אינטל, מעקב קרניים וניידים

מעקב קרניים הוא החלום הגרפי הרטוב של הגיימרים. אינטל רוצה להביא אותו לכולם, דרך הענן.

צילום: יח"צ

מעקב קרניים (Ray Tracing) היא טכניקת רינדור תלת מימד שמתבססת על חישוב קרני האור בסצינה, במקום הרינדור הרגיל המבוסס על פוליגונים שמבצעים כרטיסי המסך בימינו. התוצאה נראית הרבה יותר פוטוריאליסטית, אבל החישובים מצריכים הרבה יותר כח עיבוד. מהסיבה הזאת, הטכניקה שימשה עד עכשיו בעיקר לסרטי אנימציה ולסצינות מעבר, בזמן שהמשחקים עצמם, שמרונדרים בזמן אמת, עדיין התבססו על טכניקות שדורשות פחות כח עיבוד.
אבל לאחרונה הציגה אינטל פתרון שעשוי לאפשר למעקב קרניים בזמן אמת להיות דבר נפוץ, ואינטל אפילו היו רוצים להביא את הטכנולוגיה למכשירים ניידים – מחשבים וטאבלטים.

את ההישג הזה מתכוונת אינטל להשיג באמצעות ארכיטקטורת MIC – Many Integrated Core. הארכיטקטורה תאפשר ליצור לוחות שמכילים מספר גדול של ליבות מעבדי אינטל, כאשר לוחות שכאלה ניתנים לניצול כבר היום, באמצעות כלים כמו DirectX – ספרייה שמשמשת בכתיבת כל משחקי ה PC הכבדים שיוצאים בימינו, ויודעת לעבוד היטב עם ריבוי מעבדים. כמובן שלא רק משחקים ירוויחו מהארכיטקוטרה החדשה, אלא כל משימה שמצריכה כמות גדולה של עיבוד במקביל. למשל, המדענים במאיץ החלקיקים CERN סיפרו שהצליחו להעביר קוד מסובך שנכתב ב C++ לארכיטקטורה החדשה בתוך ימים. המוצר הראשון שאינטל תוציא בארכיטקטורה הזאת נקרא Knights Corner, ויכלול לפחות חמישים ליבות.

יעבור עוד הרבה זמן עד שכרטיסים שמבוססים על הארכיטקטורה החדשה יהיו מספיק זולים בשביל שנוכל לשים אותם במחשבים ביתיים, ובכל מקרה, למכשירים ניידים הם פשוט לא מתאימים כי מדובר בכרטיסים גדולים מאוד. איך אפשר להביא טכנולוגיה יקרה כל כך למשחקים כבר בזמן הקרוב? באמצעות מחשוב ענן. שירותים כמו אונלייב יוכלו לתת ללקוחות את האפשרות ליהנות מהטכנולוגיה בלי להשקיע בחומרה היקרה, והכרטיסים הללו בוודאי יוכלו לסייע להם גם בצימצום גודל חוות השרתים שלהם. כך ניתן יהיה לשחק עם גרפיקה איכותית במיוחד בסלון, או אפילו על מכשיר נייד, כמו מכשירי HTC, שהראשון מביניהם שתומך באונלייב כבר הוכרז – הטאבלט HTC Flyer.

יש רק בעיה אחת – אם שירותים של הזרמת תוכן יציעו משחקים שמשתמשים בחומרה כזאת, הם יצטרכו לקנות כמויות גדולות של החומרה, מה שיהפוך את השירות ליקר מאוד, אם כי ניתן יהיה לפתור את הבעיה באמצעות דמי שימוש דיפרנציאליים. רוצים לשחק במשחקים מרונדרים בצורה רגילה? שלמו די מנוי רגילים. רוצים מעקב קרניים במשחקים שלכם? שלמו דמי מנוי גבוהים יותר. לחילופין, אפשר יהיה לגבות סכום גבוה יותר רק על משחקים שמצריכים את החומרה – מה שרלוונטי במיוחד לאונלייב, שבכלל בחרו במודל ללא דמי מנוי קבועים.

כבר הרבה זמן מחכים הגיימרים למשחקים עם גרפיקה מבוססת מעקב קרניים. האם יתכן שבסופו של דבר המשחקים הללו יגיעו דווקא משירותים כמו אונלייב, ולא יתבססו על חומרת המחשב הביתי? יתכן שנדע את התשובה בקרוב – Knights Corner אמור להיות מופץ במחצית הראשונה של השנה הבאה.

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

1 תגובה על "אינטל, מעקב קרניים וניידים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ינאי ינ
Guest

הגענו ל2019 והנה יש לנו RTX

wpDiscuz

תגיות לכתבה: