FTBpro הישראלית מגייסת 5.8 מיליון דולרים [גיוס]

חברת הסטארטאפ הישראלית FTBpro, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 5.8 מיליון דולר. החברה מפתחת פלטפורמה וובית מקצועית לאוהדי כדורגל שמאפשרת להם הפוך לפרשנים מדופלמים.

מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

חברת הסטארטאפ הישראלית FTBpro, המפתחת אתר אינטרנט המחזיק בתוכן גולשים ומתמקד בכדורגל, הודיעה השבוע על השלמת סבב גיוס בגובה 5.8 מיליון דולרים, כאשר את סבב הגיוס הובילו קרנות ההון סיכון Gemini Ventures ו-Battery Ventures בנוסף למספר משקיעים פרטיים.

זהו סבב הגיוס השני של החברה, לאחר שבשנת 2011 גייסה 300 אלף דולרים במסגרת סבב הסיד מהאנג’לים הפרטיים ארז שחר ובועז דינטי, לשעבר מ-Evergreen בנוסף למספר משקיעים פרטיים נוספים.

הכל למען הכדורגל

החברה מתחזקת את אתר האינטרנט הנישתי שלה המתמקד בענף הכדורגל, המספק למשתמשים שלו מאמרים יומיים אודות קבוצות הכדורגל והליגות השונות במגוון שפות ביניהן אנגלית, ספרדית גרמנית ואיטלקית. האתר מתגאה ברשימה של כ-1,000 כתבים קבועים, אשר מניבים למעלה מ-200 מאמרים יומיים הנכתבים בשפות השונות.

את הכסף שגויס במסגרת הסבב הנוכחי תשקיע החברה על מנת להתרחב לשווקים נוספים בתחום הכדורגל. בנוסף לנוכחות המורגשת של האתר בעיקר במסגרת הליגות האירופאיות, מתכננים ב-FTBpro לסקר גם את הליגה הברזילאית, הטורקית, הצרפתית ואף לכתוב מאמרים המתאימים לשוק האמריקאי והאסיאתי המתעניינים בכדורגל אירופאי.

הקהילה הרחבה של FTBpro מאפשרת לאוהדי כדורגל שונים לתרום לאתר על ידי שיתוף דעותיהם במסגרת הליגות האירופאיות השונות בכדורגל, כאשר פופולאריות התוכן נקבעת על ידי הקוראים המדרגים את הכתבות ועורכי תוכן של FTBpro. הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת לכל כותב לדרג, לקבוע הרכבי קבוצות אידיאליים ולשתף את דעותיו עם כלל הגולשים באתר. בשונה מקהילות פורומים רגילות של אוהדים, האתר מהווה אתר חדשות כדורגל לכל דבר, אשר שם במרכז העניינים את דעות הגולשים. המשתמשים באתר יכולים לעקוב אחרי כותבים מועדפים, לדרג את הדעות שלהם ולהעלות אותם בסקאלה של הכותבים.

ההימור על אתר מבוסס תוכן גולשים השתלם בענק

מנכ”ל ומייסד החברה, אסף פלד סיפר בריאיון לניוזגיק כי המודל עליו מבוסס האתר משקף איזשהו מעבר שמתבצע באופן בו אתרי תוכן מקבלים את התכנים שלהם. החברה מתבססת על תכנים חיצוניים הנכתבים על ידי אנשים פרטיים בהתנדבות ולא על כותבים בשכר. הוא סיפר: “אם בתחילה ציבור קוראי הספורט צרך את התכנים שלו דרך עיתון מודפס ולאחר מכן עבר למקורות אינטרנטיים כגון אתרי ספורט, הרעיון שלנו, ברמת העיקרון הוא שיש מספיק אוהדים בין ציבור הקוראים שלנו שמסוגלים לייצר תכנים ויחליפו את הכתבים בתשלום.”

בסופו של דבר, ההימור הסתבר כמוצלח: בין 5-10% מהקוראים של החברה מייצרים תוכן מספיק טוב מבלי שיצטרכו לשלם להם. “הערך שמגיע למי שכותב אצלנו באתר הוא מהפלטפורמה ומהחשיפה לכמות האדירה של הקוראים, כמו כן גם אל מערכת תוכן עשירה יותר ואינטראקטיבית. אנו רואים כי במודל שלנו ישנה מחויבות גדולה של הכותבים אל המערכת, לכן, למרות שהכותבים העצמאיים לא עובדים אצלנו, הם מרגישים מחויבים כי הם יודעים שאם יכתבו כמו שצריך, יקבלו חשיפה גדולה וקוראים רבים.”

אחד מהאתגרים של המודל של אתר המבוסס על תוכן גולשים הוא סינון התוכן ועריכתו לתוכן ברמה טובה מספיק בכדי לעלות לאוויר. על כך פלד מספר כי ככל שיש יותר כותבים ויש יותר תכנים, יש מספיק תכנים טובים ברמה היומית. לחברה צוות עורכים שעובר על התכנים על בסיס יום יומי, נוסף לכך שלחברה יכולת לנתח לאורך זמן אילו כותבים מוערכים וכותבים טוב יותר על ידי כמות הכניסות, הכתבות, התגובות והלייקים על כל כתבה.

“אנו יודעים למפות את הכותבים כך שזמן העריכה המוקדש לכותבים טובים נמוך. את רוב זמן העריכה אנחנו מקדישים בכדי ללמד את הכותבים שלנו כיצד לכתוב בצורה מקצועית ולצבור ניסיון. אף פעם לא פגשנו אף אחד מהכותבים שלנו ואנחנו גם לא מתכננים לעשות זאת. המהות היא לייצר מערכת שיודעת לנהל כותבים באופן עצמאי מבלי לפגוש אותם, בשונה ממערכת עיתונאית רגילה. הקשר העיקרי עם הכותבים מתנהל בצ’אטים, טלפונים ופורומים.”

מיטב הטורים – גם באייפון ובאנדרואיד

על פי מקורות בחברה, כמות החשיפה של הגולשים לאתר של FTBpro עומד כיום על כ-20 מיליון צפיות בחודש. בחודש האחרון, השיקה FTPpro אפליקציית iOS ואנדרואיד המאפשרת לגולשים להתעדכן דרך הטלפון הסלולארי בדעות ובחדשות חמות ביחס לקבוצות שלהם. המודל העסקי של החברה מתבסס על שיתופי פעולה עם מותגים גדולים, חסויות, מכירת כרטיסים ומוצרי ספורט שונים כגון חולצות ומזכרות וכמובן פרסום באתר האינטרנט של החברה. פלד סיפר בריאיון לניוזגיק כי 40 אחוזים מתנועת הגולשים לאתר מגיעה ממכשירים סלולאריים ו-80 אחוזים – מהרשתות החברתיות.

חברת FTBpro נוסדה בשנת 2011 על ידי המייסדים אסף פלד, יובל לרום וגילי ביימן (אחד מהמייסדים של אתר “תפוז”) ומעסיקה כ-30 עובדים במשרדי החברה בנווה צדק כאשר 15 מהם עוסקים בפיתוח והתאמה של האתר לפלטפורמות המובייל השונות ולאפליקציות הייעודיות לאנדרואיד ול-iOS, ו-15 עוסקים בניהול האתר ועריכת התוכן בשפות השונות.

להורדת האפליקציה ל-iOS

להורדת האפליקציה לאנדרואיד

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: