גרטנר: עד סוף שנת 2013 יאומתו 90% מהעסקאות בסלולר באמצעות מידע על מיקום ופרופיל המשתמש

“אנו מעריכים כי עד סוף 2013, 12.5% מעסקאות המסחר המקוון יתבצעו באמצעות הטלפון הסלולרי'” אומר וויליאם קלארק, סגן נשיא למחקר בגרטנר

עד סוף שנת 2013, ישמש מידע על מיקום ופרופיל משתמש מטלפונים סלולריים לאימות 90 אחוזים מהעסקאות שיתבצעו באמצעות הסלולר, כך על פי גרטנר (ניו יורק: IT) – חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית בתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). גרטנר ציינה כי מגמת אימוץ מהיר של טלפונים חכמים כופה על בנקים, רשתות חברתיות וספקי שירותי סחר מקוון להטמיע תכונות איתור הונאות שהפכו כבר לחלק בלתי נפרד מהמסחר המקוון באמצעות מחשב נייח.

“אנו מעריכים כי עד סוף 2013, 12.5 אחוזים מעסקאות המסחר המקוון יתבצעו באמצעות הטלפון הסלולרי. זאת כתוצאה מהשיפור בחוויית המשתמש בעת הגלישה וביצוע העסקאות באמצעות דפדפני הטלפונים החכמים, אשר צפויה להוסיף ולהשתפר.” כך אומר וויליאם קלארק, סגן נשיא למחקר בגרטנר.

גרטנר מעריכה כי 70 אחוזים מ-20 מנפיקות כרטיסי האשראי בעולם (אשר אחריות לאישור יותר ממחצית מכל עסקאות התשלום בכרטיסים), יאמצו בהדרגה שימוש במידע סלולרי תלוי-הקשר על מנת לזהות עסקאות הונאה מקוות באמצעות מחשבים נייחים, וכי עד שנת 2015 יותר מ-15 אחוזים מכל עסקאות התשלום בכרטיס אשראי יאומתו באמצעות שימוש במידע מודע-הקשר מפרופיל המשתמש.

שיטות מניעת ההונאות הקיימות, המותאמות ליישומים ניידים, כוללות:

  • זיהוי המכשיר הנייד – מופעל על ידי JavaScript על גבי השרת אליו מחובר המשתמש, ומשם מושך מישע אודות הדפדפן/ אפליקציה והטלפון בשימוש, כולל זיהוי ייחודי של דפדפן המשתמש והמכשיר, מספר ייצור סדרתי של המכשיר ומספר כרטיס הרשת.
  • איתור מיקומו של המכשיר – מבוסס על מידע מיקום המכשיר ואינו מצריך פתיחה של הדפדפן אלא רק את פעילות המכשיר עצמו. עבור טלפונים ניידים, קיימות שתי צורות ארכיטקטורה המאפשרות משיכת מידע מיקומי: אחת באמצעות GPS ומידע אודות מיקום המכשיר; והשניה עושה שימוש בממשקי API המגיעים מספקי תקשורת ואינם מצריכים הפעלה על ידי המשתמש.
  • התאמת דירוג סיכון המשתמש לניידים – בקרב ספקי טכנולוגיות איתור הונאות מקוונות. זהו תחום חדש מאוד, כאשר חלק מהספקים מנסים לפתח מודלים אשר בודקים את המכשיר עצמו, מיקומו והתנהגות המשתמש בתוך יישומים בעת ביצוע העסקה בטלפון. בשלב זה קשה לפתח את המודלים האלה מכיוון שחסר הניסיון אשר עליו ניתן לבסס את המודלים.

קלארק ממשיך: “לנוכח העובדה כי השימוש בטלפונים חכמים מתרחב באופן אקספוננציאלי, ומשמש בתורו זרז למסחר מקוון בניידים, הרי שארגונים המעוניינים להמשיך להיות תחרותיים בסביבת המסחר האלקטרוני במהלך חמש השנים הקרובות צריכים לבדוק עד סוף 2011 הטמעה של יישומים מודעי-הקשר לצרכי איתור הונאות, רישום לקוחות ופעילויות שימור לקוחות על ידי שיווק אישי ומידע פרסומי.”

מידע נוסף זמין בדוח גרטנר המלא.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: