רכב חשמלי הוא כבר לא פנטזיה, אבל יש כמה שאלות שחייבות תשובה

מניהול תחבורה חכמה, ועד רכב מחובר וכיצד הופכים את כל העולם לחשמלי? וובינר חדש של ג’נרל מוטורס שייערך השבוע שופך אור על השאלות והתשובות

כיצד אפשר להנגיש את הרכב החשמלי לעולם ואיך נדע להטעין את כולם? (צילום: Unsplash)

המהפכה הטכנולוגית של עולם הרכבים כבר כאן, אבל יש לה עוד דרך לעשות עד שתהפוך לחלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו. תארו לכם מציאות (לא כך כך דמיונית) שבה כל התחבורה בעולם הופכת להיות חשמלית. מה צריך לקרות לשם כך, איך הופכים את הטכנולוגיה לנגישה, במה כרוך המעבר לאנרגיה מתחדשת ואיך זה ישפיע על חברות החשמל? ואם באמת כולם יעברו למכוניות חשמליות, איך נדע להטעין את כולן?

וובינר חדש של חברת General Motors, שיתקיים תחת הכותרת “Future Mobility – המהפכה הטכנולוגית של עולם הרכבים”, יסקור את עולם הרכבים החכמים והחשמליים ויעסוק במגמות עתידיות בעולם התחבורה. האירוע יתקיים ב-16 ביוני (19:30) והוא מיועד למפתחים, מנהלי צוותי פיתוח בארגונים קטנים וגדולים ולאנשים שמעוניינים להכיר את המגמות בעולם התחבורה העתידי.

השלמת המהפכה

הוובינר יעסוק בשלושה נושאים מרכזיים. הראשון בהם יענה על השאלה: כיצד הופכים את כל העולם לחשמלי? ההרצאה תעסוק בבניית רשת טעינה גלובלית עם Roaming (ממש כמו בסלולר), התנאים שבהם יוכל העולם לעבור מתחבורה המבוססת על דלק לתחבורה חכמה וחשמלית, איך מייצרים גישה מכווונת דאטה בניהול ותכנון רכבים וכיצד משתמשים באנרגיה מתחדשת על מנת ליעל ולהוזיל את טעינת  הרכבים.

ההרצאה השנייה תעסוק בניהול תחבורה חכמה ובסוגיית הפיכת הניידות לשירות (רובוטים אוטונומיים המבצעים משלוחים, לדוגמה) והאתגרים הכרוכים בכך, סקירת פתרונות המוביליטי של General Motors וכיצד מנהלים את התחבורה בעתיד שיהיה כולו אוטונומי.

הנושא השלישי שבו יעסוק הוובינר הוא הרכב כ-Connected Vehicle והשימוש במצלמות לצרכים משלימים. רכבים יהפכו לאוטונומיים – זו עובדה מוגמרת – ולשם כך הם זקוקים לחיישנים ומיחשוב חזק, ואלו יכולים להיות ממונפים לשירותי ערך מוסף. ההרצאה תעסוק בתרחישי מפתח בנושא ה-Connected Cameras: איך רכבים יוכלו לעשות stream של וידאו ודאטה, לאן הדאטה מועבר, מה קורה בזמן תאונה, מציאת פתרון לנושא הרגיש של שכחת ילדים באוטו, הרכב כסוכן נוסע שיכול לדווח על רמזורים מקולקלים ותקלות בכביש ועוד.

הדוברים

ד”ר ברק הרשקוביץ – דירקטור, Connected Customer and Mobility Solutions בג’נרל מוטורס. הרשקוביץ מנהל את קבוצת Future Mobility Engineering, האחראית באופן גלובלי על חוויית לקוח, ניהול אנרגיה חכמה לרכבים חשמליים, ניהול ציי רכב חכם ותחבורה חכמה ושירותי ערך מוסף מבוססי מצלמות. בעבר היה הרשקוביץ CTO של בטר פלייס ומנהל פיתוח ומוצר ב-SAP, והוא בעל תואר ד”ר ברפואה מהאוניברסיטה העברית.

רביד ארז – Lead Product Manager בקבוצת Future Mobility Engineering בג’נרל מוטורס. ארז מוביל סדרה של מוצרים בתחומי האנרגיה וטעינה חכמה לרכבים חשמליים, יש לו רקע של יותר מ-15 שנים ביזמות וניהול מוצר בשווקים שונים והוא בוגר היחידות הטכנולוגיות של חיל המודיעין.

גיורא סער – Development Manager בג’נרל מוטורס. סער בעל ותק של יותר מ-20 שנה בתחום התוכנה ובפיתוח מערכות בתחומים שונים ובמגוון תפקידי פיתוח וניהול – מתוכן כ-6 שנים בג’נרל מוטורס. סער מוביל את קבוצת הפיתוח לניהול ציי הרכב והנגשת המידע בזמן אמת.

לירון לוי – Development Manager בג’נרל מוטורס. לוי הוא מפתח תוכנה עם יותר מ-20 שנות ניסיון בפיתוח מערכות למגזר הביטחוני, הרפואי, תעשיית הרכב ותקשורת. בשנים האחרונות הוא מנהל קבוצת תוכנה בתחום הבקרה והניהול של רשתות טעינה חשמליות בצפון אמריקה.

רפאל בלנקה – Lead Product Manager בקבוצת Future Mobility Engineering בג’נרל מוטורס. לבלנקה ניסיון של יותר מ-10 שנים בניהול מוצרי תוכנה ו-IoT, והיום הוא מנהל מוצר בשם OnStar Vehicle Insights שפותח ב-GM לצורך מתן פתרונות ניהול ושליטה מרחוק לבעלי צי רכבים.

לפרטים נוספים והרשמה

אודות ג’נרל מוטורס

ג’נרל מוטורס ישראל הוקמה ב-2008 כמרכז מחקר שמטרתו להוביל חדשנות בעולם הרכב העתידי, ולאורך מספר שנים פעלה מתחת לרדאר ושמרה על דיסקרטיות. ב-2016 התקבלה החלטה אסטרטגית בהנהלת החברה להגדיל את חלקו של מרכז הפיתוח בישראל בהגשמת חזון החברה של עולם נטול תאונות, נטול פליטות ונטול עומסים, על ידי פיתוח טכנולוגיות ליבה לרכבים אוטונומיים, חשמליים ומקושרים בישראל.

ג’נרל מוטורס ישראל מגוונת מאוד בתחומי הפעילות שלה ומתמודדת עם אתגרים, משימות ויעדים שאפתניים שישפיעו על עולם הרכב העתידי בעיקר (אבל לא רק) סביב למידת מכונה לרמות אוטונומיה מתקדמות, רכבים חשמלים ומקושרים וחוויית משתמש.

כיום מונה המרכז יותר מ-500 מפתחות, מפתחים, חוקרות וחוקרים שעובדים בצורה אינטנסיבית על פיתוח יכולות חדשניות ומתקדמות לעולם הרכב – טכנולוגיות שישפיעו על החיים של כולנו וישנו את הדרך בה אנחנו מתניידים ממקום למקום.

אודות WizeTime

WizeTime היא יוזמה משותפת של גיקטיים, גוף המדיה המוביל בישראל בתחומי הטכנולוגיה והיזמות, והארגון החברתי Wize, מגופי ההפקות החברתיות המובילים בישראל, אשר מפיק מדי שנה כ-400 אירועים, וובינרים וסדנאות במטרה להנגיש מדע וידע לקהל הרחב. הפעילות של WizeTime נעשית בשיתוף ובתמיכת חברות ההייטק וגופי ההשקעה המובילים בישראל, ותזכה לחשיפה רחבה דרך הקהילות וערוצי המדיה של שותפיה: גיקטיים (יותר מ-700 אלף קוראים יוניקים בחודש) ו-Wize (יותר מ-150 אלף יוניקים דרך נכסי המדיה של הארגון).

מחפשים להפיק או להשתלב באירועים הבאים ובאירועים דומים? דברו איתנו

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

3 תגובות על "רכב חשמלי הוא כבר לא פנטזיה, אבל יש כמה שאלות שחייבות תשובה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מוגי
Guest

כתבה מעניינת, אבל כשהגעתי ל-“והוא מיועד למפתחים, מנהלי צוותי פיתוח בארגונים קטנים וגדולים ולאנשים שמעוניינים להכיר את המגמות בעולם התחבורה העתידי.” – עצרתי את הקריאה. איך עולם הרכבים קשור לתפקיד בחברה? ואם זה QA שישאר איש מערות ויסע על סוסיתא? מהההה ההגיון?!

שניאור גרינברג
Guest
שניאור גרינברג

מעניין שג’י אם השקיעה בניקולה שהתגלתה כתרמית וגם בלורדסטאון מוטורס שהשבוע התגלה שהם שיקרו למשקיעים ושני המנהלים הבכירים התפטרו, לא הייתי אומר שיש להם טעם טוב בחיזוי טרנדים עתידיים (וזה עוד בלי לדבר על הרכב שלהם, ה’שבי-בולט’ שנחשב לאחד הרכבים החשמליים הגרועים ביותר ואת כל מערכת ההנעה LG בנתה בשבילם)

אלון
Guest

היי, ניתן לצפות בהקלטה?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: