האקתון לשיפור דרכי הגידול של ירקות ופירות מציע פרס גדול לרעיון הטוב ביותר

ההאקתון, PhenoHack – Creating the Future of Phenotyping, יתקיים ב-17-18 ביולי בתל אביב ויעמיד בפני משתתפיו אתגר בנושא אוטומציה של תהליך שיפור הפנוטיפים בירקות. חברת Bayer תעניק לרעיון הטוב ביותר את הפרס המכובד

צילום/תמונה: GrowingIL

מי לא רוצה את הפירות והירקות שלו בצבעים עזים, עסיסיים, מלאים בוויטמינים ובוהקים ביופיים? זה טוב לחקלאי, וזה מצוין לצרכנים. על הנראות של הפירות והירקות שלנו, אחראיים פנוטיפים – המאפיינים הוויזואליים בצומח, עליהם ניתן להשפיע ובכך לשפר את הנראות הסופית של הירקות.

עד היום, עבודת הטיפוח לשיפור הירקות נעשתה על ידי זיהוי פנוטיפים שונים (גודל, צורה, צבע וכן הלאה) בצורה ידנית. זהו תהליך ארוך, מורכב ומסורבל הנעשה בשלבים שונים של הגידול, משלב טיפוח הזרעים, שמוביל לזנים חדשים, ועד לייצור ירקות בשדה או בחממות. מדובר גם על תהליך יקר המניב תוצאות מוגבלות.

פרס ראשון: 13 אלף דולר

האקתון נושא פרסים, ראשון מסוגו בישראל, מבקש לעודד חדשנות בתחום ויתמקד באוטומציה של תהליך שיפור הפנוטיפים בחקלאות. ההאקתון, PhenoHack – Creating the Future of Phenotyping, יתקיים בתל אביב ב-17-18 ביולי.

האתגר שיעמוד בפני משתתפי ההאקתון הוא לייצר פתרונות אוטומטיים לזיהוי אותם פנוטיפים, ולקיצור הזמנים גם בתהליכי הטיפוח וגם בשלב הירק הקיים. מדובר ביוזמה משותפת של סטארטאפ ניישן סנטרל, קהילת החקלאות המתקדמת GrowingIL, המכון הישראלי לחדשנות, Trendlines – קרן הון סיכון המתמחה בתחום החקלאות, משרד הכלכלה וישראל דיגיטלית. את האתגר להאקתון הגדירה חברת Bayer על בסיס צורכי השוק שלה, והוא יתקיים במשרדי סטארטאפ ניישן סנטרל, בתל אביב, במשך יומיים שלמים.

משתתפי ההאקתון יתכנסו לצוותים במטרה לפתח תהליכי אוטומציה לזיהוי הפנוטיפים הן בשלב טיפוח זרעי הירקות והן בשלב הירק עצמו. המשתתפים יעבדו בסדנאות בהדרכת מנטורים מובילים בתחום. בסיומו של ההאקתון, הרעיונות המוצעים ייבחנו על ידי צוות שופטים. הרעיון הטוב ביותר יקבל מענק בשווי 13,000 דולר לפיתוחו עד לשלב הוכחת ההיתכנות (Proof of Concept).

לא לאגרונומים בלבד

הרעיון המנצח צריך לעמוד בשלושה פרמטרים מרכזיים: חדשנות הפתרונות ואיכות החדשנות שבו, היכולת להפוך את הרעיון למוצר או שירותים אמיתיים והפוטנציאל למסחר את הפתרון בעתיד (פרמטרים מקצועיים נוספים מופיעים באתר התחרות).

האתגר מיועד ליזמים, מתכנתים, מהנדסים, יוצאי יחידות מודיעין צבאיות, סטודנטים, מגדלים, אגרונומים, מטפחים, ביולוגים, חוקרים, מעצבי תעשייה ומעצבי מוצרים, וכל מי שהנושא מושך אותו. רשימה ארוכה ומכובדת של מנטורים ילוו את הצוותים המשתתפים מטעם חברות כמו אלביט, EY,
Mexichem, Enza Spain, Evogene, וחוקרים מהמכון הוולקני ומהפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית.

ההאקתון יוזנק ביום רביעי, ה-17 ביולי בשעה 08:30 ויסתיים ביום חמישי בשעה 18:30 עם ההכרזה על הפיתוח והצוות הזוכים.
ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום אך מותנית בהרשמה מראש.

לפרטים נוספים ולהרשמה

הכתבה בחסות SNC

סטארט-אפ ניישן סנטרל הוא ארגון ישראלי לא ממשלתי וללא מטרות רווח המשמש כשער לעולם החדשנות הישראלי. הארגון ממנף את ההיכרות העמוקה שלו עם מגזר החדשנות הישראלי ומחבר בין אנשי עסקים מובילים, ממשלות וארגונים שאינם ממשלתיים מכל העולם, לאנשים ולטכנולוגיות הרלוונטיות ביותר המסוגלים לתת מענה לאתגרים העומדים בפניהם. לפרטים נוספים לחצו כאן.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: