נתונים חדשים חושפים מהם מקצועות הפרילאנסרים המבוקשים ביותר

מגפת הקורונה משנה את שוק התעסוקה. עסקים רבים נאלצים לצמצם הוצאות אך גם חייבים להגדיל נוכחות בדיגיטל כדי לצמוח, מה שמביא לגידול בהעסקת פרילנסרים בתחומים מסוימים. באילו תחומים מדובר ומה גורם לעסקים להרגיש יותר בנוח עם הוצאת עבודות למיקור חוץ?

תמונה: Pixabay

מאת הילה הראל, Fiverr ,Affiliates and Partnership Manager

שוק העבודה כולו משתנה מול עינינו באופן דרמטי בעקבות מגפת הקורונה. חלק מהשינויים באים לידי ביטוי כבר כעת, ואחרים יחלו לתת את אותותיהם במהלך התקופה הקרובה. המגמה הבולטת ביותר היא הצורך של עסקים בגמישות. עם ההכרח להתייעל לצד ההכרח לקצץ בהוצאות – יותר ויותר חברות מחפשות דרכים שיסייעו להן לצמצם עלויות מבלי לפגוע בעשייה היומיומית, בתוצר הסופי ובקשר שלהן עם לקוחות.

נשארים בבית, מוציאים החוצה

עוד לפני המשבר הנוכחי, ארגונים רבים הבינו כי לא כל דבר חייב להיעשות In house וכי לעיתים אפילו עדיף להוציא עבודות לפרילנסרים. מגפת הקורונה והמעבר של המשק לעבודה מהבית חיזקה את ההבנה כי לעבודה שאינה מקובעת למשרדים יש יתרונות רבים: העבודה ממשיכה להתנהל ביעילות, ונוצר חיסכון משמעותי בהוצאות השוטפות, כגון שכר הדירה, הוצאות החשמל, תשלומי החניה לעובדים ועוד.

לאור כך, חברות ענק כמו פייסבוק וטוויטר כבר הודיעו כי ימשיכו במתכונת העבודה מהבית גם לאחר שהמשבר יסתיים, ואחרים מעריכים כי לפחות חלק ממצבת העובדים שלהם תישאר לעבוד מהבית. לפי סקר של חברת גרטנר שנערך באחרונה בקרב סמנכ”לי כספים, 74% מהם מעריכים כי לאחר סיום המגיפה יעבירו חלק מעובדיהם לעבודה מהבית באופן קבוע; 17% מעריכים כי כ-20% מהעובדים יעבדו מרחוק; ו-4% מעריכים כי 50% מכלל עובדי החברה יישארו לעבוד מהבית.

עלייה בשירותי פרילנס עוד לפני הקורונה

כעת, כשבכירים בחברות בטוחים כי ניתן לעבוד ביעילות גם מחוץ למשרדים, צפויה להתחזק גם מגמת השימוש בפרילנסרים. על פי הדו”ח השנתי  Freelance Economic Impact Report של חברת Fiverr, הנעשה בשיתוף Rockbridge Associates, חלה עלייה עקבית ומתמשכת במספר הפרילנסרים בארה”ב לאורך השנים ובהכנסותיהם. אבל לא רק בארה”ב – ארגונים ברחבי העולם מבינים כי הוצאת תפקידים רבים למיקור חוץ מייעלת משמעותית את עבודתם, ובמקביל מביאה לחיסכון ניכר בהוצאותיהם. אם עד כה מציאת הפרילנס המתאים הייתה עבודה סיזיפית בתהליך שאורך כ-30 יום, כיום יותר ויותר ארגונים, מכל הגדלים, פונים בעת הצורך לזירת מסחר המספקת מגוון רחב של שירותים דיגיטליים הניתנים על ידי פרילנסרים, שם הם יכולים למצוא בתוך כרבע שעה אנשי מקצוע הזמינים 24/7, ללא קשר לאזור הזמן בו פועל הארגון, ולקבל עליהם חוות דעת ממשתמשים קודמים.

העבודה בזמן הקורונה כפתה שינוי מחשבתי בעולם העסקים והתעסוקה. העסקת פרילנסרים קיבלה רוח גבית ונרשם גידול מאסיבי גם מצד הביקוש וגם מצד ההיצע בפלטפורמות האינטרנטיות, וההערכות הן כי השימוש של עסקים בכל הגדלים בפרילנסרים רק ילך ויגדל בעקבות מגפת הקורונה. הערכות אלה מקבלות חיזוק בדו”חות Fiverr לרבעון הראשון של 2020, בהם עוד לא מתבטאת המגפה במלוא עוצמתה. בדו”חות רואים בבירור גידול בשימוש בשירותים דיגיטליים הניתנים על ידי פרילנסרים השונים שמציעה החברה – עלייה של 17% בהשוואה לתקופה המקבילה, וזאת נוסף על עלייה של 18% בהוצאה הממוצעת של כל לקוח.

כמעט כל חברה במשק עומדת כעת בפני הכורח לצמצם הוצאות, אך ניתן להצביע על תחומים ספציפיים בהם צפוי לגדול השימוש בפרילנסרים, ובראשם עולמות הדיגיטל. באילו תפקידים בדיוק מדובר וכיצד עסק יכול להגיע ללקוחות ולהישאר בתודעה מבלי להעסיק לשם כך מישהו ייעודי? עשינו עבורכם סדר.

– בנייה ועיצוב אתרים: עסקים רבים, ובעיקר הקטנים שבהם, לא טרחו עד מגפת הקורונה לתחזק אתר ייצוגי. החודשים האחרונים הוכיחו לרבים מהם את החשיבות של אתר כזה – בין שמדובר במאמן כושר, קוסמטיקאית או חנות צעצועים – לקוחות חיפשו דרכים להיות בקשר ולהתעדכן, לדעת מה בעל העסק מציע ולבצע הזמנות. ההבנה כי על מנת לשרוד ואף לגדול יש צורך באתר מקצועי – על פלטפורמת WIX, WordPress או אחרות – תפנה עסקים רבים לשירותים של פרילנסרים מקצועיים בתחומי בניית האתרים והעיצוב.

– מפתחי אפליקציות: כבר שנים רבות שאנחנו בתוך מסכי הסמארטפונים, אבל בחודשים האחרונים השימוש שלנו בסלולרי גדל אף יותר. דרך קלה יחסית להגיע ללקוחות ולספק להם את השירות שהם מחפשים היא באמצעות בניית אפליקציה ייחודית. יותר ויותר עסקים – גם קטנים – מבינים כי אפליקציה ייעודית שלהם יכולה לתת מענה למגוון תחומים: מקידום, דרך מידע על העסק וכלה במבצעים מיוחדים. אך חשוב לזכור שאפליקציה שאינה בנויה טוב יכולה דווקא להבריח לקוחות ולהביא שם רע לעסק. בוני אפליקציות מקצועיים יכולים לסייע לעסק בהשגת הנראות והיעדים בהם הוא מעוניין.

– כותבי תוכן: ארגונים מבינים זה זמן רב כי תוכן מדויק יכול לקדם את מטרותיהם השיווקיות, לעיתים טוב יותר מקמפיין יקר. בין שמדובר בבלוג עסקי, כתבות ממומנות או מאמרי דעה בעיתונות מקצועית – איש תוכן מיומן יכול לעזור לכל עסק לחדד את התכנים שלו ולהגיע בצורה מדויקת יותר לקהלי היעד. בנוסף, בעלי מקצועות רבים הבינו לפתע את החשיבות של העלאת סרטונים, פודקאסטים, שיעורים והרצאות מקוונים, המסייעים במיתוג העסק וביצירת לידים. כל אלה צפויים להגדיל את הביקוש לאנשי מקצוע ייעודיים, שיכולים לקחת חלק בפרויקטים ולסייע בתכנון והפקת התכנים הרצויים.

– אנשי קידום וסושיאל: לא משנה כמה האתר יפה ושימושי וכמה התוכן “עושה את העבודה” – ללא קידום מקצועי, הנראות של העסק היא אפסית. כבר היום עסקים רבים אינם מעסיקים בשגרה אנשי SEO, ומעדיפים להוציא את העבודה הזו החוצה, אך עם הגידול בנוכחות הדיגיטלית הצורך באנשי SEO מיומנים, וכן באנשי Audience research שעוזרים לדייק את אופן השיווק, צפוי לגדול.

מאותה הסיבה גובר הצורך בבניית נוכחות נכונה של עסק בזירות החברתיות השונות, אבל לא כל עסק יכול או רוצה להעסיק איש מדיה חברתית מקצועי, שינהל את כל הזירות האלו במקביל ובצורה איכותית. בזמן הקרוב אנו צפויים לראות עלייה בביקוש לתפקידים שונים במסגרת העסקה כפרילנס, ובהם Social Media Marketing, Social Media Management ואף אנשי מקצוע בתחומי Analytics & Tracking שמנטרים את תוצאות הפעילות השיווקית.

– פיתוח צ’טבוטים: שוק הצ’טבוטים העולמי נמצא כבר מספר שנים במגמת גידול. זו דרך מצוינת וזולה לשיפור תהליך השיווק – מאיסוף לידים וניהול שירות לקוחות ועד השלמה של תהליך המכירה. אז נכון, לא חייבים להיעזר באיש מקצוע על מנת לבנות צ’טבוט, אבל אנשי פיתוח מקצועיים המתמחים בבנייה של צ’טבוט ישיגו לעסק תוצאות טובות בהרבה, ובעידן של הכרח בהגדלת המכירות – מומחיות זו נדרשת.

שוק הצ’טבוטים העולמי נמצא כבר מספר שנים במגמת גידול. זו דרך מצוינת וזולה לשיפור תהליך השיווק – מאיסוף לידים וניהול שירות לקוחות ועד השלמה של תהליך המכירה. אז נכון, לא חייבים להיעזר באיש מקצוע על מנת לבנות צ’טבוט, אבל אנשי פיתוח מקצועיים המתמחים בבנייה של צ’טבוט ישיגו לעסק תוצאות טובות בהרבה, ובעידן של הכרח בהגדלת המכירות – מומחיות זו נדרשת.

השינויים המשמעותיים שצפויים לעבור על עולם התעסוקה בעתיד הקרוב, נותנים דחיפה חזקה למגמות שהחלו לתת את אותותיהן בשנים האחרונות, ומחייבים עסקים בגדלים שונים להתגמש, להגיב מהר ולא להיות מקובעים.

הכתבה בחסות Fiverr

חברת (Fiverr (NYSE: FVRR שמה לעצמה מטרה לשנות את הדרך בה העולם עובד יחד. הפלטפורמה של Fiverr מחברת בין עסקים בכל הגדלים לבין פרילנסרים המציעים שירותים דיגיטליים ב-350 קטגוריות, בניהם עיצוב גרפי, שיווק דיגיטלי, תכנות, וידאו ואנימציה, ועוד. במהלך השנה שקדמה ל-31 במרץ, 2020, 2.5 מיליון לקוחות, על פני יותר מ-160 מדינות, רכשו מגוון רחב של שירותים בפלטפורמה.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

11 תגובות על "נתונים חדשים חושפים מהם מקצועות הפרילאנסרים המבוקשים ביותר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בוט
Guest

עוד כתבה ממומנת… מה יהיה?

יאסו
Guest

צודק! נמאסתם GeekTime. תפסיקו עם הכתבות האלו!! רוצים באנרים ופופ-אפים וחומות תשלום!!!

גיק
Guest

אם לא מתאים לך עוף לנו מהאתר

ביטון
Guest

אני דווקא הכי בעד כתבות ממומנות! מדובר בווין ווין – רווח לחברה, זהו הרווח הכלכלי האמיתי בעבור גיקטיים וזהו רווח בעבור המשתמשים מכיוון שעל מנת לשמור על גיקטיים יש צורך שהוא יהיה רווחי. המשיכו בדרככם!

403
Guest

רק שיהיה כתוב שזה ממומן

someone
Guest

כתוב מאוד בבירור בתחילת הכתבה שזה ממומן.

someone
Guest

והאמת שגם בסופה

מיקי
Guest

יכולים קצת יותר לפרט? למשל צ’טבוטים באיזו שפה או פלטפורמה? תודה

אני לא ציניקן - נולדתי ככה
Guest
אני לא ציניקן - נולדתי ככה

תודה על השאלה. הנציג הוירטואלי שלנו ישמח לתת לך שירות :-)

קרקר
Guest

שלום אני לוייתן מסחר שמן בשווי מליארדים עם אתר פהההההפ משנת 1999 ובזכותכם נפל לי האסימון להיכנס לסיקסר ולקבל הצעות מהודים

משתמש אובונטו
Guest

גם בכתבה ממומנת אפשר למצוא תובנות. רוב מה שכתוב פה נכון. הכסף נמצא כרגיל איפה שיש מאסה של עבודה וקשה למצוא אנשים: פיתוח וכתיבת קוד, ועבודות כתיבת תוכן וSEO.
בעבודות הללו אין כמעט אוטומציה, זה מצריך חשיבה, יכולות וכשרון מסויים וכמות העבודה היא אינסופית.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: