ממשיכים להתקרב: הקולנוע ושוק המשחקים

עובדים בתעשיית הקולנוע עורקים בהדרגה לאולפני פיתוח משחקים. האם נראה בקרוב משחקים עם ערכי הפקה גבוהים יותר?

צילום: flickr, cc-by, jimmymac333

שתי ידיעות שפורסמו לאחרונה מצביעות על קירבה שנוצרת בין שוק המשחקים לקולנוע. זה לא ממש מפתיע, בהתחשב בעובדה שבשנים האחרונות תעשיית המשחקים כבר מגלגלת יותר כסף מתעשיית הקולנוע. אני מקווה שאלו סימנים לכך שבשנים הקרובות נראה השפעה יותר גדולה של הקולנוע על המשחקים מבחינת רמת ההפקה, ואולי גם מבחינת העלילה (שעל רמתה הממוצעת במשחקים כבר התלוננתי בעבר). רק שלא נראה גדילה במספר המשחקים המבוססים על סרטים, כי זה סתם יהיה עצוב.

AMD: גרפיקה של אווטאר באקסבוקס הבא

בראיון למגזין Official Xbox Magazine, סיפר ניל רוביסון, אחראי קשרי לקוחות בחברת המעבדים והשבבים הגרפיים AMD, שהדור הבא של קונסולת האקסבוקס יציג גרפיקה ברמה של אווטאר. בשלב זה לא ניתן לראות גרפיקה כזאת אפילו במחשבים, ואפילו אם שמים בהם כמויות מטורפות של זיכרון, מעבד חזק במיוחד ושלושה כרטיסי מסך מהמתקדמים ביותר שיש בשוק כיום, כך שהטענה שקונסולה, שאמורה לתת יחס טוב של עלות-תועלת, תוכל להגיע לרמה הזאת בעוד שנתיים נשמעת מעט מוגזמת.

אם זה אכן יהפוך למציאות והרמה הגרפית של הקונסולות תהיה גבוהה כל כך, נראה בוודאי מעבר של אנשי מקצוע מתעשיית הקולנוע לתעשיית המשחקים. על מנת ליצור גרפיקה כזאת צריך ליצור גופים תלת מימדיים מאוד מפורטים ומורכבים, וסביר להניח שכמות העבודה על המשחקים תגדל. כך או כך, מי שאמורים להיות מוטרדים מהכרזה כזאת הם חבר המנהלים של נינטנדו. בשנה הבאה תצא קונסולות ה-Wii U, שתהיה מעט חזקה יותר מהפלייסטיישן 3 והאקסבוקס לפי ההערכות כרגע, ושיכולותיה הגרפיות הן בבירור נקודת מכירה מבחינת נינטנדו – אחרת לא היו מציגים קטעים ממשחקים שהקונסולה לא באמת הריצה במסיבת העיתונאים בה היא נחשפה, אבל למה לקנות בעוד שנה קונסולה מעט יותר חזקה ממה שיש לי עכשיו אם רק שנה-שנתיים לאחר מכן כבר אוכל לקנות קונסולה שתגרום לווי יו להרגיש כמו אטארי?

Respawn מגייסים מהוליווד

זוכרים את Respawn? מדובר באולפן החדש (יחסית) של ווסט וזאמפלה, המנהלים לשעבר של Infinity Ward, אולפן הפיתוח שמאחורי סדרת Call of Duty, ובעיקר משחקי Modern Warfare ושנסיבות עזיבתם את Activison עדיין לא ברורות. לאחרונה גייס האולפן מנהל אומנותי חדש – מאט קוד, שעבד במחלקות האומנות בסרטים שלא תמיד היו טובים, אבל לעתים קרובות הצטיינו בעיצוב מרשים, כמו כוכב הקופים של טים ברטון, שליחות קטלנית 3 ורידיק, אבל גם סרטים שדווקא כן היו מוצלחים בנוסף לעיצוב המוצלח שלהם, כמו שניים-עשר קופים, להציל את טוראי ריאן ואפוקליפטו.

מאט מספר שהסיבה שעבר לשוק המשחקים היא החופש שהשוק מציע. בסרטים מקבלים תסריט, וחלק ניכר מהעבודה כבר מוכתב ליוצרים. לעומת זאת, במשחקים, או לפחות באולפן Respawn,כותבים תוך כדי העבודה, ולפעמים מחליטים לפתח יותר נקודות מסויימות ומצד שני, לזרוק אחרות. אופן העבודה הזה נותן יותר חופש יצירתי. מאט, אגב, מציין שהוא החליט לנסות לעבוד על משחקי וידאו כי שמע שיש שם יותר חופש. עכשיו הוא מספר שיש יותר חופש, ויוצרים קולנועיים אחרים בוודאי שומעים אותו – מי יודע, אולי נראה עוד אנשי קולנוע עושים את המעבר למשחקים בזמן הקרוב.

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: