ארה”ב: האייפון 5S מוכר יותר מהגלקסי S4

השקת האייפונים החדשים סחפה את קהל הלקוחות האמריקאי שמעדיף את האייפון 5S על פני הגלקסי אס 4 של סמסונג. ומה עם יתר יצרניות האנדרואיד?

iphoneandgalaxy

הפוסט נכתב על ידי נתי שוחט.

חברת comScore שיחררה לאחרונה דו”ח תקופתי על מצב הסמארטפונים בארה”ב, כשהיא מחלקת אותו לפי יצרנית ועל פי פלטפורמה. הדו”ח, שמציג נתונים בין ה-15 למאי ל-15 לאוגוסט, מגלה כי מגמת הצמיחה של האייפון בארה”ב ממשיכה ובעיקר על חשבונן של אנדרואיד ובלקברי. מבחינה מספרית נתח השוק של האייפון גדל ב-1.5% בחודשים אלו, בעוד נתח השוק של בלקברי ושל אנדרואיד ירד ב-0.8% (כל אחת).

ירידה בקרב יצרניות האנדרואיד, פרט לסמסונג

נבירה עמוק אל תוך המספרים מגלה שספקית האנדרואיד היחידה שראתה צמיחה הייתה סמסונג, שבאותו הזמן השיקה את הגלקסי 4, של 1.3%, אולם שאר יצרניות האנדרואיד הבולטות הציגו ירידה, כש-HTC ירדה ב- 1.3%, מוטורולה ירדה ב- 0.9% ואילו נתח השוק של LG נותר ללא שינוי. העליה הקטנה יחסית בנתח השוק של סמסונג בחודשים שאחרי השקת הגלקסי 4, אל מול צמיחה דומה, אם כי קצת גבוהה יותר של מכשירי האייפון, בעוד האייפון 5 כבר היה בשוק למעלה מ-8 חודשים מחזקת את הדיווחים לגבי מכירות חלשות של מכשיר הדגל החדש של ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית, שבהשקת הגלקסי 4 ניסתה לחקות את צורת השדרוגים של אפל שמציגה מידי שנתיים עיצוב חדש, ומידי שנתיים מכשיר ביניים השומר על העיצוב אך מגיע עם חומרה משודרגת.

אין ספק שסמסונג, שמשווקת את המוצרים שלה בארה”ב באופן אגרסיבי למדי, לא ציפתה למכירות חלשות שכאלה שככל הנראה לא ממש יתאוששו, במיוחד אחרי ההשקה המטאורית של מכשירי האייפון החדשים, האייפון 5s והאייפון 5c. חברת Canaccord מדווחת שלפי נתונים שאספה, מכשירי האייפון החדשים הם מכשירי הסמארטפון הנמכרים ביותר כעת בארה”ב. עד לפני השקת האייפון 5s מכשיר הסמארטפון הנמכר ביותר ברשת של AT&T היה האייפון 5, אולם ברשתות המתחרות: Verizon, Sprint ו- T-Mobile המכשיר הנמכר ביותר היה הגלקסי 4, ואילו האייפון 5 היה רק במקום השני.

האייפון חזר להוביל

כעת מספר שבועות קצר אחרי השקת האייפונים החדשים ונראה כי יש שליטים חדשים בממלכת הסמארטפונים האמריקאית. הדיווח של Canaccord מלמד כי מכשיר האייפון 5s הוא הסמארטפון הנמכר ביותר בכל רשתות הסלולר בארה”ב ואחריו נמצא או האייפון 5c או הגלקסי 4. המספרים לא ממש מפתיעים, במיוחד אחרי סופ”ש ההשקה המרשים של מכשירי האייפון החדשים במהלכן אפל מכרה למעלה מ-9 מיליון מכשירים, אולם המספרים מפריכים שמועה לפיה המכירות המרשימות של האייפון 5s מכסות על מכירות די חלשות של האייפון 5c.

נראה כי המהלך של אפל שכלל השקת שני מכשירי אייפון “חדשים” הוא לא המהלך היחיד של החברה בתקופה האחרונה, איתו היא רואה הצלחה. comScore בחנה גם את פרופיל השימוש של אפליקציות המובייל ונתונים אלו מגלים שפייסבוק זוכה לאחוזי שימוש של כ-75% בקרב משתמשי סמארטפונים על 2 הפלטפורמות: אנדרואיד ו- iOS. כמו כן עולה כי אפליקציית המפות של אפל זוכה לאחוזי שימוש של כ-27.5%, זאת לעומת אחוזי שימוש של כ-46% בשירות המפות של גוגל. משמעות הדבר הוא שבשנה הראשונה לחייו, למרות כל הביקורות, הבלאגן ומעצם העובדה שהוא זמין רק על פלטפורמת iOS, שירות המפות של אפל השיג כ-40% מכלל קהל המשתמשים של שירות המפות של גוגל במובייל שזמינה הן עבור משתמשי אנדרואיד והן עבור משתמשי iOS, כשאפליקציית iOS רשמית של שירות המפות של גוגל הושקה לפני 8 חודשים. נתונים אלו מגלים גם שיש לא מעט משתמשי מובייל שלא משתמשים בכלל בשירות המפות של גוגל, ואולי זה הכוח שהניע את גוגל לרכוש את חברת Waze. נתונים אלו גם גורמים להבין את האופטימיות הגדולה מדי של אריק שמידט, יו”ר גוגל שבחודש מאי האחרון הציע באופן פומבי שאפל תחזור להשתמש בשירות המפות של גוגל ו”פשוט תשתמש באפליקציה של גוגל כאפליקציה המובנית”, אם כי ברור לשמידט שאפל לא תזרוק את השקעותיה בתחום.

כששני שליש ממשתמשי iOS בוחרים להשתמש בשירות המפות של אפל, גוגל נמצאת קצת בצרות. זאת לאור העובדה ש- iOS היא באופן אירוני הפלטפורמה הרווחית ביותר שלה. אם עד לגרסה 6 גוגל נהנתה מרווחיות הן מפלטפורמת האנדרואיד והן מהפלטפורמה המתחרה של אפל, שהרי מאז השקת גרסה 6 והסרת שירותיה בחלקים נרחבים שלה, דבר שהתחזק בגרסה 7 בה Siri מבצעת את החיפוש במנוע החיפוש של מיקרוסופט, נושא הרווחיות במובייל הופך להיות נושא שאמור להעסיק את גוגל לא מעט ואין ספק שיהיה מעניין לראות כיצד ענקית החיפוש תפעל, במיוחד לאור העובדה שהשוק האמריקאי הוא אחד השווקים החזקים שלה, כשבאופן אירוני השוק הסיני – שוק פורח מבחינת קצב צמיחת מובייל, הוא שוק בו הנוכחות של גוגל עצמה היא נמוכה מאוד. הן בגלל יחסיה של גוגל עם הממשל הסיני, הפופולריות של מנוע החיפוש המקומי Baidu, או עצם העובדה שיצרניות האנדרואיד המקומיות לרוב משתמשות בגרסאות מותאמות של אנדרואיד שלא בהכרח משתמשות בשירותים של החברה ולפיכך לא יוצרות עבורה רווחים.

אפל בינתיים, למרות כל הביקורות על חוסר חדשנות, שדרוגים אינקרמנטליים וכו’ ממשיכה לרכב על גל ההצלחה.

הפוסט נכתב על ידי נתי שוחט ופורסם לראשונה באתר iPhones.co.il

iPhones.co.il

הגב

1 תגובה על "ארה”ב: האייפון 5S מוכר יותר מהגלקסי S4"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גלקסי 5
Guest

זה בסדר, תחכו לגלקסי 5 שיצא…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: