הכנס השנתי של GameIS [סקירת אירוע]

אליס תמנת ביקרה בכנס GameIS אשר התקיים כחלק מפסטיבל אייקון TLV שנערך בסנימטק ושמעה על מגמות חדשות בעולם הגיימינג, משחקים למובייל ולפייסבוק ועל חסרונן של גיימריות בתעשיה. סיכום אירוע.

רז פרידמן מפלייטיקה בהרצאה מתוך הכנס

כנס GameIS התקיים כחלק מפסטיבל אייקון TLV שנערך בסנימטק, ואורגן ע”י העמותה GameIS של תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל.

האירוע עסק במשחקים ובכל מה שמאחוריהם – הפיתוח, השיווק, מגמות בעולם הגיימינג כמו Gamification, משחקים למובייל ולפייסבוק, משחקי קונסולה, ועוד.

הרצאות קצרות ומגוון חברות

בתור מי שזו עבורה הפעם הראשונה בכנס הזה, נהניתי מאוד מהרמה הגבוהה של התכנים. מרבית ההרצאות היו קצרות יחסית של לא יותר מחצי שעה, וחלק מהאנשים קיבל מספר דקות מצומצם על הבמה, במסגרת הרצאות קצרות או פאנלים.

מהצגת פרוייקטי סיום של מכללת בית ברל בשעות הצהריים ועד טקס חלוקת פרסי פסילון הזהב בערב, קיבל הקהל תמצית מרוכזת של הרעיונות והמסרים של 17 אנשים שונים הפעילים במגוון אפיקים שונים של התעשיה, הנעים על הקשת הרחבה בין מפתח אפליקציות לסמארטפונים העובד לבד ומרוויח משכורת חודשית מהאפליקציות שלו, ועד לחברות של עשרות או מאה עובדים עם סניפים בעולם ופעילות עניפה המגלגלת מחזורים כספיים עצומים. בין ההרצאות המעניינות אפשר היה למצוא את אלו :

Playtika – רז פרידמן תיאר את האסטרטגיה של Playtika, כיום בין 10 חברות המשחקים המובילות בפייסבוק, לכניסה לשוק משך השנה וחצי האחרונות: התחלה מרשתות חברתיות רוסיות, שוק עם מעט אפליקציות, עם משחק קוביות (Farkle); משם מעבר לפייסבוק לנישה של משחקי מכונות מזל (SlotoMania), שהיתה עדיין יחסית לא מפותחת.

“לא צריך להמציא את הגלגל”, אמר רז – “מספיק לעשות משהו שאחרים כבר עושים, אבל לעשות אותו טוב ובזמן ומקום שיש לו ביקוש, בעזרת ניתוח שוק נכון”.

פאנל מובייל – בהנחיית זיו קיטרו, בו מספר משתתפים מחברות שונות (עודד שרון, דן שמיר, יונתן מור, יונתן צביק) התבקשו לא לדבר על המשחקים שפיתחו אלא על שיטת השיווק שלהם במובייל. כולם ציינו את הבוטים הרגישים לשינויי מחיר שנותנים הרבה חשיפה לאפליקציה שמביאה תמיד לקפיצה במכירות לאחר השינוי. דן שמיר דיבר על חיפוש נושאים לא תחרותיים ותיאר בקצרה איך הקים מספר אפליקציות מתחומים שונים לחלוטין, מפאזלים לילדים ועד אפליקציה לדרבוקות.

כל המשתתפים דיברו על ירידה בכמות ההורדות של האפליקציה לאחר מספר חודשים, ועל התחרותיות הגבוהה של השוק, שנותן אורך חיי מדף קצר ורווחיות קטנה מאוד לאפליקציה הממוצעת במובייל.

OverWolf – אורי מרשנד הציג את האפליקציה, שעובדת כמעטפת מעל למשחק רגיל ומאפשרת לשחקנים להשאר מחוברים לשאר חיי הרשת שלהם. רוצים לקבוע עם חבר בפייסבוק, או לקרוא אימייל דחוף מהעבודה, בלי להאלץ לצאת מהמשחק כל הזמן? או לשתף חברים במשהו מגניב שקרה? Overwolf מאפשרת את זה, ויכולה להתיישב מעל משחקים קיימים (בלי שום צורך לתמיכה מצד המשחק).

או במילים אחרות “If you killed a zombie and nobody saw it, did it really die?”

Playcast – גיא דה ביר, מנכ”ל החברה, הציג את המוצר המאפשר למנויים חודשיים לרשת כבלים גישה למשחקי קונסולה, בלי קונסולה. דה ביר הביא ניתוח שוק המציג את בעיית הרווחיות הנמוכה של השוק, מצב בו היצרניות הגדולות לא ימשיכו לפתח קונסולות משחקים והשוק כולו עשוי לעבור טרנספורמציה.

או כפי שהגדיר זאת דה ביר, “רצה הגורל והיצרניות, מיקרוסופט וסוני, לא מעוניינות להכנס לעוד מוצר שיפסיד 2-3 מיליארדי דולרים, כך ש-next generation console כנראה יהיה last generation”.

Weeds – איתן רייזין מ-Mytopia הציג את המשחק Weeds, המבוסס על סדרת הטלויזיה האמריקנית, בה אם חד הורית מחליטה לגדל מריחואנה ולמכור אותה. במשחק תוכלו לגדל ולמכור מריחואנה וירטואלית בנוחיות ביתכם, כולל תמונות של צמחים וכלי גידול המבוססים על המציאות, סליקים נגד המשטרה בבית, הפעלת דילרים, מכירה בשוק האפור ועוד.

“רצינו שלמשחק יהיה קשר לסדרה, אבל שלא יהיה בדיוק אותו דבר, ולא יסתמך רק על מעריצים. שהמשחק גם יביא לסדרה צופים חדשים ולא רק ההיפך”.

פאנל מובייל (צילום - אליס תמנת)

פאנל Gamification  – מה עם הגיימריות?

בפאנל Gamification בהנחית אורי אדמון ממקאן דיגיטל, תיאר שמוליק קרת מ-waze, שגייסה ממש לאחרונה סבב השקעה נוסף של M30$, את ההתלהבות האדירה של המשתמשים מהאפקטיים המשחקיים של האפליקציה. דודי פלס מ-Playful Shark תיאר קורס שלם שהעביר בשנקר בו הסטודנטים צברו נקודות במקום לקבל ציונים.

דווקא השאלות מהקהל לקחו את הדיון לנושאים אחרים לגמרי: אחד השואלים טען שלא ברור ש-Gamification הוא בכלל דבר טוב, וצריך להתייחס לצדדים השליליים שלו. שתי שאלות עסקו במקומן של נשים בתעשיה – מדוע הסמלים שאפשר להרוויח ב-waze הם דווקא סמלי מלחמה, מגן וחרב, שמדברים לגברים? שאלה נוספת היתה – מה עם גיימריות?

לסמלים ב-waze ניתנה תשובה עניינית (אחוז גבוה של גברים– בתחילה היה 90% וכיום 65%). לשאלה השניה, אחת התגובות התייחסה לעובדה שנשים הן רוב בשוק ה-casual games, ושניים מהפאנליסטים סיפרו שהמנכ”לית שלהם היא אישה. למרות היחס החיובי והתשובות הענייניות, בלטה לאור השאלות העדרותן של נשים מהבמה לכל אורך הכנס, נתון מאכזב לכשעצמו.

Rounds – דני פישל הציג את הוידאו צ’אט שפיתחה החברה, המתממשק עם פייסבוק, כרום ועוד, ומאפשר לצ’וטט, להחליף רקעים ולשחק ביחד במשחקים שונים, וצבר פופולריות גדולה בשנה האחרונה מאז שהושק.

בסיום האירוע התקיים טקס חלוקת פרסים והוכרזו הזוכים בפרס פסילון הזהב.

Avatar

אליס תמנת

מנהלת שיווק בחברת Bees and Pollen, מפתחת ה-HoneyLizer – פלטפורמת אופטימיזציה למשחקים ברשתות חברתיות, המשפרת ויראליות, נאמנות למשחק, ורווחים.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: