עושים סוף לשיחות טלמרקטינג אוטומטיות

לאחר שקראה למשתמשים להציע את הפתרון הטוב ביותר לחסימת שיחות אוטומטיות, מציגה ה-FTC את הזוכים המאושרים. השאלה הגדולה: מתי נוכל לראות את הפתרון בפעולה?

מקור: Flickr, cc-by robertnelson

מקור: Flickr, cc-by robertnelson

באוקטובר האחרון השיקה ועדת הסחר הפדרלית (FTC) תחרות בינלאומית הקוראת לכל מי שרק רוצה לנסות ולהציע פתרון לחסימת שיחות טלמרקטינג אוטומטיות וספאם המגיע באמצעות קווי הטלפון. כעת מכריזה הועדה על הזוכים הגדולים בתחרות, שהצליחו להגשים חלום עבור מוטרדים רבים.

במקום הראשון התחלקו שני מתכנתים: אהרון פוס (Aaron Foss) וסרדאר דניס (Serdar Danis), כאשר כל אחד מהם יצא עם 25 אלף דולרים. בפרס “ההישג הטכנולוגי” שניתן לחברות מסחריות שהגישו פתרונות שונים, זכתה לא אחרת מאשר גוגל, כאשר את הפתרון הזוכה הגישו שני מתכנתים מטעם החברה: דניאל קליין ודין ג’קסון.

הסוף להטרדות טלפוניות?

בין אוקטובר 2011 ועד ספטמבר 2013, ה-FTC קיבלה למעלה מ-2 מיליון תלונות הקשורות לשיחות ספאם אוטומטיות, או כפי שמכונות בארצות הברית: Robocalls. השיחות הללו מגיעות בדרך כלל ממקור מעבר לים, כאשר מדובר בעבירה על חוקי ארצות הברית. על פי החוק, שנקבע ב-2009, על הצרכן לתת אישור בכתב על מנת לקבל שיחות מסוג זה, כאשר רק לפוליטיקאים יש אישור מיוחד להפעיל שירות שיחות אוטומטי, ועליהם להצמד להנחיות ברורות הקובעות את מספר השיחות שיכולים לבצע לאנשים פרטיים ולעסקים.

למרות החוק, בשנים האחרונות שיחות הספאם הפכו לבעיה גדולה בארצות הברית, כאשר במקרים מסויימים חברות הטלמרקטינג שעמדו מאחורי השיחה העמידו פנים שהן ממומנות על ידי מפלגה פוליטית, במטרה להשיג גישה לביצוע השיחות ואף לרמות את קהל הצרכנים להוצאת כספים ו”מימון המפלגה”. כתוצאה מכך, החליטה ה-FTC לערוך תחרות הקוראת לאותם אזרחים מוטרדים לנסות וליצור את הפתרון האולטימטיבי לחסימת שיחות אלה.

אחת מהתלונות הנפוצות ביותר שקיבלה ה-FTC, היא מדוע אי אפשר לסנן את השיחות הללו כמו שניתן לסנן דואר זבל בג’ימייל. בדיוק על נקודה זאת מתבסס הפתרון של שני עובדי גוגל, קליין וג’קסון, המעודד את המשתמשים לדווח על מטרידנים טלפוניים ישירות מהמערכת. המערכת בתורה מאחסנת את מספר הטלפון במאגר, וכך יודעת להזהיר משתמשים עתידיים. בצד השני, חומרה חיצונית או אפילו מכשיר הטלפון בעצמו בודקים אוטומטית את מאגר המידע שנבנה בכל פעם ששיחה נכנסת, על מנת לזהות האם מדובר בשיחה לגיטימית, או הטרדה.

המוצר שפיתחו השניים כולל גם מנגנון המסוגל לחסום מספרים המגיעים מקידומת בדויה, ומתחשב במספר גורמים נוספים לשיקול הסופי של האם השיחה לגיטימית או לא, כגון הווליום של השיחה והתכיפות בה היא מגיעה למגוון המשתמשים, לצד שאר סממנים נוספים המעידים על הטרדה.

פתרון דומה לבעיה זהה

הפתרון של דניס היה דומה לזה של מתכנתי גוגל – הוא הציע מכשיר חיצוני, או אפליקציה למשתמשי הסמארטפון שיוצרת שלוש סוגי רשימות: שחורה למספרים המטרידים, לבנה למספרים המאושרים ואפורה עבור מספרים שאמינותם אינם וודאית. הרשימות הללו מאוחסנות במאגר המידע, אליו המערכת פונה בכל פעם ששיחה נכנסת על מנת לזהות האם מדובר בשיחה לגיטימית.

פוס, לעומת זאת, הציג את Nomorobo (לא-עוד-רובוט), מערכת המסוגלת לנתק אוטומטית שיחות המגיעות מרובוטים. בפועל, בכל פעם ששיחה נכנסת המערכת משתמשת בשירות שיחה עוקבת, על מנת שהשיחה תצלצל במקביל במכשירו של המשתמש ובשרתי החברה. שרתי החברה, המקבלים ועונים לשיחה לפני המשתמש מזהים האם מדובר בספאם ומנתקים במידה וכן. במידה ולא, השיחה מועברת הלאה אל מכשירו של המשתמש.

בעוד שהוועדה קיבלה בסך הכל 800 הצעות במסגרת התחרות, אין הבטחה כי הפתרונות שזכו או אלה שהוגשו אכן יגיעו לשוק – וכעת הגיע זמנו של השוק הפרטי להרים את הכפפה. מבין הארבעה שזכו, פוס הצהיר כי מתכנן להשתמש בכספי הזכייה שלו, 25 אלף דולרים, כהשקעת Seed על מנת להפוך את הרעיון למוצר וחברה אמיתיים – בתקווה לסגור עסקאות מול ספקיות התקשורת עצמן ולפטור את המשתמשים מהמטרד המדובר. גוגל מצידה הבהירה כי אין לה תוכניות להטמיע את הפתרון של מתכנתיה בשירות Google Voice או כמוצר עצמאי, לפחות לא כרגע.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

3 תגובות על "עושים סוף לשיחות טלמרקטינג אוטומטיות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רם
Guest

אז הספמרים יעברו ל Text to Speech וישנו קצת את מבנה השיחה.
עברנו את הכל כבר במלחמה ב Spam.
לקח 10 שנים בערך לחסום ספאם בצורה פחות או יותר יעילה

ליאור
Guest

הפתרון הטוב ביותר היה הסטארט אפ שפיתחתי MeZeZe שהציע ספר טלפונים חברתי ובכך עשה סוף לשיחות מסוג זה.
Crowdsourcing rules!

אבי
Guest

לא רק באה”ב, מהבוקר כבר קבלתי 3 “שיחות” כאלה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: