גרטנר: לצעירים נמאס מפייסבוק

מחקר שנערך לאחרונה על ידי גרטנר חושף כי לצעירים נמאס מפייסבוק, בעוד שהדור הצעיר רק מתחיל להכיר את עולם הרשתות החברתיות. העתיד שייך לצעירים?

מקור: flickr, cc-by spcbrass

מחקר שפורסם השבוע (ב’) על ידי גרטנר מלמד כי צעירים שנוטים להשתמש במדיות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר ואפילו יוטיוב – משתמשים בהן פחות מבעבר. מדוע?

כבר לא בפייסבוק

במחקר שערכה לאחרונה גרטנר השתתפו 6,295 משתמשים בגילאי 13 עד 74, מ-11 מדינות מפותחות ומתפתחות כגון אוסטרליה, ברזיל, סין, גרמניה, הודו, יפן, דרום קוריאה, ארצות הברית ועוד. במסגרת המחקר התגלה כי בקבוצת הגילאים 18 עד 29, אחד מכל ארבעה טוען כי השימוש שלו ברשתות חברתיות נמצא בירידה מאז שנרשם אליהן לראשונה, כשהסיבות העיקריות לחוסר השימוש הן “שעמום” ודאגה אודות פרטיות המשתמש.

החשש אודות פרטיות המשתמש ברשת היה בקשר ישיר לגילאי הנסקרים, כש-22 אחוזים בקרב בני הנוער הביעו דאגה אודות חשיפת הפרטיות בעת שימוש ברשת החברתית, לעומת 33 אחוזים בקרב הדור המבוגר שהביעו חשש כבד לפרטיותם.

המחקר אינו כולו שלילי, כ-37 אחוז מהמשתתפים בקבוצות גילאים צעירות יותר טוענים כי רמת השימוש שלהם ברשתות החברתיות גדלה מאז שנרשמו לראשונה, כך שהרשתות יכולות להתנחם בכך שהדור הצעיר עדיין מתלהב מהן ומגלה עניין. מבחינה גיאוגרפית, שלוש הארצות שבהן השימוש ברשתות חברתיות הוא הגבוה ביותר הן ארצות הברית, בריטניה ויפן.

בסך הכל, 31 אחוזים בקרב המשתתפים במחקר משתמשים ברשתות החברתיות פחות מבעבר, מה שעלול להעיד על כך שאותן רשתות צריכות לפעול ומהר כדי לא לאבד את הקהל הנאמן שלהן. לאור התוצאות נדמה כי הרשתות החברתיות צריכות לפעול בדרכים שונות כגון חידוש המוצר, הבנה יותר טובה לצרכי הקהל ומה גורם לו להשאר או לעזוב רשת חברתית וכמובן להציע יותר כיף ועניין במוצר עצמו.

משתמשים פאסיביים

לטענת בריאן בלאו (Brian Blau), מנהל המחקר בגרטנר, נדמה שבעלי הרשתות צריכים לשמור על עניין מול לקוחותיהם ולדאוג לעדכן ולחדש את המוצרים שלהם, כדי למשוך את תשומת הלב המתאימה. הוא מוסיף כי אמנם הדור הצעיר של הלקוחות מראה עניין גובר במוצר, אך החברות צריכות לזכור כי מדובר במשתמשים חסרי מנוחה ובעלי יכולת ריכוז קצרה מבעבר ודרושה יכולת יצירתית גבוהה על מנת להשפיע עליהם ולגרום להם להמשיך להתעניין.

עוד נתגלה במחקר כי מרבית מהמשתמשים ברשתות החברתיות הינם משתמשים פאסיביים, המעדיפים לצרוך תוכן מאשר ליצור אותו. הם משתמשים ברשתות בעיקר כדי לצפות בתמונות חבריהם ופחות כדי להגיב או לקחת חלק פעיל באתר. פייסבוק כיום היא המאגר הגדול בעולם לתמונות, גוגל במקום השני עם פיקאסה, כך שאין פלא שזהו השימוש העיקרי של המשתמשים באותן רשתות.

 

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: