FTBpro הישראלית מגייסת 18 מיליון דולר לפלטפורמת תכני הספורט שלה [גיוס]

חברת הסטארטאפ הישראלית FTBpro משלימה סבב גיוס בגובה 18 מיליון דולרים על מנת להציע את פלטפורמת התכנים שלה לאוהדי כדורגל גם ברחבי אסיה.

מקור: עמוד הפייסבוק של FTBpro

מקור: עמוד הפייסבוק של FTBpro

חברת הסטארטאפ הישראלית FTBpro, המציעה פלטפורמת תוכן אותה יוצרים הגולשים ומתמקדת בתחומי הספורט, הודיעה על השלמת סבב גיוס בסך 18 מיליון דולרים. את סבב הגיוס הנוכחי הובילו המשקיעים הקיימים של החברה, Battery Ventures ו-Gemini Israel Ventures ביחד עם משקיע חדש מלונדון, Dawn Capital ומשקיע נוסף מאסיה, מתחום המדיה.

ספורט בזווית ראייה שונה

הפלטפורמה אותה פיתחה החברה מתמקדת בענף הכדורגל ומציעה למשתמשים מאמרים ותכנים הקשורים לקבוצות, שחקנים והליגות השונות במגוון רחב של שפות, החל מאנגלית, דרך ספרדית, גרמנית, איטלקית ועוד. הייחוד של הפלטפורמה הוא שהתכנים נכתבים על ידי הגולשים והאוהדים עצמם, כאשר כל מי שיש לו מה להגיד יכול לפרסם את תכניו לקהל האוהדים מרחבי העולם.

גולשי האתר יכולים לדרג את הכתבות והכתבים השונים, ובכך למעשה לעזור לחבריהם למצוא את התכנים הטובים והמעניינים ביותר מבין מאות הכתבות המתפרסמות מידי יום. בשונה מקהילות ופורומים סטנדרטיים של אוהדים הקיימים ברשת, FTBpro מהווה אתר חדשות כדורגל לכל דבר, אשר שם במרכז העניינים את דעות הגולשים ואף מאפשר מעקב אחר כותבים מועדפים.

נכון להיום החברה מונה למעלה מ-100 מיליון Page Views ומיליוני משתמשים פעילים מידי חודש בפלטפורמת הווב, המובייל והרשתות החברתיות שלה. למעשה, החברה מבהירה כי גדלה ב-50 אחוזים בכל רבעון, הודות לאלפי תורמי תוכן המייצרים מאות מאמרים מידי יום, בשבע שפות שונות.

כחלק מסבב הגיוס הנוכחי של החברה היא מעוניינת להתרחב גם אל השוק באסיה, עם התמקדות ראשונית באינדונזיה, מלזיה תאילנד ובהמשך להתרחב גם אל השוק היפני והסיני, במטרה להציע את שירותיה למיליארדי אוהדי הכדורגל ביבשת. לשם כך מתכננת לפתוח משרדים בדרום מזרח אסיה, שיתווספו למשרדי החברה הקיימים כיום בתל אביב, לצד משרדי החברה הראשיים הנמצאים בלונדון.

בנוסף, החברה מעוניינת להשתמש בכסף הנוכחי על מנת לחזק את השותפות האסטרטגיות שלה, הכוללות הסכמים מסחריים אותם כבר סגרה עם ארגון המאמנים באנגליה (LMA) ואיגוד שחקני הכדורגל (PFA) ולהעשיר את המוצרים שמציעה למשתמשי המובייל ובפלטפורמת הווידאו שלה.

FTBpro נוסדה בשנת 2011 על ידי אסף פלד, יובל לרום וגילי ביימן. פלד, המכהן כמנכ”ל החברה, ציין ש-FTBpro נרגשת לקבל את ההשקעה החדשה, שתעזור לה להמשיך לשפר את הצעותיה ולהרחיב את נוכחותה הגלובלית לקהל המשתמשים. עוד הוסיף פלד כי החברה גאה להחשב כפלטפורמת המדיה המובילה בעולם הכדורגל המקוון ,כאשר ההשקעה בשילוב ההתרחבות המתוכננת לשווקים חדשים תעזור לחזק את המעמד הזה.

בראיון לגיקטיים הסביר פלד שכיום האינטרנט מלא באתרי ספורט כללים שמדללים את החוויה וההנאה. המטרה של FTBpro והסיבה בגללה בחרה להתמקד בתחום הכדורגל היא על מנת לבנות מותג גלובלי ומפוקס באמצעות ענף הספורט הגדול בעולם. כך למעשה, יכולה החברה לפנות למפרסמים ולחבור לשיתופי פעולה בצורה קלה וממוקדת יותר, וכמובן לפנות לשוק עולמי ורחב במיוחד החולק אהבה לספורט זה.

היתרון מגיע גם בדמות המתחרים, שכן כדורגל אינו הספורט הפופולארי ביותר בארצות הברית, כך שסביר להניח שהמתחרים לא יגיעו משוק זה. בעתיד מתכננת החברה להמשיך להרחיב את מותגיה ולהציע ממשק ופלטפורמה גם בשפה הרוסית לשוק הרוסי וגם בשפה הערבית לכלל האוכלוסיה הדוברת את השפה ברחבי העולם.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

4 תגובות על "FTBpro הישראלית מגייסת 18 מיליון דולר לפלטפורמת תכני הספורט שלה [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יאיר
Guest

כל הכבוד על הגיוס, בהחלט נישה מעניינת שאף אחד לא לקח אותה לפן החברתי והם עשו פה עבודה מעולה.

אני רק לא מצליח להבין, אם לאתר יש כבר תנועה של מיליוני גולשים בחודש, הרי זה אמור לייצר הכנסה ויכול לאפשר לחברה להיות לפחות רווחית.

בשביל מה לגייס עוד?

אביתר
Guest

אם מציגים פרסומות, לכל מליון מבקרים ניתן לייצר הכנסה של כל בין 10000 ל 30000 דולר בחודש. אם לחברה יש כ 40 עובדים (לפי מה שקראתי), הם צריכים עשרות מליוני מבקרים בחודש כדי להיות רווחיים, בעוד שלפי הכתבה יש להם מליונים בודדים. יתכן שהם גם מפרסמים כדי למשוך משתמשים חדשים מה שמגדיל עוד את ההוצאות.

אלף
Guest

המטרה של המשקיעים והיזמים למכור “אקזיט” מבוסס מיליוני משתמשים ראה ווטס אפ ודומים לו

הבנת הנקרא
Guest

הבנת הנקרא : בראיון לעיתון סטארטאפ באנגליה מסר מנכל החברה על 100 מיליון PAGE VIEWS בעיברית זה מיתרגם “דפים שניראו” באתר הנ”ל בערך 40 דפים בחשבון זהיר המאה מיליון PAGE VIES מחולק ל40 דפים באתר יתן לנו 2,5 מיליון מבקרים ולא “מאה מיליון משתמשים”
ראוי לכל הסטרטאפיסטים ללמוד הבנת הניקרא ןניתוח הניקרא ולא להיסחף לתעמולה של יחצנים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: