מחקר: אפל ממשיכה לצנוח במכירות הסמארטפונים
התחרות עם המתחרות הסיניות ממשיכה להשפיע על הענקית מקופרטינו, אבל השוק כולו סובל מירידה
מאת: יאיר מור
ברבעון השלישי של 2019 נמכרו ברחבי העולם 387.5 מיליון טלפונים חכמים – ירידה של 0.4% לעומת 389 מיליון ברבעון המקביל ב-2018, כך מפרסמת חברת המחקר גרטנר (Gartner).
בסמסונג צומחים, באפל צונחים
עם זאת, לא כל החברות חוו את הירידה הזו: סמסונג (Samsung), למשל, לא רק שמרה על המקום הראשון אלא אף רשמה גידול של 7.8% במכירות, ונתח השוק שלה צמח ל-20.4%. וואווי (Huawei) רשמה גידול חד עוד יותר, של לא לא פחות מ-26%, ונתח השוק שלה המריא ל-17% וקיבע אותה היטב במקום השני. זה קורה זאת למרות החרם האמריקאי עליה, אם כי בגרטנר מציינים כי כמעט שני שליש ממכשירי החברה ברבעון השלישי נמכרו בתוך סין, ככל הנראה בשל תגובה 'פטריוטית' של הסינים לחרם.
החברה שרשמה את הירידה המשמעותית ביותר היא אפל (Apple), שמכירות ה-iPhone (אייפון) שלה צנחו ב-10.7% ונתח השוק שלה ירד ל-10.5% בלבד, מה שמקרב אותה בצעדי ענק להפסיד אף את המקום השלישי בטבלה. עם זאת, בגרטנר מציינים כי לפי המידע שבידיהם סדרת ה-iPhone 11 נמכרת טוב, כך שברבעון הבא עשויה אפל לרשום גידול במכירות לעומת השנה הקודמת.
שתי החברות שמתחרות על 'חטיפת' המקום השלישי מאפל הן שיאומי (Xiaomi) ואופו (Oppo). הראשונה חוותה ברבעון השלישי ירידה קלה של כ-3% במכירות ונתח השוק שלה עומד על 8.3%, בעוד מכירותיה של האחרונה עלו בכמעט אחוז אחד ונתח השוק שלה עומד על 8%.
לדברי אנשול גופטה, מנהל מחקר בכיר בגרטנר, המגמה העיקרית בשוק הסלולר כרגע היא ירידה במכירות של מכשירי דגל מצד אחד – כפי שניתן להתרשם מהירידה המשמעותית של אפל, שמתרכזת בשוק הזה, לעומת כל היתר – ובמכירות מכשירי בסיס מצד שני. לדבריו, חברות שהציעו מכשירי ביניים שנותנים תמורה טובה למחיר הרוויחו מכך שהצרכנים כבר לא מחפשים את הכי זול, אבל גם לא רוצים את הכי יקר. בנוסף, הוא מציין כי ייתכן שקצב רכישות הטלפונים יתגבר ב-2020, בזכות השקת רשתות דור 5 ורצון של צרכנים ליהנות מהרשת החדשה בעזרת מכשירים תואמים.
לקריאה נוספת:
מראה נקי ואלגנטי: LG חושפת ממשק חדש למכשירי האנדרואיד
יש OnePlus 7T בצבע זהב – אך לא בטוח שתוכלו לרכוש אותו
בקרוב בוואטסאפ: הודעות המשמידות את עצמן
הגב
10 תגובות על "מחקר: אפל ממשיכה לצנוח במכירות הסמארטפונים"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
מאיפה המידע שלך על הרגלי הצרכנים?
כי מרגיש שביססת טענה שלמה על משהו שהמצאת בראש שלך.
לדעתי ברגע שאפל יוציאו סמארטפון ללא NOTCH, יהיה המון רעש בעולם והכי חשוב הם יעשו את זה הכי איכותי לא עם מצלמה עולה מכאנית.(נוראי בעיניי)
אפל מאז ומתמיד לא התעניינה בנתח שוק אלא בנתח רווחים. בשנת 2018 אפל גרפה לעצמה 73% מכלל הרווח העולמי על מכירת סמארטפונים.
ועל חשבון מי הרווחים העצומים?
אנשים תמימים שמכורים לחברה מטופשת כמו דת
מאז mac catalina שקטל לי את הmac ששילמת עליו 13000 שח הסיכוי שהתקרב לחברה הזו אפסי בכלל באופן כללי חברה שהחידוש העיקרי שהיא עושה זה להסיר כפתורים ושקעים לכבלים ולהוסיף מצלמות, כמה חדשנות!
חברה גרועה שלא מחדשת כלום. סופה כשל נוקיה.
איפשהוא אפל מתחרים בעיקר בעצמם – רב צרכני אפל לא יעברו לאנדרואיד פתאום אבל הם כן עלולים להחליט לדלג על דור אם אין חידושים משמעותיים עבורם ובכך לגרום לירידה במכירות של אפל
אפל עם התרגילים שלהם לצרכנים, החל מכבלים מיוחדים, שיטת קבצים שונה וביטול תוכנות ופונקציות במערכת ההפעלה, יורה פעם אחר פעם ברגליים של עצמה. אני לא מתקרב לחברה שבמחיא יד ביטלה תוכנת עריכה מוצלחת והפכה אותה לתוכנה ברמת אפליקציה. מיקרוסופט, וואווי, סמסונג ואופו ימשיכו לעשות קבירת חמור לאפל
האמת פשוטה, מאז שסטיב גובס לא באפל, העיצוב המוקפד של האייפון הלך לאיבוד. ההפך טלפונים סינים זולים יותר נראים היום הרבה יותר טוב. אם היה בחיים אין סיכוי שהיה נותן למכשיר כזה לצאת לשוק