוכלו להפעיל אפליקציית ניווט בסמארטפון וליהנות מרמת דיוק מרשימה של 3 מטר. בנוסף לניווט בעזרת אפליקציות כמו מפות גוגל, תאפשר הטכנולוגיה גם ניווט בעזרת AR או מציאות רבודה, כך שהנוסעים יוכלו להפעיל את המצלמה של המכשיר ולראות בזמן אמת – ועל גבי המסך – להיכן הם צריכים להגיע. על פי הנהלת נמל התעופה, הטכנולוגיה תוטמע באפליקציה של שדה התעופה ותשמש חוץ מניווט גם לצורך שליחת התראות לנוסעים אם הם עלולים לאחר לטיסה, במידה והם רחוקים מדי משער העלייה למטוס. בנוסף, תשתמש ההנהלה בטכנולוגיה, לצורך ניהול עומסים. כלומר, במידה ויתברר כי יש עומס באיזור מסויים בטרמינל, יוסטו לשם בודקים בטחוניים או אנשי צוות. במקביל, הטכנולוגיה תועמד לרשות חברות התעופה השונות, שיוכלו להשתמש בה, כדי להדריך את הנוסעים שלהן.

יתרון נוסף עליו מצביעים בנמל התעופה הוא שאם הנוסעים יסכימו, הם יוכלו גם לקבל הצעות בלעדיות מחנויות הדיוטי-פרי שבנמל, בהסתמך כמובן על מיקומם. כך שאם המערכת תזהה שנוסע מסויים נמצא ליד חנות קוסמטיקה, הוא יקבל קופונים מותאמים.

המשדרים מתבססים על סוללות ולכן התקנת המערכת כולה ארכה כשלושה שבועות בלבד ובנמל התעופה מדגישים כי לא ייאסף שום מידע אישי או מזהה.

אבהי צ’צ’קו, מנהל ה-IT והחדשנות בנמל התעופה, אמר: “בזכות המהלך הזה אנחנו פותחים את הדלת בפני מגוון רחב של חברות, שיוכלו להציע לנוסעים שלהם בזמן אמת שירותים שיעזרו להם להתמצא בנמל התעופה, לחסוך זמן ולחסוך כסף”.

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג’טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

5 Comments on "נמל התעופה גטוויק בלונדון התקין יותר מ-2,000 משדרים זעירים לניווט תוך מבני"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אריה
Guest

ביג דיל… זה כבר לא חדשנות… בלוטוס 4 למיקום קיים כבר הרבה שנים, זה רק עניין של כסף ותחזוקה… כל ביקון כזה צריך חיבור לחשמל בפריסת חוטים או סוללה -לא פרקטי- שצריך להחליף כל שנה לפי היצרן אבל בתכלס אחרי חודש היא מתה… וגם כל ביקון כזה עולה מינימום 15-20$ גם ברכישה גדולה לא פחות מ10$… אז הם מוכנים זרוק כסף על זה 20k$ רק על החומרה ופריסה ועבודה ופיתוח מדובר ב50k$… כדי שיהיה באפליקציה שלהם אופציה לניווט בטרמינל… שיהיה להם לבריאות, אולי להם זה שווה ומשתלם אבל זה לא חדשנות…

Zack
Guest

אריה – מסכים לחלוטין עם הניתוח שלך והסיבה העיקרית לפריסה נמוכה עד כה היא בעיית הסוללות, סול צ׳יפ ישראל הציגה בהצלחה תחליף לסוללות רגילות בשיתוף פעולה עם פוגיטסו קליפורניה והביקון שלהם לניווט תוך מבני מופעל על ידי סוללה סולארית שמתוכננת להעניק אנרגיה למשך 10 שנים ללא תחזוקה או החלפה, הסוללה סולארית פרי פיתוח ישראלי עם 6 פטנטים רשומים להגנה על ה- IP של החברה. לפרטים נוספים על הטכנולוגיה ניתן לקרוא באתר החברה http://www.sol-chip.com

מיכאל
Guest

אתם לא משתמשים באנרגיה סולרית?
הבטריות שלכם כן יעבוד בחניה תת קרקעית?
למה 10 שנים ללא תחזוקה? אפשר לראות קצת הוכחה לזה?

zack
Guest

מיכאל – אנחנו משתמשים בטכנולוגיה קצת יותר מתקדמת מפנל סולארי ויכולים לייצר אנרגיה מכל אור נראה – לא רק אור שמש! לכן לשאלתך – אם בחניה תת קרקעית יהיה מספיק אור (פלורסנט וכו׳) על מנת שנוכל לייצר אנרגיה מספקת לBLE אז זה יעבוד.

לגבי הוכחות – אנחנו מייצאים כבר מאות אלפי יחידות לכל העולם…כך שזה לא ממש על הנייר..אתה מוזמן ליצור קשר

יצחק
Guest

ב”ה

מה בדיוק לא חדשנות כאן ??

חדשנות לא מתבטא רק במשהו פורץ דרך, אלא גם אופן שימוש נחשב לחדשנות.
עד היום עדיין שום שדה תעופה בעולם לא הציעה שירות כזה ולכן הם הפורצי דרך בעניין זה.

סוללות או חשמל זה לא הסיפור כאן ואופן הביצוע וסכומי הכסף גם, זה פשוט לפספס את הנקודה.

הנקודה העיקרית זה שכל אדם שיגיע לטרמינל יקבל את היכולת לדעת בכל רגע היכן הוא נמצא ולאן הוא צריך להגיע, ובמקרים חריגים לקבל התראות או כמו שרואים גם קופנים וכו’.

אז יש כאן חדשנות.

דבר שני, קשה לי להאמין שהם לא שומרים מידע. זה עניין שצריך לבדוק יותר לעומק

wpDiscuz

תגיות לכתבה: