"זה העתיד של הגיימינג": האיש שרוצה להפוך אותנו לאווטאר במטאברס

האם המטאוורס יהפוך מהייפ לדבר מוחשי? איך זה יראה? ומה מונע מאנשים להתמסר לרעיון של מימד וירטואלי-ריאליסטי? שיחה עם גלעד טלמון, מנכ"ל TetaVi בפרק חדש של "עוד פודקאסט לסטארטאפים"

מקור: Teta Vi

TetaVi נוסדה בשנת 2016 על ידי ד"ר מיקי תמיר ומיכה בירנבוים. החברה פיתחה מערכת לבנייה קלה ומהירה של הולוגרמות ומאפשרת הזרמת וידאו וולומטרי עבור מגוון שווקים, וביניהם גיימינג, קונצרטים, משחקי ספורט, אופנה, רשתות חברתיות וטלקום. הוידאו הוולומטרי הוא ענף חדש יחסית בעולם ה-AR/VR. היקפו השנתי הגיע ל-226 מיליון דולר בשנת 2017, וצפוי לצמוח ל-2.8 מיליארד דולר ב-2023.

גלעד טלמון, מנכ"ל חברת הסטאטראפ Tetavi. צילום: אילן בן אודיז

TetaVi עוסקת היום בהכנסת אנשים, אבל כעצמם עם התנועה שלהם, לעולמות וירטואליים" אומר בפרק חדש גלעד טלמון, מנכ״ל TetaVi ומוסיף כי "אם וידאו רגיל הוא רצף של תמונות, וידאו וולומטרי הוא רצף של מודלים תלת מימדים. אז בעצם אם אתה חושב על זה, אתה יכול להכניס את זה לאיפה שאתה רוצה".

בתחילת הדרך החברה ניסתה לייצר פתרון לצילום והדמיה תלת מימדית באיכות גבוהה לענפי ספורט. אך השינוי התרחש לאחר שבשנת 2018 טלמון הגיע לחברה מתחום הסייבר, וזיהה דבר שהתחבר לגיימר שהוא. "יש לנו מן ערב כזה של משחקי קופסה. כשיש לי זמן אני עדיין מגיע, החבר'ה עוד משחקים. אחד מהם, מיכה, שהוא היזם השני, פיזיקאי וה-CTO שלנו היום, אמר לי בוא תראה אנחנו עושים איזה משהו מגניב. ואז הוא מראה לי את עצמו בתלת מימד בתוך איזו סביבת משחק כזו ואני מסתכל על זה ואני אומר שמע, זה העתיד של הגיימינג. הוא הסביר לי מה הם מנסים לעשות, אמרתי לו את מי זה מעניין ספורט? תחשוב, גיימינג זה שוק ענק! מיד התאהבתי ונכנסתי לזה".

איך בכלל מתחילים? איך ממפים בתלת מימד אותי, אותך, את המאזינים?

"מה שאנחנו משחררים אמור להיות טיקטוק לעולם אימרסיבי, כלומר שתוכל לייצר אתה עם תנועות שלך וריקוד שלך עם חברים שלך בעולם אימרסיבי מוחלט" אומר טלמון. TetaVi תאפשר לכל משתמש סמארטפון ליצור הולוגרמות, ללכוד, לערוך, לשתף ולמסחר סרטוני וידאו וולומטריים (כולל של המשתמש עצמו) ניתן יהיה להטמיע את ההולוגרמות החיות הללו, שאיכותן דומה למציאות, בכל קטע תוכן או בכל רשת חברתית ולהפיק חוויות אינטראקטיביות חוצות פלטפורמות. כך סוללת Tetavi את הדרך לעולם ה-Metaverse החדש שבו הולוגרמות של המשתמשים ינועו בעולמות וירטואליים מגוונים.

איך נראה עתיד עולם המטאברס? יש לנו כבר ישויות דיגיטליות היום שמייצגות אותנו במרחב דו מימדי, אתה אומר שהוא יהיה תלת מימדי?

"מה שפייסבוק או מטא מסתכלים עליו, וזה לא רק הם יש גם את מיקרוסופט וכמה מהגופים הגדולים בעולם שהולכים לכיוונים כאלה, ומשקיעים בזה גם מיליארדי דולרים, כנראה יהיה נכון במידה מסוימת שנים קדימה. במקרה האופטימי 5-6 שנים, במקרה הסביר 5-10 שנים, אבל זה יגיע. אם אתה מסתכל, זו איזשהי אבולוציה של תהליך שכבר קיים". עונה טלמון. "המרחב היום הוא כבר תלת מימדי וכשמסתכלים על מה קורה היום אפשר במידה מסוימת לנחש מה יהיה קדימה. בסוף אנחנו חיים בסביבה תלת מימדית, זה המצב הטבעי שלנו, יתפתחו שפות עיצוביות גם לקולנוע גם לטלוויזיה גם למשחקי מחשב, שהן דו מימדיות אבל המוח יודע לפרש אותן כתלת מימד. משחקי מחשב לקחו את זה צעד קדימה" מציין טלמון, "היום אין כמעט משחק מחשב ששווה משהו שהוא לא תלת מימדי לחלוטין. עדיין זו שפה אחרת כי אתה רואה את זה בסוף על מסך שהוא דו-מימדי אבל כאמור, המוח יודע לעשות את הקפיצה".

יש פה תפיסה שלמה של תשתית שצריכה לתמוך באירוע הזה שלא הכרנו אותה, אבל היום היא מאפשרת לכל אחד מאתנו לחוות את הדבר הזה.

"אם אתה מסתכל על כל עולם התשתיות שצריך בשביל לעשות את העולם האימרסיבי, אתה רואה שזה קורה בכל התחומים – התקשורת מתקדמת, הענן מתקדם, החישוב בענן נעשה מהיר יותר וקרוב יותר למשתמש, המכשירים עצמם נעשים טובים יותר" אומר טלמון. לטענתו, הבעיה המרכזית של האקוסיסטם שמובילה ענקיות לבנות אולפני גיימיניג בהשקעות ענק, היא הפקת התוכן עבור הסביבה הייחודית הזו.


עוד על Teta Vi


"מה שחסר היום לעולם האימרסיבי, ורואים את זה גם ברכישות של על הענקיות, זה תוכן. תוכן משחקים יש והמון, אבל מאוד יקר להפיק אותו. זאת אומרת להפיק משחק תלת מימדי טוב, לא משנה אם הוא ב-AR או במחשב שטוח, זה משהו יקר שדורש הרבה מומחים. לקחת אפילו משהו יחסית טריוויאלי – היה גל מאוד חזק של הופעות של אמנים בחללים וירטואליים תוך כדי הקורונה ועכשיו אתה רואה גם אמנים שעושים סיבובי הופעות, כי חזרו לסיבובי הופעות, מבינים שיש איקס כרטיסים שאתה יכול למכור אז למה לא לעשות גם הופעה וירטואלית? אתה יכול להכפיל את מספר הכרטיסים שאתה מוכר. זה לא תלוי בחלל פיזי אבל כדי להפיק אותן לוקח משהו כמו שלושה ומשהו חודשים וזה מסובך".

מה החסרונות של הטכנולוגיה הזו? איפה יהיה האיזון? אני אשב בבית ואפעיל אווטאר שילך לעבודה?

"בסוף זה יהיה מנעד, והמנעד יתחיל בחוויות כמו שאנחנו חווים עכשיו –אינטרפרסונליות, כי אנשים הם בסוף יצורים חברתיים, יעבור דרך העובדה שפשוט העולם יהיה עשיר יותר בשכבות רבודות, לא מדומות. אתה תצא החוצה ותוכל נווט את דרכך לעבודה ולראות מתי המונית מגיעה וקצת פרסומות והופעות רחוב, פשוט במציאות רבודה". עונה טלמון.

מה העתיד שלכם?

"לייצר את אותה פלטפורמה שתאפשר לכל אחד לייצר תוכן אימרסיבי עם עצמם, זאת אומרת להכניס את עצמם לעולם תוכן אימרסיבי, לסרוק סביבות ולעשות אינהרציה איתן ולצרוך תוכן שהוא תוכן מקצועי" אומר טלמון, "אנחנו מסתכלים על עצמנו כמעין איזה שער כזה שאתה יכול דרכו גם לייצר תוכן, גם לצרוך תוכן וגם להפיץ תוכן".

הפרק המלא מחכה לכם כאן:

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: