תעשיית המשחקים מנסה לפתור את בעיית הפיראטיות ומכירת המשחקים המשומשים במכה אחת

אחרי שניסתה במשך שנים להתמודד עם הפיראטים, תעשיית המשחקים מנסה פתרון חדש ויצירתי להתמודדות עם הבעייה ועל הדרך גם לנסות ולהרוויח קצת כסף ממכירת משחקים משומשים. מקורי? כן. יעיל? לא בטוח.

מוקדם יותר השבוע ערכה ענקית המשחקים Ubisoft את שיחת המשקיעים השנתית שלה ובמסגרתה עדכנה החברה על תחזיות שונות לשנתיים הקרובות עבור עולם הגיימינג בכלל ומוצריה החברה בפרט. חלק מהמחלות של עולם המשחקים איתן צריכה החברה להתמודד בשנים האחרונות הן הפיראטיות ומכירת המשחקים המשומשים, תופעה הצוברת פופולאריות גבוהה בשנים האחרונות, בעיקר עקב המחירים הגבוהים של הגרסאות המקוריות של המשחקים. בעבר ניסתה החברה להתמודד עם נושא הפיראטיות על-ידי הגנת DRM שהייתה כל-כך טובה שאפילו המשחקים שנקנו באופן חוקי לא הצליחו לעבוד כמו שצריך. אחרי הכשלון של פרויקט ה-DRM, עוקבת החברה בזהירות אחרי הפעילויות של המתחרה הגדולה שלה, Electronic Arts, בכל הקשור להתמודדות עם אותן בעיות ובייחוד אחרי פרויקט המכונה בחברה, “פתרון ה-10$”.

הפרויקט המדובר של EA, הוא פרויקט אשר במסגרתו מנסה החברה להוסיף למשחקים חדשים תוכן בעל ערך מוסף (כגון מפות, ציוד או משימות נוספות) בשווי של 10$. יחד עם רכישת המשחק, יקבל בעל המשחק קופון לשימוש חד-פעמי בשווי של 10$ בו יוכל להשתמש על-מנת להוריד את התכנים הנוספים אליו למחשב. בכך, מנסה EA להרוג שתי ציפורים במכה אחת. כאשר בעל המשחק המקורי ימכור את המשחק כמשחק משומש, רוכש המשחק המשומש לא יוכל להנות מחבילת הערך המוסף ויצטרך לשלם עליה בנפרד, מה שיאפשר לחברה להנות מהכנסה נוספת גם ממשחקים משומשים שנמכרים בשנית. כמו כן, בהתנסות בפרויקט ה-10$, מנסה EA להגיע למצב שהיא מבצעת מוניטיזציה אפילו למשחקים פיראטיים.

אליין מרטינז, סמנכ”ל הכספים של Ubisoft, הודיעה במהלך שיחת המשקיעים כי החברה עוקבת מקרוב אחרי הפרויקט וכי סביר להניח כי גם Ubisoft תנקוט בעתיד הקרוב במהלך דומה.

אין ספק כי המהלך שביצעה EA הוא חכם מאוד מכמעט כל בחינה אפשרית. מצד אחד, החברה הופכת את הגרסאות המקוריות של המשחקים לאטרקטיבית יותר על-ידי הכללת התוכן הנוסף ומצד שני, היא פותחת דלת חדשה לרווחים נוספים ממכירת משחקים משומשים, נושא שהיה אחת מהבעיות המרכזיות של החברה.

לא פחות חשוב, הוא אופן ההתמודדות על החברה עם נושא הפיראטיות באמצעות הפרויקט החדש. לא ברור האם החברה ויתרה לחלוטין על המלחמה בפיראטים, אשר פורצים את הגנות המשחקים שוב ושוב בלי קשר לרמת התחכום של ההגנה, אך מהמהלך האחרון ניתן להבין כי התעשייה מנסה כיוון קצת שונה בהתמודדות עם הבעייה. אם אתם לא יכולים להתמודד איתם טכנולוגית, תתמודדו איתם עסקית. לפחות עד שהפורצים יוציאו Key-Generator המיועד עבור הורדות התוכן המוסף החד-פעמיות המוזכרות.

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

1 תגובה על "תעשיית המשחקים מנסה לפתור את בעיית הפיראטיות ומכירת המשחקים המשומשים במכה אחת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
yammesicka
Guest

הצעתי פתרון כמעט זהה עבור תוכני המוזיקה ב http://www.mesicka.com/pirates-payment-module/ , ולמען האמת, הם אלו שבאמת צריכים את זה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: