"אנחנו רוצים להביא לכותבי ה-UX את מה ש-Git הביא למפתחים"

הסטארטאפ הישראלי Frontitude רוצה לפתור בעיה משמעותית עבור כותבי חווית המשתמש, ועל הדרך גם לעזור למעצבים. הוא נחשף כעת עם עשרות לקוחות וגיוס מקרן משמעותית

הצוות של פרונטיטיוד | מקור: Frontitude

כותבי חוויית המשתמש (UX) צריכים לדאוג שבכל זמן נתון, כל טקסט שאתם נתקלים ורואים במוצר – בין אם זה בתפריט, טבלה או עמוד תוכן – יהיה כתוב באותה הרוח ובאותה תצורה כמו שאר התכנים הכתובים שאליהם אתם נחשפים. אבל כדי לדאוג שזה יקרה, צריכים כותבי UX לעבור דרך המעצבים, שידאגו לעדכן בכל פעם שיש שינויים; כשזה קורה הרבה – וזה קורה הרבה כי יש שינויים שמגיעים מהמחלקות השונות בחברה, שינויים שיווקיים, מבצע חדשים, מסרים חדשים, דרישות משפטיות, דרישות של משתמשים ועוד – דברים עלולים ליפול בין הכיסאות והתהליך הופך למסורבל.

זה המצב שרוצה לשנות סטארטאפ ישראלי חדש בשם Frontitude, שמפתח מערכת שאמורה להפוך את חייהם של הכותבים, ולמעשה כל מי שמשתתף בפיתוח של מוצר, לקלים הרבה יותר. הכלי של פרונטיטיוד מייצר "מקור אמת יחיד" (Single Source of Truth) עבור התוכן בארגון – כלומר מקור אחד שבו נערכים כל הטקסטים, כך שהם שומרים על שפה ומבנה אחידים לרוחבו של כל המוצר – ומשם נגזרים למוצרים השונים.

 

"הכלי מביא לכותבי חווית המשתמש את מה ש-Git הביא למפתחים, וחוסך לצוותים שעות של עבודה על ידי ייעול של תהליך יצירת הטקסטים האלו, החל משלב ההתאמה לעיצוב, ההעברה למפתחים או לצוות הלוקליזציה, ועד לפרודקשן", אומר בשיחה עם גיקטיים תומר גבאי – המנכ"ל ואחד ממייסדי פרונטיטיוד.

גבאי מספר לנו שהכלי של החברה מתממשק כבר היום לעבודה עם כלי האיפיון והעיצוב הפופולריים כמו Figma, Sketch ו-Adobe XD, ומאפשר לערוך על גביהם את הטקסטים על גבי העיצוב בסביבה ייעודית, בלי להפריע למעצבים. לדבריו, בהמשך הם מתכננים להתחבר גם ישירות לריפוז של הקוד כדי לאפשר העברה אוטומטית למפתחים, ופלטפורמות לוקליזציה, כדי לייעל את תהליך העבודה מול המתרגמים. בנוסף, הכלי מאפשר יצירה של ספריית טקסטים הניתנים לשימוש חוזר במוצר על ידי המעצבים, צוותי הלוקליזציה של המוצר או כל חבר צוות אחר, בלי ליצור איטרציות נוספות.

"המשתמשים שלנו יוכל ליהנות מאינטגרציות עם כלי פיתוח כמו Github ו-Bitbucket ופלטפורמות לוקליזציה כדי לחסוך זמן יקר למפתחים ולמתרגמים, ולהפוך את תהליך העבודה לאוטומטי, ולא ידני ומסורבל כמו שהוא היום", מספר לנו גבאי.

העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר העבודה הבאה שלכם מחכה לכם בגיקטיים אינסיידר כנסו לראות את כל המשרות השוות בהייטק

"נתקלנו בתהליך מסורבל של עבודה על הטקסטים"

הרעיון למוצר הגיע מימיו של גבאי ב-Wix, ולאחר מכן בפיתוח של מוצר בסטארטאפ אחר שבו עבד ולא צלח: "כשאני וברק (סימון, ה-CTO והמייסד השני של החברה, א.א.) הובלנו את פיתוח המוצר נתקלנו בתהליך מסורבל של עבודה על הטקסטים האלה עם שאר חברי הצוות, והרבה פעמים טקסטים לא מאושרים היו מגיעים לפרודקשן. כשמצאנו זמן פנוי, ברק ואני כתבנו כלי פנימי שמאפשר עריכה של טקסטים על גבי המוצר עצמו, מה שחסך לנו שעות של עבודה".

הוא מספר כי עם הידע שצבר בוויקס, ואחרי ראיונות עם יותר מ-100 צוותי UX שערך יחד עם סימון בזמן הגל הראשון של הקורונה, השניים הקימו יחד את פרונטיטיוד. "רכשנו הרבה ידע בזכות התקופה הזו, ולמדנו על הבעיה מחברות ענק כמו נטפליקס, Yelp, פינטרסט ועוד. נדהמנו לגלות שכולם חווים את אותו הכאב. מכאן הדרך למוצר הראשון – שהשקנו כעבור חודשיים – הייתה קצרה".

גבאי מספר כי בזכות היציאה המוקדמת לשוק, כיום עובד פרונטיטיוד עם יותר ממאה צוותי מוצר שמשתמשים בו באופן שבועי, ועשרות לקוחות משלמים מחברות ישראליות כמו Fiverr, Yotpo, Payoneer, בנקים ועוד. הכלי נמכר במודל SaaS, ומתומחר לפי משתמשים. לצד חבילה חינמית, התמחור שמציע הסטארטאפ הישראלי מותאם לגודל הצוותים שמשתמשים בו.

אנחנו כבר מכירים כלים כמו Strings או Ditto, מה מייחד אתכם מולם?

"התשתית שפיתחנו מאפשרת לנו תמיכה בשלושת כלי העיצוב הכי פופולאריים: Figma, Sketch, Adobe XD, בעוד המתחרים שלנו מציעים פתרון למשתמשי Figma בלבד, מה שהופך את פרונטיטיוד להיות המענה היחידי עבור קהל רחב של משתמשים. בנוסף, המוצר שלנו מאפשר לצוותים לערוך את הטקסטים על גבי העיצוב, בסביבה וובית מותאמת לעריכת תוכן. לדוגמה, באמצעות פרונטיטיוד מנהל המוצר יכול לנסות טקסט מסוים ולראות איך זה נראה על גבי העיצוב, מבלי להיכנס לכלי העיצוב. היכולת של המוצר שלנו לאגד שינויים ולעבוד עליהם משלב העיצוב ועד הפיתוח (ממש כמו Pull Request של מפתחים), זו עוד יכולת שאין למתחרים שלנו".

גייסו כבר Pre-Seed מקרן ענקית

הסטארטאפ הישראלי, כאמור, כבר עובד עם עשרות לקוחות משלמים – ולאחרונה סבב Pre-seed בסך 1.6 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן StageOne Ventures ביחד עם "קרן אמריקאית ענקית",  שביקשה שלא להיחשף כרגע, אבל כולכם יודעים מי זו. עבור אותה קרן, שרגילה להיכנס בשלבים מאוחרים יותר, מדובר בהשקעה חריגה – בשלב כל-כך מוקדם של פרה-סיד. בין המשקיעים של החברה גם כמה אנג'לים, בהם תומר לונדון, מייסד חברת Gusto, ודב קאופמן, לשעבר בכיר ב-Yotpo. פרונטיטיוד מעסיקה כיום 6 עובדים במשרדים שבתל אביב.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: [email protected]

הגב

1 תגובה על ""אנחנו רוצים להביא לכותבי ה-UX את מה ש-Git הביא למפתחים""

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מעצב אנונימי
Guest

הרעיון חמוד לפרויקט צד… לא ברור לי איך גייסו כל כך הרבה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: