כך מסייעות בדיקות פונקציונליות להקטין את הביקורות השליליות בחנויות האפליקציות

השקת מוצר שמביאה איתה ביקורות שליליות בחנויות האפליקציות יכולה להשפיע על יחסי המפתח ובודק התוכנה, על המוצר וכמובן על החברה עצמה. אך ביקורות שליליות יכולות להיות גם הזדמנות מצוינת להעלאת איכות המוצר. כך תעשו זאת נכון

Busakorn Pongparnit\ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Busakorn Pongparnit\ G/ Getty Images Israel

מאת אייל שוריאן, מנהל מחלקת מכירות, אפלאוז ישראל

תקשורת טובה בין מפתח לבודק היא מרכיב חיוני בבדיקות תוכנה. הציפייה מבודקי התוכנה היא לספק משוב על הבעיות באופן ניטרלי, עובדתי לחלוטין וללא ביקורת על הגורם האחראי (המפתח), אך בפועל הם נחשבים לשליחים של בשורות רעות. התוצאה היא כר פורה לבעיות בתקשורת, שיכולות להיפתר באמצעות יצירת איזון עדין בין השניים, בעיקר בשלבי הפיתוח והבדיקות.

היחסים בין המפתח והבודק עומדים במבחן בעיקר לאחר שהשקה מוצלחת של מוצר מניבה ביקורות שליליות בחנויות האפליקציות. משוב שלילי הוא סממן עבור מנהל ה-QA ומנהל המוצר שיש לנקוט צעדים פרקטיים לשיפור המוצר. חשוב לזכור – משתמשי הקצה משקיעים זמן ומאמץ בכתיבת הביקורות, ולכן יש להתייחס ברצינות לסקירות שליליות ולא להתעלם מהן, אך גם לא לקחת אותן באופן אישי. ביקורת בונה היא כלי יקר ערך המעניק את ההזדמנות לאמץ נקודת מבט אחרת, זו של משתמשי הקצה עצמם.

אין זה סוד שללקוחות אין סבלנות או סובלנות למוצרים בעיתיים, וכי ה-PlayStore של גוגל, ה-Apple Store ואתרי ביקורות דומים פועלים תחת ההנחה שמשתמשי הקצה לרוב לא יעניקו ביקורות חיוביות, אלא יתמקדו בבעיות שחוו בעת השימוש באפליקציה ואותן ישתפו עם הציבור. ובכל זאת, מוצרים דיגיטליים שנחשבים לא אמינים ולא בשלים למשתמש הקצה יוסרו במהרה ממכשירי המשתמשים, וכאשר משתמשי הקצה רואים שיש הרבה ביקורות שליליות על אותה בעיה (לדוגמה האפליקציה קורסת, יש בעיות ביצועים וכו’), הם לרוב ישאלו את עצמם את השאלות הבאות:

  • האם החברה הזו אמינה?
  • האם הנתונים שלי בטוחים כאשר אני מבצע רכישה באפליקציה?
  • האם מדובר בגרסת הבטא של המוצר או במוצר הסופי?

להתייחס אפילו לביקורת הזניחה ביותר

אפילו הביקורת הזניחה ביותר יכולה לגרום נזק למוצר עצמו, ובסופו של דבר לחברה כולה, משום שסקירות המשתמש השליליות האלו נוטות להצביע על העובדה כי המוצר הדיגיטלי לא נבדק או פותח כראוי. משוב שלילי ממשתמשים עבור מוצר בתהליך פיתוח יכול להתברר כיקר ערך אם יודעים להוציא ממנו מסקנות לוגיות. אז כיצד אפשר להוציא את המירב מביקורות שליליות?

 Bloomberg / Getty Imges Israel
צלם/תמונה: Bloomberg/ Getty Images Israel

בדיקות פונקציונליות שמשולבות עם תוכנית פעולה של ארבעה שלבים הן דרך מצוינת להעלות את איכות המוצר, ובסופו של דבר להקטין את מספר הביקורות השליליות. תוכנית הפעולה מתבססת בעיקר על הדרך שבה משתמשי הקצה צורכים את האפליקציה, האופן בו נראה מסע הלקוח שלהם והאזורים והתהליכים שהם עוברים בדרך כלל.

1. פרטו וסווגו את הביקורות בחנות האפליקציות

  • אספו כל משוב חיוני מחנויות האפליקציות
  • פרטו וסווגו אותם לפי קטגוריות, מאפיינים או תהליכים

2. זיהוי וקביעת תעדוף לשגיאות שדווחו 

  • זהו את הבאגים המדווחים בביקורות
  • תתעדפו וארגנו את הבאגים והתקלות

3. פיתוח תרחישי בדיקות והטמעת בדיקות פונקציונליות

  • הוציאו לפועל תרחישי בדיקות בהתבסס על התחומים, המאפיינים והתהליכים שסיווגתם
    ובצעו בדיקות פונקציונליות
  • בחנו את כל תרחישי הבדיקות הרלוונטיים שסימנתם כדי לכסות את כל הבעיות שבעדיפות גבוהה
  • באמצעות בדיקות חופשיות (Exploratory) תוכלו להשיג כיסוי של באגים ובעיות שלא התגלו או הוגדרו, ובכך למנוע מהמשתמשים לזהות אותם לפניכם

4. תהליכי בדיקה נוספים למזעור סקירות שליליות מתמשכות

  • בצעו בדיקות סיסטמטיות בין שחרור גרסה לגרסה, עד שתזהו שיפור משמעותי בביקורות

ארבעת הצעדים האלו יסייעו לכם לשפר בהדרגה את המוצר והם ישתלבו בקלות במחזור חיי התוכנה וה-QA. עם שיטות מבוססות תוצאות, כמו בדיקות פונקציונליות או חופשיות, תוכלו לא רק להקטין משמעותית את מספר הבאגים, אלא גם לקבל משוב חיובי יותר למפתחים. כתוצאה מכך, תקבלו יותר ביטחון במוצר שאתם מפתחים ותישארו מעודכנים לגבי משתמשי הקצה והעדפותיהם לגבי המוצר שלכם.

הכתבה בחסות Applause

אפלאוז (Applause) מספקת פתרון פורץ דרך לביצוע בדיקות איכות ובדיקת חווית משתמש לאפליקציות מובייל, ווב, יישומים ארגוניים, חנויות מקוונות ופתרונות IOT באמצעות גישת CrowdTesting הנשענת על קהילה מנוהלת של למעלה מ-300,000 מומחים המספקים תובנות אותנטיות הנסמכות על בדיקות אנושיות על פי דרישה. לפרטים נוספים לחצו כאן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

להגיב

תגובה אחת

  1. yaniv הגיב:

    רק אל תשכחו לאשר את ניטור המיקום שלכם..

תגיות לכתבה: